pabbllo_ldz napisał(a):Marku dzięki za wyczerpujące informację, faktycznie suma 1000 zł na ok. 30000 wartości jest ok.
Przewidziałem, mam nawet specjalne miejsce w łodzi na pompę zęzową.
Jedynym przewidzianym miejscem na pompę zęzową jest podłoga przy pawęży pod silnikiem od wewnętrznej strony łodzi.
Tą pompę postaraj się wmontować w osłoniętą skrzyneczkę oczywiście z otworami. Skrzynka zabezpieczy pompę przed
przypadkowym uszkodzeniem mechanicznym.
Jeśli jej nie masz, tak ją skonstruuj by przynajmniej góra skrzynki była otwierana dla dogodnego dostępu do zamontowanej pompy.
Ewentualnie zamontowana klapka w podłodze nad pompą w specjalnym miejscu.
pabbllo_ldz napisał(a):Dopytam bo widziałem na fotkach że nie montuje się odpływu pompy zenzowej do zaworka odprowadzającego wodę.
Nigdy.
pabbllo_ldz napisał(a):Tylko wyżej na pawęży nad stanem wody daje się przepust i tam podpina wyjście z pompy zenzowej.
Dobrze doczytałem?
Ok, dopytam chińczyka czy mogę bezpiecznie zrobić otwór na wyjście przewodów.
Rozumiem rurki odpływowej? Nie ma takiej potrzeby by przewiercać wiertłem fj 25 pawęży do odpływu.
Na filmie w 2,10 min zobaczysz gościa który coś bełkocze...Pokazuje ręką pawęż wzmocnioną blachą (polecam). W tej samej chwili po prawej stronie ekrany zobaczysz konstrukcję z rurek PP fi 20 z trzema czy czterema uchwytami zamocowanymi do pawęży. Rurka jest wyprowadzona NAD pawężą do wody. Bez dodatkowego niszczenia pawęży. Na dole podłogi zobaczysz klapę z rączką zamontowana nad pompą. Klapa jest zamontowana bez zawiasów. Ma dwa ustalające trzpienie po stronie od pawęży oraz dwa mocne magnesy zamontowane na podłodze które trzymają przykrywę od strony siedzisk.
Sposób ten sprawdził się znakomicie. Odrywam klapę od magnesów, wyjmuję z otworów w których siedzą trzpienie i odkładam klapę na bok. Dostęp do pompy jest znakomity. Próbowałem zrobić klapę na zawiasach jednak było bardzo niewygodnie. Rurka PP fi 20 współgra z przewodem ogrodowym o tej samej średnicy oraz z odpływem pompy zęzowej.
Pozdrawiam Marek.
ps. Do węża paliwowego zastosuj specjalne złączki zaciskowe nie zwykłe skręcane. Przewód paliwowy koniecznie atestowany, tam gdzie idzie na zewnątrz schowaj w go w rurce osłonowej.