To zaczynam się zastanawiać czy te 360cm pontonu wystarczy Najchętniej to bym jakiś 400cm kupił ale problem z miejscem w aucie się zrobi.
Ja z ciuchami na 2 tyg. to się w reklamówkę z biedry spakuję ale moja żonka to potrzebuje duuużo miejsca
Każdy cm jest na wagę złota. Jeśli dasz/dacie radę, bierz 400 cm. Albo więcej.JacekB. napisał(a):To zaczynam się zastanawiać czy te 360cm pontonu wystarczy Najchętniej to bym jakiś 400cm kupił ale problem z miejscem w aucie się zrobi.
Ja z ciuchami na 2 tyg. to się w reklamówkę z biedry spakuję ale moja żonka to potrzebuje duuużo miejsca
boboo napisał(a):Każdy cm jest na wagę złota. Jeśli dasz/dacie radę, bierz 400 cm. Albo więcej.
JacekB. napisał(a):To zaczynam się zastanawiać czy te 360cm pontonu wystarczy Najchętniej to bym jakiś 400cm kupił ale problem z miejscem w aucie się zrobi.
Ja z ciuchami na 2 tyg. to się w reklamówkę z biedry spakuję ale moja żonka to potrzebuje duuużo miejsca
marsik napisał(a):Paliwa zawsze lepiej mieć więcej niż mniej - tylko pożar na pokładzie zmienia tą zasadę, oby nikomu się nie zdarzył.
Lepiej mieć zawsze spokojną głowę, że paliwa jest pod dostatkiem, niż denerwować się, że braknie , po co komu dodatkowy stres?
Nowe silniki są sprzedawane z reguły w zestawie z 12l zbiornikami. Przy zużyciu max. 4l/h (w super oszczędnym Suzuki DF20 miałem średnie zużycie ok. 3l/h), szacuję, że trzymając się przytoczonej zasady 3x1/3 12l wystarczy na wypady do ok. 50-60km (czyli w jedną stronę do ok. 30km, zakładając prędkość ok. 30km/h). Dokładając rezerwę w kanistrze 5-10l. ten zasięg można zwiększyć. Ale zalecałbym zapewnienie sobie spokojnej głowy i po prostu zwiększenie zbiornika do 22-25l, to najwygodniejsze rozwiązanie, a koszt od ok. 120zł. Ten 12l pełnić może rolę rezerwy lub kanistra dotankowującego. Większy zbiornik to także rzadsze wizyty na stacji.
Yanush napisał(a):Mnie zastanawia kwestia rezerwy, tj. czy do kanisterka (no właśnie - może być zwykły plastikowy "bierdonkowy"?) lać pełno czy też bezpieczniej - biorąc pod uwagę panującą w CRO wysoką temperaturę - zostawić powiedzmy 10% wolnej objętości?
marsik napisał(a):CK-Kondi napisał(a):....Weź pod uwagę, że taka 360 swoje waży... podłoga plus reszta 50kg jak w mordę strzelił....
Chyba sporo więcej - dla 360DSL waga komplet 65kg. Przy czym to akceptowlana waga.
ogorek napisał(a):Ja tez nie rozważałem a się przytrafiło
JacekB. napisał(a):boboo napisał(a):Każdy cm jest na wagę złota. Jeśli dasz/dacie radę, bierz 400 cm. Albo więcej.
No właśnie z miejscem może być problem. Mam megane III kombi i boxa 460L i jak do tej pory jeździłem bez zestawy pływającego to box na full a w bagażniku roleta zamknięta była.
Do boxa to pewnie ponton + kapoki i inne drobne rzeczy włożę ale nie bardzo potrafię sobie wyobrazić ile miejsca w bagażniku zajmie silnik 10-15km i jeszcze zbiornik paliwa. Na stojąco silnik pewnie nie wejdzie.
Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...