Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 08.07.2009 20:54

mottom napisał(a):
D1ALVARO napisał(a):a tutaj pawęż , miejmy nadzieje że wytrzyma

pewno się nie znam, ale dlaczego uchwyt wieszający silnik na pawęży nie ma z przodu (od strony wnętrza) żadnych łap? (tylko takie mikro)
u mnie wygląda to tak:
Obrazek

Bo Twój to ma małą moc...
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 08.07.2009 20:55

FUX - spokojnie zmieszczę się w 30 - 35 :D

mottom - większe łapy nie są potrzebne te są głównie do zahaczenia bo silnik trzyma się na 4 śrubach które są widoczne na zdjęciu pawężą.
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 08.07.2009 21:32

FUX napisał(a):Bo Twój to ma małą moc...

Mój silnik w porównaniu do F40 ma oczywiście mniejszą moc, a przecież mój uchwyt ma wydawałoby się pełniejszą/mocniejszą obejmę (ma wzmocnienie z przodu i z tyłu) więc po prostu może "pewnie wisieć" na pawęży:
Obrazek

"twierdzenie" -
im większa moc tym "delikatniejsze" mocowanie - ciekawe :roll:

(oczywiście to z F40 nie jest delikatniejsze bo ma cztery, a nie jak u mnie - dwie śruby, ale ta nowoczesna technologia mnie zaskakuje na każdym kroku :wink: )
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 09.07.2009 04:07

chodzi o to ze wieksze moce montujesz na stale i nie ma potrzeby by mialy motylki
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 09.07.2009 06:14

no i dzisiaj nici z wyjazdu pogoda skutecznie pokrzyżowała plany ( myślałem że będzie trochę lepsza niż wczoraj, ale jest na odwrót ) :? , ale to nic po południu będę robił wykończeniówkę , wczoraj zrobiliśmy tak na szybko żeby jechać , a teraz będzie czas żeby wszystko dopracować :) , niestety wodowanie i testy trzeba będzie przesunąć na przyszły tydzień.
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 09.07.2009 08:56

niedzwiedz40 napisał(a):chodzi o to ze wieksze moce montujesz na stale i nie ma potrzeby by mialy motylki

Nie rozchodzi mi się o motylki tylko o kształt uchwytu silnika na pawęży.
W przypadku 9,9 HP (małych) silnik sobie wisi na czymś w kształcie litery U (no może nie jest to całkiem "U" bo jeden/tylny koniec jest dłuższy :wink: ), a w przypadku tej F40 tylko opiera się na krótszej "nodze" litery "L" (w innych dość dużych silnikach wydawało mi się, że to "zagięcie" od "L" do "U" było trochę dłuższe niż w tym egzemplarzu :oops: ).
Pewno ma to odpowiedni sens "mechaniczny" (chociaż na "chłopski rozum" :roll: wydawało by się, że ten uchwyt do mniejszego silnika jest solidniejszy/pełniejszy.....).
Inna sprawa, że gdy nie ma tego zagięcia od "U" wtedy chyba trudno taki silnik zawiesić na jakimś statywie w celach serwisowych (przepłukanie słuchawkami itp) - chyba, że są do tego specjalne statywy :roll: (generalnie temat rzeka....... ale się naraziłem ...... :wink: )
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 09.07.2009 10:23

dokładnie tak, chociaż we 2 dajemy radę żeby go zdjąć i zawiesić :) jakby było duże u było by na pewno ciężko biorąc pod uwagę jego masę , a co do pogody to od wtorku ma się robić pogoda więc czwartek i niedziela nad jezioro :D , chyba że w tym tygodniu znajdę jeszcze chwilkę czasu to podjadę wodować na Kunice, póki co kończę przerabiać przyczepkę.
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 09.07.2009 14:18

sam sobie odpowiedziales na pytanie , a jak widzisz zamontowanie motylków na literce L ?? ta literka U jest tylko po to by motylki dociskały mniej wiecej na srodku , wieksze silniki montuje się na stałe a to mocowanie L jest tylko do pomocy podczas montowania
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 09.07.2009 18:35

niedzwiedz40 - mam takie pytanko ot do Ciebie , gdzie w Kunicach najlepiej się zeslipować oprócz Loku i Wopru :?:
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 09.07.2009 20:16

hm jest taki dziki slip dawno go nie widziałem wiec nie wiem w jakim jest stanie , ale powinien byc ok , jak bys jechał od Legnicy to przed jeziorem w lewo i po jakis 300m przed sklepikiem po prawej stronie jest zrobiony z plyt betonowych slipowali tam dosc pokazna łódke i bylo ok , jak bedziesz sie wybieral to daj znac przyjade zerknac jak maszynka działa :) a i doby slip jest na bylym Hutniczym osrodku Posejdon ale sie troszke placi
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 10.07.2009 14:27

niedzwiedz40 - na Kunicach byliśmy od 11 do 14 ( niestety nie mogliśmy jechać o 15 ) , slipowaliśmy na Posejdonie za 12,50zł także nie jest źle :D , niestety Kunice to odkryty akwen i przy takim wietrze jak dzisiaj pływanie pontonem nie było takie super, poza tym brakowało nam załogi ( balastu :D ) bo byliśmy tylko we 2 i nie szło się rozpędzić może troszkę więcej jak na pół gazu wyciągneliśmy ponad 45km/h , może więcej ale trzeba spokojniejszego akwenu i jeszcze z 1 - 2 osób na rufę :D , najważniejsze że pawęża nie wygina , ale mimo to myślę o wzmocnieniu pawęża i podłogi przy fali i dużej prędkości ją podnosi to jest właśnie największa bolączka pontonu, i dlatego myślę czy da się coś z tym zrobić, bo na fali i wietrze w 2 osoby więcej jak 25km/h strach płynąć, ogólnie 1 wodowanie uznaje za udane :D

jak już odjeźdzaliśmy slipowali łódkę 7m z 300km Yamahą ehhhhhh mam nadzieje że nie dojdzie do tego że takie coś kiedyś kupimy :D nie pytałem nawet ile pali :D
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 10.07.2009 17:44

no za to te jeziorko uwielbiam ze jest fala :) ja bardzo lubie plywac na fali , gratuluje udanego slipowania
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 10.07.2009 19:40

Z taką 300 konną Yamahą to nie jej spalanie jest największym problemem, tylko jak ją samemu podpiąć do pontonu 3,2m?
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 10.07.2009 19:42

terenowiec - tak tylko że ja mówiłem o zestawie Yamaha 300km i łódź 7m :D
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 10.07.2009 19:49

Yamaha 300 z łodzią 7 m to normalka, ale Yama 300 z pontonem 3,2 to by było to!!!java:emoticon(':lol:')
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 54
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone