Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 06.07.2009 19:38

Domowa naprawa nie wchodzi w grę. Chciałbym, aby ewentualnie zrobił to dobry - bardzo dobry serwis. Stąd pytam się ile może to kosztować?
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 06.07.2009 19:43

Czyli jest jak napisałem, każdy klej ma swoją instrukcję, ale to tylko podgrzewanie. Przyczepiłem się do tej wulkanizacji, żeby komuś nie wpadło do głowy iść z pontonem do wulkanizatora - takiego od opon (znam taki przypadek) bo taka wysoka temperatura może zniszczyć ponton.
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 06.07.2009 19:55

Panowie bo używane pontony kupuje się w bardzo dobrym stanie, a najlepiej nowe :D , nigdy nie kupiłbym łatanego pontonu właśnie z tych względów które podał MorskiPas,

sito - ponton jak ponton, ważne że nowy , i ma 5 lat gwarancji , to nie jest straszna nisko budżetówka, chociaż cena dość dobra, można spróbować , może i wytrzyma z 20km silnikiem :D
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 06.07.2009 20:00

Aby nie tworzyć kolejnego wątku zapytam się Was tutaj. Czy silnik czterosuwowy jest mniej śmierdzący niż dwusuw? Bo przyznam, że Yamaha 5 HP nieprzyjemnie zalatywała spalinami typu Komarek, Romet czy Syrenka. Wydaje mi się, że czterosuwy tego problemu raczej nie mają...
Drugie pytanie, to czy na małych obrotach - małej prędkości czterosuwy pracują lepiej i ciszej od dwusuwuw?
Ogłolnie byłbym wdzięczny gdybyście podali kilka podstawowych różnic pomiędzy małymi silnikami do łodzi (5 - 20 KM) 4 i 2 suwowymi. Czym się się odróżniają?
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 06.07.2009 20:01

Krzysiu. Zatraciłem gdzieś link do tych Twoich łodzi motorowych(czarter) ze spaniem w Cro...
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 06.07.2009 20:23

terenowiec - do 2 suwa lejesz olej do paliwa dlatego " śmierdzi "
poza tym jest głośniejszy od 4 suwa

małe silniki 4 suwowe 1 garowe na połowie gazu są dość głośne i wibrują , jak silnik na dłuższe pływanie to minimum 6 -8 koni w 4 suwie i z 2 garami ( dużo cichszy i lepsza kultura pracy)

dużą zaletą dwusuwowych silników jest ich mniejsza waga i to że szybko wchodzą na obroty, paląc przy tym oczywiście więcej paliwa niż silniki 4 suwowe, no i nie można wykluczyć że za jakiś czas nie będzie można ich używać.

miałem niedawno ponton 3,8m z silnikiem 30km 2 suwowym i była to niezła rakieta :)
Ostatnio edytowano 06.07.2009 20:27 przez D1ALVARO, łącznie edytowano 1 raz
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 06.07.2009 20:27

Mnie interesują konstrukcje pomiędzy 10 a 20 HP nie mniejsze.
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 06.07.2009 20:27

FUX napisał(a):Krzysiu. Zatraciłem gdzieś link do tych Twoich łodzi motorowych(czarter) ze spaniem w Cro...


Żebym to ja pamiętał, które to łodzie były :oops: Linków ci u mnie dostatek :lol: może ten będzie dobry:

http://www.charter.hr/yacht_charter_cro ... tor_yachts

:?:
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 06.07.2009 20:30

MorskiPas napisał(a):
FUX napisał(a):Krzysiu. Zatraciłem gdzieś link do tych Twoich łodzi motorowych(czarter) ze spaniem w Cro...


Żebym to ja pamiętał, które to łodzie były :oops: Linków ci u mnie dostatek :lol: może ten będzie dobry:

http://www.charter.hr/yacht_charter_cro ... tor_yachts

:?:

A to są te, w której masz fotę zrobioną?
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 06.07.2009 20:31

terenowiec - w nawiasie napisałeś od 5 do 20km, ale to nieważne, jak masz pieniądze to kup 4 suwa, nie będziesz się bawił z olejami, i będziesz ekologiczny :D ( resztę plusów napisałem w poście wyżej) , a co 2 pytania to oczywiście że tak.
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 06.07.2009 20:39

mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 06.07.2009 20:58

D1ALVARO napisał(a):używane pontony kupuje się w bardzo dobrym stanie, a najlepiej nowe :D

niby paradoks a jednak możliwe (np. odkupić od kogoś, kto akurat przygotował się do sezonu a przyszedł kryzys..... i potrzebował "jakiejś" kasy) :wink:
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 06.07.2009 20:58

terenowiec napisał(a):Aby nie tworzyć kolejnego wątku zapytam się Was tutaj. Czy silnik czterosuwowy jest mniej śmierdzący niż dwusuw? Bo przyznam, że Yamaha 5 HP nieprzyjemnie zalatywała spalinami typu Komarek, Romet czy Syrenka. Wydaje mi się, że czterosuwy tego problemu raczej nie mają...
Drugie pytanie, to czy na małych obrotach - małej prędkości czterosuwy pracują lepiej i ciszej od dwusuwuw?
Ogłolnie byłbym wdzięczny gdybyście podali kilka podstawowych różnic pomiędzy małymi silnikami do łodzi (5 - 20 KM) 4 i 2 suwowymi. Czym się się odróżniają?


Witam.
Miałem ten sam dylemat czterosuw czy dwusuw?
Za silnikiem czterosuwowym przemawiała: cichsza praca, mniejsza emisja spalin, mniej skomplikowana procedura w doborze mieszanki (sama benzyna) i teoretycznie lepsza dostępność części zapasowych w przyszłości.
Za silnikiem dwusuwowym przemawiała: waga silnika (15KM-około 38kg, a 4-s. do 55kg), cena na rynku wtórnym,mniejsze ryzyko uszkodzenia podczas transportu (brak miski olejowej).
Ja osobiście zdecydowałem się na 2-s. Mercurego 11KW. Na próbach pod prąd na rzece Pilica przez około jedną godzinę i piętnaście minut, oraz z prądem przez trzydzieści pięć minut, silnik spalił 4l mieszanki, hałas był zupełnie do przyjęcia, odczuwalność spalin - żadna. Pozdrawiam.Smoki3.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 06.07.2009 21:06

Grazzie.
niedzwiedz40
Croentuzjasta
Posty: 210
Dołączył(a): 03.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) niedzwiedz40 » 07.07.2009 19:32

terenowiec - jesli masz miejsce w aucie na łódke to dla ciebie tylko łódka i silnik 2 suw , nie pakuj sie w drogie pontony i silniki bo to bez sensu przy rekreacyjnym pływaniu a na łódce masz o wiele wiecej miejsca Ps. tohatsu to yamaha tak jak mercury to mariner a johnson to evinrude .pozdro
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 52
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone