Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
soviet100
Odkrywca
Posty: 65
Dołączył(a): 10.06.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) soviet100 » 01.07.2017 21:51

Elektryki omijać szerokim łukiem. Kup jakiegoś Bark choćby 230 to będzie dużo lepsze niż to coś. Do tego wieterok 8 i możesz pływać i jakiś fan będzie i zawsze to odsprzedaż. Tylko se patent zrób
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2382
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 01.07.2017 22:18

Yanush napisał(a):Właśnie ja stawiam na "giętki sprzęt"
A silnik - o ile będzie - to elektryczny.

Zapomnij jak najszybciej o tego rodzaju sprzęcie na Adriatyk - i raczej w ogóle gdziekolwiek. Serio.
Jeśli chcesz koniecznie wyrzucić pieniądze, to lepiej rozdaj je potrzebującym, jeśli nie znasz takich....ja chętnie przyjmę :D

PS O kajaku pisali Ci dlatego, że będzie lepszy od tego co Ty sobie wymyśliłeś.
boboo
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5071
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 02.07.2017 05:04

ogorek napisał(a):(...) Filmik jest OK a kamera ma oddawać to co się dzieje na jednostce.
Jak jednostka pier**knie twardo to kamera ma to oddać (...)
Po wypróbowaniu gimbala stwierdzam, że różnica jest jak niebo i ziemia. Na filmikach bez gimbala można dostać oczopląsu. Nie ma niczego w kadrze, na czym możnaby oprzeć wzrok. Z gimbalem mam przynajmniej stały horyzont, a jak łódka (i my) skacze na falach, to widać to jeszcze lepiej - duży kontrast do nieruchomego tła.
Po powrocie wrzucę parę filmików, sam ocenisz.

A teraz trochę techniki - zgranie silnika z pontonem (chodzi o montaż):
Po przeczytaniu paru postów na innym forum zainteresowałem się głębokością zanurzenia kolumny silnika.
Według instrukcji/opinii ma to być około 2 cm. Górna płetwa powinna być około 2 cm niżej od krawędzi dna.
Zmierzyłem u siebie (z zachowaniem możliwe wysokiej dokładności pomiaru, czyli wasserwaga, łódka i płetwa poziomo)
8O
Całe 5 cm.
Teraz mam podłożoną deseczkę 3 cm (między silnik i pawęż) i testuję.
Zmiany widoczne od razu:
nie dźwiga tak dziobu przy przejściu w ślizg.
jest jakby spokojniejszy na falach (to subiektywnie).

Zużycie paliwa: chyba mniej pali, ale to ocenię ostatecznie po nieco dłuższym czasie.
w zeszłym roku na Adriatyku schodziło mi 25 litrów (1 bak) na około 160-180 km.

Na razie zrobiłem 80 km i... w baku jeszcze 3/4.
Nie chcę sugerować, że spalanie spadło o 50%, ale wygląda na to, że silnik stał się dietetyczny.
A warunki i mój styl prowadzenia, raczej takie same.
Potestuję jeszcze prędkość max - czy wzrosła.

W każdym razie nabrałem przekonania, że ma to niemałe znaczenie.
Yanush
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 878
Dołączył(a): 03.07.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Yanush » 02.07.2017 05:35

yzedef napisał(a):Yanush, nie zachowuj się jak Janusz :).
Pomyśl logicznie, chce ci się bawić z elektrykiem i akumulatorem ?, poczytaj jaką musisz mieć baterię aby mieć bezpieczny zapas energii, aku specjalne głębokiego rozładowania i w cholerę ciężkie (20-30kg). Możesz iśc w akumulatory polimerowe itp. ale to majątek będzie. Elektryka nie kupuj noname Chińskiego bo jakość średnia a przy sprzedaży duża utrata wartości. Kup używaną Hondę BF 2,3 jak kolega wyżej radzi. Dzięki forum i pomocnym tutaj ludziom nie popełniłem "elektrycznego" błędu i mam mały silniczek hondy który praktycznie nie zużywa paliwa ( zrobiłem 9km przed wczoraj tak na oko na 0,5l paliwa). Prędkość podróżna to około 7km i ważna rzecz mam ponton z kiłem i przy zafalowaniu to jest coś niezbędnego bo dzięki niemu tnie on fale i jest stabilny i bezpieczny... a też chciałem brać bez kiła bo tańszy i lżejszy. Dmuchaniec odpada i tyle, chyba że cie jara machanie wiosłami i chcesz zamiast siłki trochę na wakacjach potrenować :).

OK. Dzięki za "przestrogi"... wobec powyższych w tym roku jeszcze musi obejść się bez pontona :(
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1296
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 02.07.2017 07:38

boboo napisał(a):
...
A teraz trochę techniki - zgranie silnika z pontonem (chodzi o montaż):
Po przeczytaniu paru postów na innym forum zainteresowałem się głębokością zanurzenia kolumny silnika.
Według instrukcji/opinii ma to być około 2 cm. Górna płetwa powinna być około 2 cm niżej od krawędzi dna.
Zmierzyłem u siebie (z zachowaniem możliwe wysokiej dokładności pomiaru, czyli wasserwaga, łódka i płetwa poziomo)
8O
Całe 5 cm.


Angielska zasada do łodzi/RIB-ów

Płyta anytwentylacyjna ma być CAL poniżej linii dna łodzi (killu) lub dla łodzi z głebokim V powyżej linii dna
Niektórzy twierdzą, że 2 cale.

Uważam, ze ZODIAC zoptymalizował pawęż i nie zakładał "deseczek".
Masz spory silnik do obciążenia i dlatego masz dobrze
Ale gdybyś miał więcej osób na pokładzie, większe obciążenie to mógłbyś mieć kłopot z wejsciem w ślizg.

Najlepiej testować w różnych warunkach.
Ja mam głeboką V a płytę silnika w linii dna (ale koniec dna mam wypłaszczony)
Jak podniosłem powyżej linii dna to się okazało że
Tuby mocniej są dociśnięte do wody !!! Więc cały efekt nie był rewelacyjny.

Podniesiesz wyżej to masz uczucie szybszego wchodzenia w slizg bez zadzierania nosa
Mam to samo jak wystartuję do slizgu z górnego trymu (szybko wchodzi, mniej zadziera) - ale to raczej przy mniejszym obciążeniu.

U Ciebie jest łatwiej (deseczka) u mnie operacja z wieszaniem silnika na bloczkach, odkręcaniem, zakręcaniem na innych dziurkach z uszczelnianiem sikaflexem .... Dlatego już sobie darowałem a Ty spokojnie możesz testować
AdamBeata
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 800
Dołączył(a): 06.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamBeata » 02.07.2017 08:12

Właśnie mam dylemat z wysokością silnika. Na tym poglądowym zdjęciu (w sumie mam podobny silnik) zaznaczyłem strzałką obszar, który powinien być równy z linią dna, czyli obszar pomiędzy dwiema płytami - tzn. tak powiedział mi mechanik.
Jak kupowałem sprzęt to dolna płyta była nawet 1-2cm powyżej linii dna i przy mocniejszym odkręceniu manetki na skręcie cholernie łapał powietrze. Zimą znajomy szkutnik obniżył mi pawęż o jakieś 5cm i linia dna była mniej więcej na środku między tymi płytami. Łapanie powietrza na zakrętach ustąpiło ale wtedy spadła prędkość maksymalna i cofająca fala za bardzo waliła w silnik i chlapała do środka. Więc dodałem znowu deskę 2cm. Teraz prędkość się minimalnie podniosła ale żeby dojść do v-maks sprzed tej całej operacji muszę silnik sporo na trymie podnieść, co znowu w mocnych zakrętach skutkuje łapaniem powietrza i oczywiście przy dużej prędkości trzeba mocno trzymać kierownicę na takim wysokim trymie.

Jak to dokładnie powinno wyglądać z tą wysokością???
Załączniki:
1.JPG
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3692
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 02.07.2017 08:49

soviet100 napisał(a):Elektryki omijać szerokim łukiem. Kup jakiegoś Bark choćby 230 to będzie dużo lepsze niż to coś. Do tego wieterok 8 i możesz pływać i jakiś fan będzie i zawsze to odsprzedaż. Tylko se patent zrób


Nie zgadzam się!
Napęd z silnikiem na paliwo ciekłe ma stopień wykorzystania 0,30
Napęd z silnikiem elektrycznym plus panele solarne ma stopień wykorzystania 0,90
Różnica jest duża (3x)

http://arbanautika.hr/arba-500-electro/35-arba-elektro.html
soviet100
Odkrywca
Posty: 65
Dołączył(a): 10.06.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) soviet100 » 02.07.2017 09:46

mirko napisał(a):
soviet100 napisał(a):Elektryki omijać szerokim łukiem. Kup jakiegoś Bark choćby 230 to będzie dużo lepsze niż to coś. Do tego wieterok 8 i możesz pływać i jakiś fan będzie i zawsze to odsprzedaż. Tylko se patent zrób


Nie zgadzam się!
Napęd z silnikiem na paliwo ciekłe ma stopień wykorzystania 0,30
Napęd z silnikiem elektrycznym plus panele solarne ma stopień wykorzystania 0,90
Różnica jest duża (3x)


Generalnie gdzie na pontonie 2-3 metry chcesz zamontować panele słoneczne ? Poza tym te wszystkie silniczki za 500zł elektryczne siły nie mają . Miałem jako zapas elektryka ( ponton 3.3 metry) i na wyjściu z portu na bałtyku jak mi się świeca wykręciła to elektryk nic nie dawał jak dryfowałem tak dalej dryfowałem ( akumulator nowy 110Ah + JAXON 55lbs ES-XT55 ) tak samo na jeziorach jak widzę jak ludzie pływają na elektrykach to ile ? 5km/h ? Ja swoją 25km wyciągam 40-45km /h . Zresztą z prądem zawsze są problemy natury takiej że zużycie jest większe niż ładowanie a paliwo dolejesz i płyniesz dalej . Robię z panelami fotowoltaicznymi i mam o tym pojęcie to wiedziałeś że najlepsze panele mają sprawność 18-22% ?
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3692
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 02.07.2017 10:44

Przyszłość dla napędów samochodów i statków jest w elektryczności.
gumenjaci na struju
soviet100
Odkrywca
Posty: 65
Dołączył(a): 10.06.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) soviet100 » 02.07.2017 11:32

Mogę nie zgodzić się z tą opinią i się nie zgadzam . Założe się że trawę kosisz spalinówką tak samo wyobrażasz . Jest taka zasada że prąd dobry tam gdzie blisko do gniazdka .
Yanush
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 878
Dołączył(a): 03.07.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) Yanush » 02.07.2017 11:38

soviet100 napisał(a):Jest taka zasada że prąd dobry tam gdzie blisko do gniazdka .

Większej bzdury nie słyszałem
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 02.07.2017 11:51

mirko napisał(a):Przyszłość dla napędów samochodów i statków jest w elektryczności.
gumenjaci na struju


Przyszłość zapewne tak, ale nie szybko i na razie bardzo drogo. Zresztą nie wiemy jaki napęd może się jeszcze pojawić.
Jest taka łódka w Polsce, ale sprzedaż nie idzie zbyt dobrze :
https://www.google.pl/search?q=SOLLINER ... 20&bih=974
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 02.07.2017 11:57

soviet100
Odkrywca
Posty: 65
Dołączył(a): 10.06.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) soviet100 » 02.07.2017 12:51

Yanush napisał(a):
soviet100 napisał(a):Jest taka zasada że prąd dobry tam gdzie blisko do gniazdka .

Większej bzdury nie słyszałem


Dlaczego ? Ja zawsze opisuje obszernie swoje stanowisko a Ty i ten drugi tylko dwa słowa napisze "nie" i żadnych argumentów ani nic , tylko jakieś linki nie wnoszące nic . Ja linków nawet dawać nie mogę .
AdamBeata
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 800
Dołączył(a): 06.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamBeata » 02.07.2017 13:10

bigredone napisał(a):Jest taka łódka w Polsce, ale sprzedaż nie idzie zbyt dobrze :
https://www.google.pl/search?q=SOLLINER ... 20&bih=974


Praktycznie to samo stoi na Odrze niedaleko mojego sprzętu na przystani gdzie stacjonuję. Chłopaki z Gdańska to przywieźli aby rejsy robić po Odrze zarobkowo ale na razie więcej stoi niż pływa. Z tego co podsłuchałem to moc i zasięg tego sprzętu minimalna - jeszcze niestety nie zostało wszystko dopracowane.
Dobre na pewno aby się pochwalić ale chyba nie o to chodzi :)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 503
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone