Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 04.07.2009 13:07

Tak się o te minimalną moc pytam, bo mam okazję kupić silnik Suzuki 9,9 kM z 2004 roku, czterosuw za 4000zł w idealnym stanie. Waga przyzwoita, marka także, 4-takt, to mi smrodził pod nosem nie będzie - czego nie cierpię. Mo myślicie o tym silniku w połączeniu z pontonem 360 -400 cm. Zaznaczę i podkreślę, że absolutnie nie interesuje mnie żaden wodny sport, tylko bezpieczne przemieszczanie się wzdłuż wybrzeża i między bliskimi wysepkami - typowa turystyka. Większa prędkość wręcz odpada ze względu na dzieci, które zaraz wpadłyby mi w panikę - wiem co mówię. Stad ślizg jest wskazany ale prędkość 35 - 40 km na godzinę i więcej absolutnie odpada!
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 04.07.2009 13:30

terenowiec - nie uważałbym tego za okazje ale z tym silnikiem ponton 360cm w 3 osoby będzie dobrze pływał, pewnie będzie w miarę ślizg, a jak nie masz patentu to i tak 15 nie założysz, a 13,5km kosztuje tyle co ponton z silnikiem więc masz odpowiedź na pytanie :D , możesz zacząć od 360cm i 9,9km potem zrobisz patent i kupisz coś dużo większego, my pływaliśmy na pożyczonych pontonach a potem kupiliśmy ponton 3,3m z 5km 4 suwem i w 2 osoby był ślizg, więc ten 9,9km spokojnie powinien wyrobić, jednak może faktycznie kupić ponton 3,8 lub 4 metry ponieważ potem jak zrobisz patent to sprzedasz ten 9,9 i kupisz 20km. z tego co tu czytam i słyszałem od taty to ludzie na Chorwacji pływają pontonami 3,8 - 4 metry z 5 km silnikami i są zadowoleni :) ( oczywiście w 2 osoby ) , a co do prędkości typu 40km/h na pontonie to jeszcze nie jest dużo :D , aha jak już chcesz na szybko bez patentu to kup chociaż ten 9.9 lub 10km silnik ( najmocniejszy w rozsądnej cenie) potem jeszcze go szybko sprzedasz w przyszłym sezonie jak będziesz chciał kupić np 20km ( silniki do 13,5km są teraz bardzo chodliwe ze względu że dużo ludzi nie ma patentu), aha silnik nowy (używany) kupuj po sezonie najlepiej w listopadzie - grudniu , a stary sprzedawaj w marcu , kwietniu - taka mała rada na przyszłość :)

http://moto.allegro.pl/item668555701_ro ... 5_rok.html - być może to Cię zainteresuje :)
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 05.07.2009 19:50

Na jednym z motorowodnych forów znawca tematu odpowiedział mi, że 4 metrowego pontonu z trzema osobami silnik 9,9 HP nie jest w stanie wprowadzić w ślizg. Czy to możliwe? Mam tu na myśli maksymalnie wagę osób z ładunkiem 200kg.
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 05.07.2009 21:02

terenowiec napisał(a):Na jednym z motorowodnych forów znawca tematu odpowiedział mi, że 4 metrowego pontonu z trzema osobami silnik 9,9 HP nie jest w stanie wprowadzić w ślizg.

Generalnie nie wystarczy znać długości łodzi oraz mocy silnika, żeby powiedzieć jednoznacznie - "wejdzie w ślizg", "nie wejdzie w ślizg".
Trzeba znać dużo więcej parametrów żeby to wyliczyć (zgadnąć :wink: ) np: kształt dna łodzi, skok śruby silnika, rozłożenie ciężaru na pokładzie itp.
Niektóre "predefiniowane" konfiguracje (kadłub+silnik konkretnych producentów) są już tak "opływane" że dla nich można to podać od razu, lecz przy konfiguracji "nowej" wszystko "wyjdzie w praniu" 8O (czyli podczas testu)
Już sama masa pontonu 4-ro metrowego różnych producentów (a nawet poszczególnych modeli różniących się typem podłogi) może różnić się o ponad 100 procent :lol: .
terenowiec napisał(a):Mam tu na myśli maksymalnie wagę osób z ładunkiem 200kg.

200 kg przy czterech osobach (niby dwoje dzieci) z ładunkiem :roll: - trochę mało policzyłeś - ja sam to 100 kg :cry:
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 05.07.2009 23:10

Mottom moja załoga to ja 70kg + żona 55kg + dwoje dzieciaków 15 + 20 kg. Reszta to bagaż. Tak wiec 200 kg to cała waga załogi. Reszta to 4 metrowy ponton Busha z dmuchanym kilem w kształcie litery V:
http://www.pontony.net.pl/bush.php - około 50 kg
i silnik +/- 40 kilogramów
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 06.07.2009 05:38

terenowiec - taki zestaw na pewno wejdzie w ślizg.
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008
ślizg

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 06.07.2009 07:56

terenowiec - jaki konkretnie model Busha (nie mówimy tu o byłym prez.... :wink: ) wybrałeś? Chodzi mi o rodzaj podłogi - 400R (sztywna) czy 400A (airmata) - obydwa mają dmuchany kil, tylko wersja A większym ciśnieniem.
Zauważ, że (patrząc na parametry producenta) sztywna podłoga to dodatkowe 30 kg oraz większy pakunek do wożenia w aucie.
terenowiec
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 347
Dołączył(a): 28.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) terenowiec » 06.07.2009 12:25

Jest to K-400 A czyli za airmatą.
Ma do Was jeszcze jedno pytanie. Czy naprawa pontonu to droga sprawa. Chodzi mi np. o załatanie dziury, czy oderwane pawęży od dmuchanych komór bocznych? Jaki jest to rząd wielkości? Czy mowa o 100 - 300 zł czy raczej 1000 - 2000 zł. No i czy jest jakiś zakład, który naprawia pontony renomowanych firm? Mam bowiem gościa, który ma uszkodzony ponton Zodiaca i chce mniej niż ćwierć ceny nowego. Nie wiem czy nie jest to warte rozważenia?
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008
naprawa

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 06.07.2009 12:36

terenowiec - załatanie dziury w pływaku nie powinno stanowić większego problemu - możesz to zrobić nawet sam przy pomocy zestawu naprawczego dobrze wulkanizując miejsce styku łaty. Niestety z dwiema rzeczami - naprawa pawęży oraz ewentualnie airmaty powinieneś zwrócić się do profesjonalisty. Wydaje mi się mógłbyś się spytać polskich producentów pontonów t.j. np. WATS, Info-Media (niestety - nie wiem czy da się naprawić tę konkretną usterkę - może taniej będzie kupić nowy/inny :twisted: ......)
D1ALVARO
Croentuzjasta
Posty: 295
Dołączył(a): 28.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) D1ALVARO » 06.07.2009 14:42

terenowiec - z pontonem jest jak z kobietą - trzeba obchodzić się delikatnie i nic się nie stanie :D , ja nigdy nie miałem dziury czy tam przetarcia w pontonie ale to właśnie z tego względu że obchodzę się ze sprzętem jak z jajkiem ( nieraz po dłuższych pływaniach spędzam popołudnie w garażu na czyszczeniu i konserwowaniu sprzętu - taki perfekcjonizm ). dodam jeszcze że na akwenach w Polsce które znam pływam szybko, a w miejscach których nie wolno i badam teren :D , tato pływa na Chorwacji w Zatonie już 5 raz będzie w tym roku i też tam szaleje ale już dość dobrze zna tamte brzegi itp. zresztą łódkę też na skałkach podwodnych możesz roztrzaskać.
sito
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 23.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) sito » 06.07.2009 16:33

Witam
Od dłuższego czasu przyglądam się :arrow:
http://www.allegro.pl/item677493749_pon ... ar_5l.html
Niestety nikt ze znajomych jeszcze tego nie głaskał , dlatego proszę Was o ewentualne opinie na jego temat.
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 06.07.2009 17:22

terenowiec napisał(a):Jest to K-400 A czyli za airmatą.
Ma do Was jeszcze jedno pytanie. Czy naprawa pontonu to droga sprawa. Chodzi mi np. o załatanie dziury, czy oderwane pawęży od dmuchanych komór bocznych? Jaki jest to rząd wielkości? Czy mowa o 100 - 300 zł czy raczej 1000 - 2000 zł. No i czy jest jakiś zakład, który naprawia pontony renomowanych firm? Mam bowiem gościa, który ma uszkodzony ponton Zodiaca i chce mniej niż ćwierć ceny nowego. Nie wiem czy nie jest to warte rozważenia?


Jeśli to naderwana pawęż, albo inny element konstrukcji to się w to nie pakuj. Nawet jak naprawisz to zaraz znów się urwie. Jak dziura jest pod powierzchnią wody, a ponton chodzi wślizgu to bardzo trudno jest tak załatać, żeby prąd wody nie zerwał łaty po kilku pływaniach.

Porządnych zakładów, które się tym zajmują jest w Polsce bardzo mało, a samemu możesz próbować, tylko nie metodą wulkanizacji, bo pontonów z gumy już się nie robi, a Hypalon i PVC się nie wulkanizują.

Do drobnych napraw musisz kupić specjalny klej i kawałek Hypalonu na łatkę. Sprzedają takie zestawy po kilkadziesiąt euro, np: Reparatur Schlauchboot Flickzeug RepairKit Hypalon.

Ponton raz uszkodzony już nigdy nie będzie taki sam, więc się dobrze zastanów zanim coś takiego kupisz. Mam Wikinga z dużą dziurą przy pawęży i chyba pójdzie na śmietnik, bo już tyle razy to łatałem i za każdym razem łata żyje kilka dni, a potem pęd wody ją zrywa.

pozdrav K
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 06.07.2009 18:28

mottom napisał(a):przy pomocy zestawu naprawczego dobrze wulkanizując miejsce styku łaty

MorskiPas napisał(a):tylko nie metodą wulkanizacji, bo pontonów z gumy już się nie robi, a Hypalon i PVC się nie wulkanizują.

Przez słowo "wulkanizacji" rozumiałem podgrzanie (np suszarką) klejonego miejsca, aby składniki kleju dobrze skleiły łączone powierzchnie.
Tak w ogóle to przecież producenci jakoś kleją poszczególne elementy, więc coś (jakiś "klej") MUSI zadziałać.
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 06.07.2009 18:41

mottom napisał(a):Tak w ogóle to przecież producenci jakoś kleją poszczególne elementy, więc coś (jakiś "klej") MUSI zadziałać.


Diabeł tkwi w przygotowaniu powierzchni i właściwej technologii klejenia. Producenci wiedzą jak to robić. Czy podgrzewanie suszarką pomoże czy zaszkodzi tego nie wiem, klej ma instrukcję i jej się należy trzymać. Poza tym materiał nowy inaczej się zachowuje niż po kilku latach używania dlatego co innego produkcja a co innego naprawa.

Dlatego naprawianie pontonów jest możliwe, ale trudne. Wiem, bo to robiłem. Tylko w jednym przypadku udało mi się skutecznie załatać dziurę w pływaku, ale wtedy tak się szczęśliwie złożyło, że dało się włożyć łatkę przez zawór i zakleiłem dziurę od środka (ciśnienie powietrza dociskało łatkę).
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008
klej

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 06.07.2009 19:25

Instrukcja do kleju, który dostałem z firmy WATS:
(...)
1. Klej poliuretanowy dwuskładnikowy.
Służy do naprawy uszkodzonych powłok gazoszczelnych w namiotach, pontonach itp...
Instrukcja klejenia:
Potrzebną ilość kleju rozrabiamy z utwardzaczem w stosunku 10:1. Z zestawu naprawczego docinamy odpowiedniej wielkości łatkę. Na obie powierzchnie (oczyszczone z brudu) nakładamy cienką warstwę rozrobionego kleju. Czekamy aż klej przeschnie (ok 5-10 min.), następnie przykładamy łatkę i dociskając podgrzewamy strumieniem ciepłego powietrza na ok 5 min. (np. opalarką, klej aktywizuje się w temp. ok 30 oC). Całość pozostawiamy do wyschnięcia na ok 2 godz. Pełną wytrzymałość uzyskujemy po 12 godz.
2. Utwardzacz do kleju poliuretanowego
Rozrobić z klejem w stosunku 1:10
(...)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 51
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone