marsik napisał(a)::?: Czyżby kolejna dwuznaczna sprawa, tym razem z wymaganiem deklaracji zgodności CE przy rejestracji
Na stronie PZŻ podaje wymagane dokumenty do pierwszej rej. i to m.in.:
[i]"wystawiony przez rzeczoznawcę dokument potwierdzający wymiary jachtu, zawierający co najmniej długość i szerokość jachtu, a dla jachtów żaglowych również powierzchnię ożaglowania lub świadectwo pomiarowe, jeżeli jacht został pomierzony, lub deklaracja zgodności CE, /dla jachtów budowanych systemem gospodarczym obowiązkowo należy okazać dokument techniczny wystawiony przez inspektora/,".............................................................................................................................
Bardzo możliwe, że mając certyfikat jachtu z PZŻ lub rejestrację statku z PZMiNW nic już nie jest wymagane przy zakupie winiety czy kontroli na morzu, byłoby to sensowne...........
Nie chcę sie w to bardziej wgłębiać, dla nas, użytkowników pewnie im prościej tym lepiej - byle był dokument rejestracyjny i był honorowany w Cro czy wszędzie indziej za granicą.
lexi napisał(a):Problem faktycznie może pojawić się gdy rejestracja jest ze starostwa lecz jedynie dlatego ze na "świstku" od nich nie ma wszystkich danych będących podstawa do wyliczenia "daniny". Brak informacji o mocy silnika może stanowić dla urzędnika problem gdyż moc silnika jest wyznacznikiem czy musimy płacić ubezpieczenie czy jedynie możemy. I myślę ze nie idzie tu o "czepialstwo" urzędnika..
doportu napisał(a):Tak że lepiej mieć niż nie mieć...
boboo napisał(a):panadol79 napisał(a):(...) Ponton z silnikiem zakupilem na szwedzkim blocket.se (...)
Przecież jakieś e-maile z tej transakcji powinny istnieć.
Czy nie wystarczą jako dowód (umowa) zakupu?
lexi napisał(a):Rysio napisał(a):...............................................................................
Chcieć to móc
..takie coś by działało..
..rozumie Rysio ze "wyłudziłeś" taki papier dodatkowo do tej niewielkiej, mało poważnej "książeczki" ?
Wniosek o wpis do rejestru
kopia dokumentu stwierdzająca nabycie własności lub współwłasności statku (np.: faktura VAT, umowa kupna - sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności);
dokument potwierdzający tytuł prawny do władania statkiem we własnym imieniu, jeżeli armator nie jest właścicielem lub współwłaścicielem;
dla statku budowanego systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego;
dowód rejestracyjny w oryginale, jeżeli statek był rejestrowany w PZMWiNW lub jego wykreślenie;
dowód wykreślenia z rejestru, jeżeli statek był uprzednio wpisany do rejestru w innym organie rejestrowym polskim lub zagranicznym;
dowód wpłaty za rejestrację statku w wysokości 60 PLN;
Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...