Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Jasin
Autostopowicz
Posty: 2
Dołączył(a): 31.05.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jasin » 31.05.2016 10:05

markiz17 napisał(a):
Jasin napisał(a):Witam wszystkich,
mam małe pytanko - nie udało mi się znaleźć na nie bezpośredniej odpowiedzi na forum

Czy dla pontonu <2,5m z silnikiem spalinowym 2KM w Chorwacji wymagana jest rejestracja?
Czy potrzebny jest jakiś dokument własności w razie kontroli?

pozdr


Tak, w razie kontroli potrzebne są papiery, żeby udowodnić własność zestawu ponton+silnik (dokumenty zakupu - faktura, umowa).
Rejestracja takiego zestawu nie jest wymagana, ale trzeba mieć uprawnienia sternika.



ok, dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź
tego oczekiwałem :)
AdamBeata
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 800
Dołączył(a): 06.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamBeata » 01.06.2016 21:34

Tak z innej beczki: czy miał ktos może styczność z tymi nowymi Evinrude e-tec.
Planuję przeskok na kolejne większe pływadło i gdzieś tam pojawił się taki silnik w ofercie.

Chodzi mi przede wszystkim o spalanie i awaryjność. Zastanawiało mnie, czy jako że to dośc nowoczesny silnik, to mimo, że dwusów spalaniem mu bliżej do 4t czy mimo wszystko trzeba sie liczyć z amerykańskimi realiami paliwowymi???
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1297
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 02.06.2016 07:34

Jak to będzie dosyć świeży egzemplarz to aż żal nie lać do niego olej EVINRUDE XD100 (jeżeli pływał na takim od nowości)
A Galon (ok 4 l) takiego oleju to 260 PLN obecnie :(

Więc widziałem MEMY na internecie: Mam EVINRUDE bo nie chciałem płacić za przeglądy ale wydaję 250 USD co 100 mth na olej.

Ale do rzeczy:

- 2T ma duzy moment prawie w całym zakresie. Dzięki temu możesz założyć trochę mniejszy silnik niż 4T
---- Przykładowo taki STING 530, gdzie możesz założyć 100 KM bardzo dobrze pływa na EVINRUDE 75
---- Z takim mniejszym będzie pływał porównywalnie do większego 4T i spalanie będzie wtedy lepsze
- nowoczesny 2T na takim nowoczesnym oleju jak XD100 to tak jak samochód z addBlue (ten olej zawiera w sobie już to coś aby nie truć)
- w Australii, gdzie jest masakryczna ilosc łodzi, stracił na popularnosci bo nie lubi wielogodzinnego trollingu
- Niektóre Egzemplarze sprzed 7-miu lat miały jakieś problemy. Fan EVINRUDE z Grecji mi tłumaczył. Firma to poprawiła ale skaza pozostała
- Jacek z HORN Boats lubi te silniki i ma dobre zdanie o 40 KM, 75 KM, 90 KM, 115 HO

Co do spalania to mam dobre porównanie do najnowocześniejszej HONDY na takiej samej udce jak moja
Steve, który sprzedaje takie RIB-y i w UK są sprzedawane TYLKO z HONDA pisze o takiej samej łodzi jak moja z HONDA BF100:

The BF100 is economical but at a cruise of 40km/h you will use 50 litres for 100km if the sea is calm. You must stay around 3800 RPM to sit in the green zone for fuel consumption.. 50km/h will use too much fuel I think.
I would say on a calm day 150 litres will get you 260 kms at cruising speed.
This is obviously subject to tides and sea conditions.


Yes it will be twice the fuel because you will be pushing much more boat. I would say 70 litres per 100km if you push at 50 km/h

We ran a challenge around the UK (1500 miles or 2400kms) and we used 1500 litres. This was in mixed conditions, sometimes calm but often rough weather.

co daje średnio 62,5 l na 100 km

Pływam podobnie jak Steve (udka to środek transportu, pływamy wycieczki 50, 18, 100 km w jedną stronę szybko, potem wysiadamy, nie pyrkamy wokół wysp, zawsze wysiadamy na ląd)
W Grecji zrobiłem 1700 km i zużyem 750 litrów paliwa
Pływałem szybciej niż Stve bo staram się pomiedzy 45 a 50 km/h.
Na srubie 19 udka potrafi na 4200 obrotów płynać 50 km/h
Wiec spaliłem srednio mniej coś koło 45l na 100 km.

I tak: Niby mniej niż Steve. Zaoszczedzlem powiedzmy (w stosunku do Steva) 200 l paliwa (czyli jakies 900 PLN)
Ale zużyłem 12 litrów oleju (czyli 3 1 galonowe pojemniki) co mnie ksoztowalo 800 PLN)

ALE, ALE - ja mam mocniejszy silnik od Steva (115 KM versus 100 KM)

Wiec ekonomika z uwzglednieniem kosztu oleju jest podobna ALE:
- ja pływałem szybciej !!! Steve prognozowal 70 l na 100 km przy 50 km/h co daje 1,4 km na 1 l
--- a ja widzoalem na komputerze najmniej 1,5l na 100 przy kiepskich warunkach a najczesciej pomiedzy 2 a 1,8 km na 1l
- Ale finalnie z uwzglednieniem oleju koszt jest zblizony
- Na PL, gdzie głownie są ograniczenia, kanała i kawałki do slizgu to chyba raczej 4T
---- 2T/Evin nie przepada za wielogodzinnym trollingiem - dlatego w Australii przestają go lubić bo tam trolują godzinami dziennie

Jeszcze jedna zaleta EVIN-a. Pływam w 5 osob ale po PL w 9 osób też wchodził w ślizg
W 5 osób wchodzi szybko (czesto szybciej niz udki z 4T), w 9 osób wolniej ale tragedii nie było

Jezeli nie pływasz w wiecej osob i zależy Tobie na spalaniu to własciciele nowych Suzuki bardzo chwalą ich ekonomikę.
Jak chcesz ciągać, zabawki, narciarza, pływać czasem w wiecej osób, nie trolujesz godzinami to Evinrude jest dobrym wyborem

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kazda firma chwali swój silnik, ze kosmiczne technologie taki siaki.
Mysle, ze kazdy Yama, Suza, Honda, Mercury cze Evinrude jest dobry
HONDA i Tochatsu sa nadal robione w Japonii, Evinrude zdaje sie Meksyk/USA
Reszta daleka Azja. W UK bardzo cenia HONDE za bezawaryjność i przeżywalność dużych przebiegów

Jak wspomnialem, jezeli zamiast zalecanego np 90 KM 4T zalozysz EVINRUDE 75KM to calosc bedzie ekonomiczna i pływać podobnie.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 02.06.2016 07:58

marsik
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 482
Dołączył(a): 12.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marsik » 02.06.2016 09:03

Monte Christo napisał(a):marsik - nowa zabawka czy z second handu ?
$$$ ile ??

Nowa.
$$$ ile.... cóż, jak bym miał zaraz umierać, to będę się modlił, żeby żona nie sprzedała za tyle ile jej powiedziałem, że kosztowała...
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2384
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 02.06.2016 10:09

Marsik , a jak poszło slipowanie na Orawie?
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1297
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 02.06.2016 12:05

marsik napisał(a):
Monte Christo napisał(a):marsik - nowa zabawka czy z second handu ?
$$$ ile ??

Nowa.
$$$ ile.... cóż, jak bym miał zaraz umierać, to będę się modlił, żeby żona nie sprzedała za tyle ile jej powiedziałem, że kosztowała...


A nie będzie wtedy Tobie obojętne ;)
Tak na serio to uważam, że jak za nową masz bardzo dobrą cenę

Jestem przekonany, że to nie nastąpi ale w razie czego jakbyć "odchodził" to daj znać wcześniej.
Przyjdę do małżonki że chcę odkupić za cenę jaką jej powiedzialeś ...

Chciałeś AM-a a na SHUTBOX-ie na motorowodnym wlasciciel napisałe, że po roku ma problemy z zelkotem i dziurki mu się pojawiają oraz pajaczki. W ramach reklamacji dostał puszki i instrukcje typu DIY
AdamBeata
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 800
Dołączył(a): 06.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamBeata » 02.06.2016 12:20

Dzięki za ten wywód ogórek.
Trochę mi rozjaśnił pewne sprawy ale chyba łatwiej jest mi spalanie na godzinę porównywać. Planuję jak najmniej elektroniki i niepotrzebnych bajerów w łódce, silnik, manetka ewentualnie echosonda i tyle.

Kolega ma małą kabinówkę 5m i ja podobną chcę kupić.
On pływa na 80KM Mercury, taki mniej więcej dwunastolatek i przy powiedzmy 4 osobach i normalnym pływaniu po Odrze (ani nie trolling, ani nie non-stop na pełnej manetce) spala mu 5l/h.
Mam gdzieś w ofercie do takiej kabinóweczki własnie Evina 75KM i jeśli to będą spalania rzędu 10l/h lub więcej i do tego jeszcze niezbyt tani olej to zdecydowanie wolę kupić 80KM czterosuw.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 02.06.2016 12:33

Te 5 litrów to stwierdziłeś osobiście czy z opowiadań kolegi? Moim zdaniem mocno optymistyczna wersja. 10l/h to całkiem przyzwoita wartość przy tej mocy w przypadku 5-cio metrowej łódki. Oczywiście mam na myśli płynięcie w ślizgu.
marsik
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 482
Dołączył(a): 12.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marsik » 02.06.2016 12:44

baunty napisał(a): Marsik , a jak poszło slipowanie na Orawie?

Krzyśku, poszło świetnie, ale jednak nie w tym pierwszym płytkim miejscu - tam byłby kłopot.
Slipowaliśmy kawałek dalej przy hotelu Slanicky Dvor, dosyć wygodnie, dobre pomosty, 5 EUR slip, 3 EUR za noc (zostawiłem łódkę na dwa dni, ale w sezonie mówili, ze raczej nie mają miejsca - tylko dla gości hotelu).
DSC_1800_s.jpg

DSC_1802_s.jpg

DSC_1830_s.jpg


Tutaj przy pomoście na wyspie i z widokiem na Tatry
DSC_1817_s.jpg
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1297
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 02.06.2016 12:54

AdamBeata napisał(a):Dzięki za ten wywód ogórek.
Trochę mi rozjaśnił pewne sprawy ale chyba łatwiej jest mi spalanie na godzinę porównywać. Planuję jak najmniej elektroniki i niepotrzebnych bajerów w łódce, silnik, manetka ewentualnie echosonda i tyle.

Kolega ma małą kabinówkę 5m i ja podobną chcę kupić.
On pływa na 80KM Mercury, taki mniej więcej dwunastolatek i przy powiedzmy 4 osobach i normalnym pływaniu po Odrze (ani nie trolling, ani nie non-stop na pełnej manetce) spala mu 5l/h.
Mam gdzieś w ofercie do takiej kabinóweczki własnie Evina 75KM i jeśli to będą spalania rzędu 10l/h lub więcej i do tego jeszcze niezbyt tani olej to zdecydowanie wolę kupić 80KM czterosuw.


Spalanie na godzine nic nie mówi.
Ja podałem tobie moje spalanie na morzu na długich trasach dzie nie schodzę poniżej 45 km/h i tam było powiedzmy 20-25 l na godzinę

A po dwu jeziorach w Augustowie, kanalek łączący, Rospuda wyszło 3 LITRY na godzinę.
Na Rospudzie i kanałku ogranicznie 6 km/h
Na jeziorach PELNY GAZ

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

W 4T musisz co rok wymienic olej
W 2T palisz ten przykładowy XD100

Jak nie robisz (na sporych prędkosciach) takich dużych przebiegów to wyjdzie na to samo
Napisałem wyżej - według mnie wyjdzie na to samo (przy młodych silnikach)
marsik
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 482
Dołączył(a): 12.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marsik » 02.06.2016 13:02

Dokładnie. Liczy sie przecież dystans jaki pokonasz na paliwie, a nie jak długo będziesz pyrkał. Adekwatne przeliczenie to ilość paliwa na km.
Na Odrze zapewne stosunkowo mało płynie się w ślizgu, znacznie więcej "pyrkania" i w pełni wierzę w 5l/h. Tylko jaki w tą godzinę kolega pokonał dystans?
marsik
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 482
Dołączył(a): 12.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marsik » 02.06.2016 13:05

ogórek wiesz przecież, że jestem póki co zadowolony z wyboru, z ceny, z przyjaznej pomocy i porad.
Jak będę miał w planach opuszczenie cielesnej powłoki, dam znać, jesteś pierwszy (tylko po co Ci druga jednostka?).
Problem w tym, że żona wyciagnęła jednak ze mnie wszystko jak na ostatniej spowiedzi... :oops:
AdamBeata
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 800
Dołączył(a): 06.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamBeata » 02.06.2016 14:46

Rysio napisał(a):Te 5 litrów to stwierdziłeś osobiście czy z opowiadań kolegi? Moim zdaniem mocno optymistyczna wersja. 10l/h to całkiem przyzwoita wartość przy tej mocy w przypadku 5-cio metrowej łódki. Oczywiście mam na myśli płynięcie w ślizgu.



Pływaliśmy razem w weekend. Wlaliśmy 30l i po całym dniu na łódce (w tym około 5h czystego pływania) zostało dobre kilka litrów w baku.
boboo
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5107
Dołączył(a): 06.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) boboo » 02.06.2016 14:57

Pontonowa sztafeta:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 426
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone