@Smoki - 6 a 9 to 50% więcej
I tak wychodzi od 40 do 50 % więcej.
Każdy niech sobie wyliczy czy ten koszt 50% wiecej kosztu paliwa na dojazd jest znaczący w koszcie wakacji czy nie.
Co do Jacka mówił, że wysłał - zapytam się.
Możesz zażyczyć sobie HORN-a w dowolnej konfiguracji.
Jacek jest dumny z solidności/sztywności swojej jednostki. Możesz być przy produkcji swojej jednostki.
Zrobił nawet kiedyś wersję wzmacniaja kewlarem.
Tam nie ma żadnych płyt wiórowych czy innych tylko maty aramidowe, epoksyd i coś tam jeszcze (nic nie zgnije)
Szczelne komory wypornościowe (byłem świadkiem jak wycianła dziury na światła to był syk po zrobieniu otworu.
Solidna Pompa zęzowa to podstawa.
Moja rada - umów się na pływanie testowe po Augustowie.
Z całą swoją załogą. TYLKO BĄDZCIE NA CZCZO.
Pływanie z Jackeim przypomina jazdę z filmu TAXI ...
Jak producent Romany oferuje pływanie testowe to też się przepłyn i porównaj.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ja jestem laikiem ale
- producenci i miłośnicy RIB-ów (jak @andretoja z forum motorowodnego, szycha w Parkerze UK) RIB-y przyrównują do morskich terenówek. Z jednym na pewno się zgadzam (z nim). Na morze lepiej aby sternik miał jocke-y. W Grecji dużo RIB-ów ma ławeczki środziemnomorskie (podpórki, ławeczki, itp). Sternicy muszą mieć szeroko rozstawione nogi i z trudem łapią równowagę. Jockey-a trzyma się między nogami.
- wspomniany kolega od HORN-ów rok temu pisał do mnie czemu chcę wywalac tyle kasy w ceratę. Że tylko porządny laminat i jak nie HORN to proponował STING-a. Mój RIB miał być sprowadzony kompletny z UK (kupiłem powystawowy). W końcu kupiłem (z duzym rabatem) samą skorupę z konsolą i jockey-ami do samodzielnego montażu (generalnie wersja jaka przychodzi z fabryki do dealera). I padło na Jacka, że kupiłem od niego nowy silnik i cały ekwipunek wraz z montażem. I jak popływał to już nie psioczy na RIB-y. Na targach WIW testował kilka RIB-ów jak ZAR 53, Czy Parker 750 RS (ten ostatni podobno fantastycznie pływa po morzu ale to 200 tys PLN za DEMO !!!)
Najlepiej jak ktoś popływa jednym i drugim (ale laminatem robionym z myślą o morzu) i sam podejmie decyzję.
Jakby ktoś znalazł we Włoszech RIBEYE A500 czy A550 to są to doskonałe, klasyczne RIB-y kategorii B (A550) produkowane w UK.
Mogłem nabyć w dobrej cenie ale wystraszyłem się wtedy DMC
http://www.ribeye.co.uk/our-boats/a-series/a-550Okazało się, że to nieliczny producent podajacy rzeczywistą masę kompletnej łodzi ...