FUX napisał(a):Miałem AM 480 OPEN.
Weź se podaruj.
Tylko RIB.
W 750 DMC sie nie zmieścisz ze szpejem, o cenie 50-55 nie wspomnę.
No i prawko B+E.
+ dojazd droższy
+ mocny holownik
+ dłuższy czas podróży.
Zgadzam się z:
- dłuższy czas (u mnie 30%)
- mocny holownik - mam ten sam i kazde kombi/sedn pociągną 1000-1300 kg
- dojazd droższy bo więcej paliwa idzie (można liczyć nawet 40% więcej przy benzynie)
= natomiast za przyczepki się nie dopłaca, winiety są te same i zależą od holownika
- 750 kg już dawno nie obowiązuje. Liczy się suma: DMC auta + DMC przyczepy <= 3500 kg
Wiele osobówek ma DMC około 2200-2400 kg. Można ciągać przyczepę o DMC 1300 - 1100 kg
Egzamin na B96 (jak ktoś przekracza 3500) kosztuje poniżej 200 PLN i nie wymagany jest kurs
Wydaje mi sie, że z okolic W-wy do granicy VIABOX to koszt 30 PLN. Do augustowa to było bodajze kilkanaście PLN.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Nie brałem tego wariantu pod uwagę ale we Włoszech jest mnóstwo RIB-ów.
Wydaje mi się, że taki z hypalonu uznanej marki z małym przebiegiem (7 lat temu ludzie sobie kupowali takie zabawki a potem nie używali bo nastał kryzys) jest możliwy do znalezienie.
"handlarze" w PL ściągają mocno wyeksploatowane jednostki, często z wadami.
Ja bym szukał ofert na internecie bezpośrednio z Włoch.
Jedyny problem (jaki widzę), że południowcy woleli raczej duże jednostki. Cięzko będzie o 5 metrów.
>>>>>>>>>>>>>>>
Sorry za "ceratę". Mogłem napisać "ponton airmatę". Ale przecież napisałem, że to były piękne i nizapomniane wakacje, więc ta "cerata" to nie był perioratyw.
>>>>>>>>>>>>>>>
@marsik - nie lepiej umówić się z kolegami z forum w CRO lub wynajać coś podobnego do AM470 i RIB-a w następnym sezonie i podjać decyzję ?
Śmiem przypuszczać, że w 750 kg się nie zmieścisz. To jest masa gołej skorupy i z AKU, sterowaniem, płynami dobijesz do 500 kg plus silnk -> 600 kg, przyczepka 200 ... Przy AM470 prorokowałbym DMC przyczepy w okolicach 1000 kg ... najlepiej dorwać właściciela takiej jednostki i poprosić o zważenie.