Witam ponownie.
Nawet do Viganj nie dopłynęliśmy bo nadejszła kolejna burza. Ledwo zwialiśmy przed deszczem. Ale chyba już tam porządnie wiało bo widziałem całe stada wind i kite surferów.
pzdr
Rysio napisał(a): Płyniesz dalej niż 2 NM od brzegu i takie ponoć są wymagania.
ogorek napisał(a):Rysio napisał(a): Płyniesz dalej niż 2 NM od brzegu i takie ponoć są wymagania.
1. A nie czepiają się, że uprawnienia sternika motorowodnego to max 2 nm od brzegu
2. A co jak masz kwaterę na wyspie, która jest dalej niż 2nm od brzegu. Chyba wtedy liczy się od tej wyspy ile pływasz
3. No i związane z punktem 2 - jak płyniesz na wyspę oddaloną o 6 km to przekraczając 3 km od lądu jesteś 3km od wyspy. Czyli "od brzegu" jesteś zawsze mniej niż 3 km. Czy "te służby" liczą to tylko od "stałego lądu" ?
ogorek napisał(a):Wydawało mi się, że wewnątrz EU obowiązuje zasada że liczą się certyfikaty z kraju ich wydania.
Tak samo dane rejestracyjne z kraju rejestrowania.
Jak masz prawko wydane w kraju EU (nazwijmy go X) uprawniajace do ciągania zestawu do Y t to rozumiem, że musza je akceptować we wszystkich krajach Unii. Ale ja znawcą ani prawnikiem nie jestem.
Područje plovidbe bit će mu naznačeno u Plovidbenoj dozvoli brodice gdje se prema veličini i konstrukciji plovila (brodice) određuje ili ograničava područje plovidbe na 1 ili 3 NM (nautičke milje) od obale kopna ili otoka Republike Hrvatske.
To praktično znači da se sa ovom dozvolom može ploviti do maksimalne međusobne udaljenosti obala i otoka od 6 NM.
Morski Pas napisał(a):Chociaż może to jest tak, ale nie do końca, bo czesząc neta przed napisaniem tego postu natrafiłem na stronę gdzie jak byk stoi:Područje plovidbe bit će mu naznačeno u Plovidbenoj dozvoli brodice gdje se prema veličini i konstrukciji plovila (brodice) određuje ili ograničava područje plovidbe na 1 ili 3 NM (nautičke milje) od obale kopna ili otoka Republike Hrvatske.
To praktično znači da se sa ovom dozvolom može ploviti do maksimalne međusobne udaljenosti obala i otoka od 6 NM.
Additional classifications for inshore ships are:
•Class A - passenger ships engaged on domestic voyages other than voyages covered by Classes B, C and D
•Class B - a passenger ship engaged on domestic voyages in the course of which it is at no time more than 20 miles from the line of the coast
•Class C - a passenger ship engaged on domestic voyages in sea areas where the probability of exceeding 2.5 metres significant wave height is less than 10% over a one-year period for all-year round operation; or operating over a specific restricted period (eg summer) in the course of which it is at no time more than 15 miles from a place of refuge, nor more than 5 miles from the line of the coast
•Class D - a passenger ship engaged on domestic voyages in sea areas where the probability of exceeding 1.5 metres significant wave height is less than 10% over a one-year period for all-year round operation; or operating over a specific restricted period (eg summer) in the course of which it is at no time more than 15 miles from a place of refuge, nor more than 5 miles from the line of the coast
mirko napisał(a):patenty motorowodne i obszary nawigacji w Chorwacji
Wszystkie licencje wydane przez Ministerstwo Morza, Transportu i Infrastruktury są ważne na całym świecie, ponieważ Chorwacja jest członkiem Europejskiej Rady Morskiej.
markiz17 napisał(a):Może ta 1NM to jeszcze sprzed wejścia Chorwacji do EU. To trzeba skierować zapytanie do ministerstwa.
Ja w każdym razie po tym sezonie zostaję przy sterniku motorowodnym i pontonie.
Pływaliśmy na początku na złym trymie, po przestawieniu o oczko do góry pływanie zrobiło się o wiele przyjemniejsze i łagodniejsze na falach, więc zwracajcie na to uwagę
Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...