jacek2929 napisał(a):Mój sprzęt wyciągał z podobnym obciążeniem i silnikiem PRC, słabszym o 5KM - max 27Km/h
Wydało mi się to dziwne dlatego po małych poprawkach idzie teraz 32Km/h bo się obroty na silniku kończą i trzeba założyć szybszą śrubę.
Jak czegoś nie rozmiesz to lepiej nie pisz ...
Zawsze się kończą, pytanie do jakich obrotów dochodzisz i czy mieszczą się w zakresie WOT twojego silnika.
Przykładowo jeżeli dokręcasz do 5500 a zakres WOT jest 5400 - 6000 to zmianą śruby na taką o większym skoku już nic nie uzyskasz. Zmiana śruby na taką o większym skoku powoduje zmniejszenie obrotów maksymalnych. Najlepiej dobrana śruba to taka gdzie masz środek WOT przy małym obciążeniu.
Można skorzystać ze wzoru:
=(MAX_OBROTY*SKOK_SRUBY_W_CALACH*2,54*60/100000/Przekladnia)*Uślizg
Dla pontonu uślizg będzie więcej niż 10% (czyli mnożymy przez 0,9)
Przekładnię sprawdzimy w dokumentacji do silnka
MAX_Obroty - trzeba by mieć miernik obrotów - na oko nic nie da
Skok_sruby -> odczytamy na śrubie (np. 14 3/4 x 19 -> skok 19 cali)
przykłądowo dla BF20 (przekładnia 2,08)
obroty 5500
sruba 10
przekladnia 2,08
km/h
speed 40,29807692
z 10% uślizgiem 36,26826923
Czyli realna prędkość (na śrubie standardowo dodawanej do tego silnika) to może być 35 km/h przy minimalnym obciązeniu (jedna szczupła osoba) i optymalnych obrotach MAX 5500.
Oczywiście jak uślizg jest większy to mniej (przy airmatach mniej sztywnych to może być i 20%)
Generalnie poprawić można jedynie gdy przekraczamy środkowy zakres WOT podany przez producenta
>>>>>>>>>>
Oczywiście testy wykonujemy mając:
- prawidłowe ciśnienie tub i podłogi
- maksymalne możliwe podniesienie silnika (tak aby się nie wentylował przy ślizgu)
- idealnych warunkach (zero wiatru i fali)