napisał(a) piotrk09 » 12.01.2015 17:23
Dzięki za odpowiedzi. Autko mam typu BUS, więc o miejsce w bagażniku się nie martwię. Jeśli chodzi o ich sieć sprzedaży to tylko rosja i finlandia. Chciałem i wolałbym RIB-a, ale brak miejsca do przechowywania zmusza mnie do pontonu. Planuję zakup w ich salonie w petersburgu, jak również w petersburgu planuję trochę z tuningować ten ponton w RST BOAT. Wzmocnienia dna, podłoga, konsola sterowa i inne. Dodatkowo myślę, że taki ponton, produkowany na niemieckich materiałach... i przy dzisiejszym kursie rubla.., jest alternatywą dla chińczyków oferowanych w polsce. Co do silnika się nie upieram. Na pewno JET. Moc 50-60. Ponieważ jestem świerzakiem w tych tematach, dlatego PROSZĘ bardziej doświadczonych kolegów o opinię i doradę, a każda wasza uwaga będzie dla mnie cenna i nad każdą się zastanowię. Myślę, że 60 hp to dużo, ale mając na uwadze że pawęż będzie posiadała wzmocnienie spięte z podłogą, aż do tego przedniego poprzecznego panelu, to myślę że 60hp da radę. Czytając całe to forum i Wasze wpisy, wielokrotnie pisaliście, że mały zapas mocy powinien być, tak na wszelki wypadek. Stąd mój wybór na 60 hp. Pływać będę zawsze w minimum 3 osoby + bimbetle, więc myślę że ponton będzie właściwie obciążony. Ponadto waga pontonu + tuning (wzmocnienia, podłoga, ławki robione na zamówienie z oparciami, dodatkowe wzmocnienia podłogi pod pontonem, takie przyklejane na gorąco pasy z gumy czy z pcv)+ waga zbiornika z paliwem+silnik to około 270-300 kg. Jak doliczymy załogę + bimbetle to będzie razem około 600kg. Stąd decyzja o silniku 60hp, w myśl przelicznika jaki kiedyś podawaliście. Na każde 10kg łodzi-1hp. Będę wdzięczny za wszystkie opinie. Dla kolegów, którzy planują zakup, warto tez zwrócić uwagę na modele Ротан innego producenta, produkowane w formie katamaranu, ale myślę, że katamaran na morze to chyba nie to, lub jeszcze inny producent Korsar Admirał, który robi bardziej klasyczne pontony. I wszystkie na niemieckich materiałach (korsar - materiał o gęstości splotu 1450). Ja wybrałem Fregat 550, ze względu na właśnie tą balonową podłogę, która w połączeniu z klasyczną podłogą + wzmocnieniami myślę powinna dać radę. Owszem, jest małe V, ale pontony oferowane w PL mają podobne, a nawet mniejsze, ponadto jako początkujący będę pływał spokojnie rodzinnie, a nie wyczynowo. Ja wiem, że pogoda i morze potrafią zaskoczyć i na falę przydało by się większe V. Wszyscy, którzy decydują się na ponton a nie RIB-a, zdają sobie sprawę z mniejszego V, tym samym mniejszej dzielności na fali. Dodatkowo do tego modelu przekonały mnie te balony na burtach, niezły patent przeciwko chlapaniu, no i 9 komór powietrza, co przy polskich standartach 3+1 myślę też jest na +. Czekam na Wasze opinie.