Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 09.12.2014 21:31

Zdarzyło mi sie nabrać tyle wody do gumjaka, że nie było mowy o ślizgu. Przy WLG 2,9 m i 15 kucach i wodą do połowy pawęży, na oko jakieś 150 l, ze względu na brak plaży po ok 2-3 minutach zacząłem się ślizgać, bo woda spadła do max 50 l. Oczywiście oprócz mnie wszyscy na dziobie. Przy Hondzie 4 m trwało mi to zdecydowanie dłużej. Na tyle dlugo że młodą zatrudniłem do wybieraka, nawiasem mówiąc zasadnie bo w zaworze siedziała muszelka które zbiera. Jak ruszyliśmy w ślizgu woda szybciej zeszła. Generalnie WLG ma lepszy zawór niż Honda. Woda szybciej odpływa. Wyraźnie to widać przy myciu jak gumjak jest postawiony ok 45st do góry.
zdolar68
Odkrywca
Posty: 107
Dołączył(a): 08.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) zdolar68 » 13.12.2014 02:51

A ja znowu z pytaniem. Pilnie potrzebuję wózka/stojaka do DF20AS. Niektórzy na pewno używają wózków albo stojaków do silnika. Czy Rooteq składany i kompaktowy za 400 zł to dobry pomysł? Jego główna zaleta to ta składalność. A w Juli można za 149 zł kupić wózek, który wydaje mi się bardziej stabilny, ale niestety nie składa się prawie wcale.
pozdrawiam
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 14.12.2014 07:06

zdolar68 napisał(a):A w Juli można za 149 zł kupić wózek, który wydaje mi się bardziej stabilny, ale niestety nie składa się prawie wcale.
pozdrawiam


Przecież ten wózek Julkowy nie kupuje się w całości tylko składa. Trzy śrubki i po sprawie.
zdolar68
Odkrywca
Posty: 107
Dołączył(a): 08.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) zdolar68 » 14.12.2014 12:18

Tak, wiem, właśnie go nabyłem (ostatnia sztuka w Juli w Jankach). Chodzi o to że do bagażnika na wakacje już go ze sobą raczej nie zabiorę. Tan za 400 zł składa się do mniejszych gabarytów.
pozdrawiam
zdolar68
Odkrywca
Posty: 107
Dołączył(a): 08.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) zdolar68 » 18.12.2014 00:06

Słabo tu z odzewem jakoś ostatnio, ale co tam, pogadam sam do siebie.
Dzisiaj odebrałem silnik (Suzuki DF20AS). Mam już cały komplet u siebie. Jak na jeden z najlżejszych silników w swojej klasie to jest on jednak dość ciężki. Udało mi się go jakoś z pomocą syna umieścić w "przechowalni", ale lekko nie było.
Czy przypinając silnik tej mocy (i wagi) do pawęży pontonu używacie tylko tych motylkowych śrub czy jednak także tych na stałe (nie mam właściwych dziur w pawęży)?
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 18.12.2014 08:07

zdolar68 napisał(a):Czy przypinając silnik tej mocy (i wagi) do pawęży pontonu używacie tylko tych motylkowych śrub czy jednak także tych na stałe (nie mam właściwych dziur w pawęży)?


Bez obrazy zdolar68 ale suza20 nie jest ciężki, jest wręcz leciutki. Mój waży ponad 10 kg więcej i same motylki wystarczają. Nie chodzi tu nawet o ciężar silnika bo od tego jest grawitacja, a o przeciążenia jakim jest poddany podczas ostrych manewrów. Tutaj na wszelki wypadek wiąże się taki silnik do pawęży linką zakładając mu tzw krawat. PZDR.

ps. W sprawie wózka silnikowego.
Po co chcesz wozić wózek na wakacje ze sobą?
Ten za 450 zł to mega badziew, do silników ważących 10 kg. Za ten kij od szczotki jaki on posiada, nie złapiesz i nie przewieziesz wysoko ułożonego środka ciężkości - maszyny o wadze 50 kg.
zdolar68
Odkrywca
Posty: 107
Dołączył(a): 08.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) zdolar68 » 18.12.2014 15:13

Dzięki za odpowiedź. Ten krawat to linka stalowa czy jak? Rozumiem że w pawęży powinienem mieć wwiercone ucho na taką okoliczność (póki co nie mam).
Co do wagi DF20 to widać pojęcie "leciutki" jest względne :?
pzdr
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 18.12.2014 16:00

zdolar68 napisał(a):Dzięki za odpowiedź. Ten krawat to linka stalowa czy jak? Rozumiem że w pawęży powinienem mieć wwiercone ucho na taką okoliczność (póki co nie mam).
Co do wagi DF20 to widać pojęcie "leciutki" jest względne :?
pzdr


krawat robi się z normalnej linki

u mnie ucho wygląda mniej więcej tak
Załączniki:
250_250_productGfx_32bf89f86344fbe406300bc7310b5364.jpg
zdolar68
Odkrywca
Posty: 107
Dołączył(a): 08.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) zdolar68 » 19.12.2014 11:00

A takie coś to mam. Tylko jak coś się przydarzy to mam wrażenie ze silnik to oderwie od pawęży.
W każdym razie dzięki za podpowiedź.
pzdr
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 19.12.2014 11:58

Kup sobie 4 ucha tego typu, przewierć pawęż symetrycznie, skręć na szpilce nierdzewnej i masz uszy zarówno do właśnie mocowania zabezpieczenia silnika jak i do holowania czegokolwiek za gumjakiem. Miejsca wiercenia zabezpiecz porządnie farbą typu Altax a przed skręceniem dodatkowo silikonem. Takiego ucha Ci atom nie ruszy a i do cumowania od rufy czy zapięcia kotwicy może się przydać .
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2384
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 19.12.2014 19:14

Rysiu , a dlaczego przesiadłeś się z riba na ponton?
Bocian
zbanowany
Posty: 24103
Dołączył(a): 21.03.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bocian » 19.12.2014 19:19

Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 19.12.2014 20:14

baunty napisał(a):Rysiu , a dlaczego przesiadłeś się z riba na ponton?


Mobilność w transporcie.
Większa ilość miejsca na pokładzie.
Niższe zużycie paliwa.
Więcej miejsca na podwórku.
Na Paskim nie spotkałem się z falą której nie pokonam gumjakiem a jak wieje pow. 5 B to piję wino a nie pływam.

Docelowo, ... może kiedyś ... laminat kabinowy ale postawiony na stałe w Cro :wink:
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 19.12.2014 20:24

Rysio napisał(a):
baunty napisał(a):Rysiu , a dlaczego przesiadłeś się z riba na ponton?


Mobilność w....
..... ale postawiony na stałe w Cro :wink:


Oj tam.
Żona mu kazała.
komanch
Croentuzjasta
Posty: 292
Dołączył(a): 06.02.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) komanch » 21.12.2014 11:48

Panowie, czy w Suzach 4takty producent wymaga minimalnej ilości oktanów w benzynie?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...

cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 336
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone