Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Yankee
Croentuzjasta
Posty: 143
Dołączył(a): 08.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Yankee » 31.08.2014 21:44

44kg to dobra waga - tylko trzeba mieć do tego ciężki portfel :-(
marcin0k
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 182
Dołączył(a): 04.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) marcin0k » 31.08.2014 22:37

Yankee napisał(a):
marcin0k napisał(a):Poćiągniesz spokojnie - dobra zabawa gwarantowana. A ponton+ silnik myślę, że wpakujesz w sw w bagażnik. U mnie ponton 350cm + silnik 20km zajmują niacały bagażnik ponad 600l i jeszcze mam przestrzeń od linii okien po dach którą dopakowuję wózkiem i innymi klamotami. Na dach do boxa wchodzą ubrania i jeszcze jest luz. Ten bagażnik na hak fajna sprawa kwestia czy Ci będzie potrzebny.


A Twój silnik to 2takt czy 4takt? bo to spora różnica wagowa (czy wymiarowa to nie wiem).
Ja mam taki problem że nie lubię się pakować z tyłu do pełna :-) Lubię mieć porządek i pełna widoczność z tyłu ponad fotelami(od dolnej linii szyb). Zawsze mnie bawią auta zapakowane jak śmieci w prasie hydraulicznej :-) Bez urazy oczywiście - jakoś trzeba sobie radzić z brakiem pojemności bagażowej :-)
Stąd pomysł na platformę na której można zamontować np. silnik.
Obrazek

Ja trochę tak pakuję bo tego brakowało mi w sedanie i go zmieniłem. Choć zawsze zostawiam luke na widoczność z tyłu i pamiętam by pakować tak by bagaż przy hamowaniu, dachowaniu nie poleciał do przodu.
Ja jestem fanem tego typu rozwiazań (zwiększających przestrzeń ładunkową)jak ten bagażnik na hak- niestety w polsce prawo jest nie przygotowane na tego typu wynalazki. Chodzi o tablicę rejestracyjną - nie można jej demontować z samochodu, nie da się zamówić 3 tablicy, zamawianie tablico podobnych blach czy pisanie markerem po kartonie jest niezgodne z prawem. Temat zresztą poruszany na nie jednym forum, nawet w radiu o tym ostatnio było i niestety nie ma 100% rozwiązania żeby się ktoś do tego nie dopieprzył :(
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 01.09.2014 06:56

Zrobiłem wiele kkm z podobnym bagażnikiem (rowerowym).
Tablica plastikowa z nr. rej. informująca o nr rej. pojazdu.
Jest to rozwiązanie, które sprawdza się w kontroli.

Pytać Maćka w wątku bagażnikowym.
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 01.09.2014 08:04

W temacie airmty V, to jak w każdej łodzi lepiej radzi sobie z falą, ale trzeba ją odrobinę dociążyć. Tak więc nie pływajcie sami ;)

Na najbliższe 24godziny zapowiadają wiatr do 60km/h, zastanawiam się czy zwinąć na chwilę ponton, czy też sprawdzić cumy i przeczekać na wodzie?
Venom555
Cromaniak
Posty: 524
Dołączył(a): 02.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Venom555 » 01.09.2014 08:12

Yankee i markiz17

Odradzam ten z Thula ( mało praktyczny, nie odporny na zabrudzenia podczas jazdy w deszcz, ogromne zabrudzenia, brak zabezpieczenia przed kradzieżą i obsikania przed psem :) ) a polecam Westfalie - bardzo dobra firma i troszkę tańsza od Thula jak już piszecie o bagażnikach. Jej minus to ograniczona obudową ładowność. Jak ktoś ma kogoś w Niemczech można ustrzelić w dobrej cenie. Polecam niemiecki Ebay - jak szukałem boxu to po atrakcyjnych cenach zdarzały się rózżne rzeczy.

Jednak pamiętajcie, że hak ma max obciążenie na kule 50 do 70 kg. Jeżeli hak jest oryginalny powinna być w bagażniku wlepa informująca o tym. Nie mylić tego z homologacją na uciąg.

Silnik do pontonu spokojnie wejdzie do takiego kufra a i inne graty z niego też. Przynajmniej będzie to czyste ,chyba, że ktoś przy Thule zrobi ryzyk fizyk i może nie trafi na deszcz.

Co się zaś tyczy samej tablicy rejestracyjnej - Urząd Komunikacji wie o problemie i nie wyda trzeciej tablicy. ale może ją wydać na złożone przez nas zamówienie-napiszemy, ze zgubiliśmy jedną i prosimy o duplikat.
Oczywiście nie można tego robić z prawnego punktu widzenia bo jest to tablica , która ma być zamocowana do auta. Tej z auta nie można przełożyć na bagażnik a na zaś sam bagażnik nie można robić nadruków bo jest to traktowane tez jako niegodne z przepisami. Jest to rozwiązanie doraźne. Na zachodzie nie ma absolutnie żadnych problemów z trzecią tablicą na właśnie tego typu bagażniki. U nas jak zwykle jest ( mam rowerowy na hak od kilku lat ) i miałem swego czasu spór z drogówką ( zostałem wypuszczony bo nic mi nie mogli zrobić )

Taki kraj w którym musi mnóstwo wody upłynąć zanim coś pomyślą i zrobią. Jak w ogóle zrobią.
Załączniki:
west.jpg
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 01.09.2014 08:29

Venom555 napisał(a):
Silnik do pontonu spokojnie wejdzie do takiego kufra a i inne graty z niego też. Przynajmniej będzie to czyste ,chyba, że ktoś przy Thule zrobi ryzyk fizyk i może nie trafi na deszcz...


Chyba taki zapasowy 2,5-5KM
Venom555
Cromaniak
Posty: 524
Dołączył(a): 02.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Venom555 » 01.09.2014 08:47

To coś ma wymiary 115cm na około 44cm.
Czy silnik do pontonu jest szerszy ? A no tego to akurat nie wiem :-)

Poz
Yankee
Croentuzjasta
Posty: 143
Dołączył(a): 08.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Yankee » 01.09.2014 08:50

Venom555 napisał(a):Yankee i markiz17

Odradzam ten z Thule ( mało praktyczny, nie odporny na zabrudzenia podczas jazdy w deszcz, ogromne zabrudzenia, brak zabezpieczenia przed kradzieżą i obsikania przed psem :) )

Dzięki za sugestie, ale wg mnie można spokojnie taki silnik sobie zapakować do torby własnej roboty albo szczelnie zapakować jakoś inaczej (nie mylić z często widzianymi fruwającymi na samochodach firankami foliowymi :lol: ). Sikanie psa mi też nie przeszkodzi bo raczej taki skubaniec mnie nie dogoni na autostradzie :-) Na miejscu to oczywiście ściągam na cały okres pobytu. W kwestii praktyczności to zależałoby mi tylko n a tym aby przetransportować silnik pontonu ... może raz do roku tez i rowery ale wtedy konieczne są adaptery jak zwykle drogie w Thule, więc ta kwestia to tylko jakaś tam ewentualność.
Więcej niż silnik i tak tam nie wejdzie bo ładowność to niby 50-60kg (różne źródła różnie podają). Jak kupię 4suw to będzie na styk.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 01.09.2014 09:19

Venom555 napisał(a):Jednak pamiętajcie, że hak ma max obciążenie na kule 50 do 70 kg.

Ja mam 150 kg nacisku.
Ile wynosi DMC platformy?

Już mam.
45kg, a wiec tak sobie...

http://www.westfalia-automotive.com/pl/ ... nsportowy/
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 01.09.2014 09:52

Venom555 napisał(a):To coś ma wymiary 115cm na około 44cm.
Czy silnik do pontonu jest szerszy ? A no tego to akurat nie wiem :-)

Poz


Nowoczesne silniki do pontonów są w zasadzie tylko czterosuwowe i należy je przewozić w pozycji stojącej lub na rumplu, a tu gabaryt jest już słuszny.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 01.09.2014 10:06

jacek2929 napisał(a): należy je przewozić w pozycji stojącej lub na rumplu


Chyba na pawęży...
:wink:
Yankee
Croentuzjasta
Posty: 143
Dołączył(a): 08.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Yankee » 01.09.2014 10:15

Ładna ta Westfalia ale dzięki jej składalności wydaje mi się trochę mało stabilna i rachityczna. Takie mam odczucie. Poza tym główne belki są w środku a w Thule jest sztywna stała rama na około po zewnętrznej stronie. Wydaje mi się to bardziej stabilne aczkolwiek tak jak jeden z kolegów zauważył ubogie w opcje typu zamknięcie, odchylanie etc. Westfalia + platforma na bagaże to wydatek rzędu 2.000 PLN. Thule kosztuje zdecydowanie mniej - no i jest szerszy przez co bez kłopotu pomieści silnik 4suwowy.
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 01.09.2014 10:20

FUX napisał(a):
jacek2929 napisał(a): należy je przewozić w pozycji stojącej lub na rumplu


Chyba na pawęży...
:wink:


Się wie. Zawsze w samochodzie podkładam pawęż pod rumpel :D

ps. Ale wieje w dziś w tym Biogradzie
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 01.09.2014 10:36

jacek2929 napisał(a):Nowoczesne silniki do pontonów są w zasadzie tylko czterosuwowe i należy je przewozić w pozycji stojącej lub na rumplu, a tu gabaryt jest już słuszny.


Ej, chyba nie. Miałem nową Hondę i można było wozić ją rownież w pozycji leżącej na konkretnym boku.
Wozilem w bagażniku, a ponton na platformie na haku.
Venom555
Cromaniak
Posty: 524
Dołączył(a): 02.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Venom555 » 01.09.2014 10:59

FUX

Jak masz terenowe auto czy Suva to zapewne masz 150 kg. Nie wyraziłem się precyzyjnie i nie napisałem , ze chodzi mi o auto osobowe.

Yankee

Co do Westfalii - kufer ten widziałem na własne oczy - jest solidnie wykonany i można mieć do niego pełne zaufanie. Sama Westfalia jest firmą produkująca haki i np cały VAG i inne niemieckie auta są seryjnie jeśli się domówi są wyposażane w osprzęt z tej firmy. Wszystko zależy czego oczekujesz w danym momencie od niego.
Nie namawiam - przedstawiłem jako alternatywę. Na Thula możesz zawsze założyć pokrowiec.

Akurat dlaczego silników zaburtowych nie można przewozić na leżąco - nie wiem. Zapewne chodzi i 4 suwowe i olej , który w nich jest.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 313
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone