napisał(a) CroMarek » 25.05.2014 08:14
Oczywiscie, że RIB to inna bajka.
Ale stosunkowo trudno go włożyć do bagażnika i przechowywać w stanie złożonym poza sezonem. Pytanie dotyczyło porównania podłóg w pontonach.
Pływałem po morzu przez ok. miesiąc z airmatą Hondy i co kilka dni dopompowywalem podłogę do podanego przez producenta ciśnienia. Kiedy wiecej skakaliśmy po falach, ciśnienie obniżało się do ok. 90% nominalnego. I dalej było ok, ale Mr Perfect
pilnował, żeby było jak Producent przykazał. Pompowałem pompką ręczną, więc traktowałem to jako ćwiczenie fizyczne
.
Konieczność dopompowywania można uważać za wadę. A poza tym widzę wiele zalet: mniejsza waga, podłoga się nie tłucze, nie ma obawy, że się przy uderzeniu o falę złoży, czy złamie. Łatwa w utrzymaniu w czystości, nie można się o nią uderzyć boleśnie bosą stopą.
No i transport i przechowywanie całości jest dużo łatwiejszy.
Aha, i airmata ma naturalny kształt "V" stanowiąc kil, który zapewnia bardzo dobrą sterowność pontonu.
Pływałem po morzu na zwykłych pontonach oraz z airmatą, a kupując zdecydowałem się świadomie na airmatę i mogę z czystym sumieniem polecić to rozwiazanie.
No i jeszcze jedno: waga pontonu czyli stosunek mocy silnika do wagi pontonu. W tym przypadku airmata nie ma konkurencji. Waga podłogi to dodatkowe kilkadziesiąt kilogramów.
Bo dalej to już tylko łódź ze sztywnym - prawdziwie sztywnym dnem.
A to już transportowo i pozasezonowo zupełnie inna bajka.