Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 23.12.2013 13:32

AdamSz napisał(a):Będziesz latał z tą mieszanką i nawet nie zlejesz resztek do auta na powrót do PL, tylko będesz jechał z tym śmirdzielem w całym aucie...


Jak się ma diesla to i tak nie ma co z tym zrobić (można komuś sprezentować). Jak się ma benzyniaka to nic nie szkodzi wlanie mieszanki do baku. A ogólnie jak wozi się jakikolwiek sprzęt na benzynę we wnętrzu samochodu to jest ryzyko że będzie "walić".
mums71
Croentuzjasta
Posty: 144
Dołączył(a): 25.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) mums71 » 23.12.2013 23:29

Ten silnik z Zabrza to jeden z najlepszych zaburtowców w historii i można go odblokować na 15 KM.Cena trochę wysoka,ale jak masz kolego możliwość to sprawdź go na wodzie puki lodu nie ma,potarguj i kila wody pod stopą.
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 28.12.2013 12:16

swider1985 napisał(a):Co mówicie o tym? http://allegro.pl/okazja-silnik-zaburto ... 22968.html

Mam taki silnik. Z pontonem 340cm idzie ogniem z trzema 100kg facetami na pokładzie. Ślizg momentalnie osiąga mimo takiego obciążenia. Mam odblokowany na 15KM. Koszt 60-70 $. Po odblokowaniu spalanie spadło z 8 na 6 litrów na godzinę, a prędkość wzrosła o 10km/h. No i przepustnicy już nie trzeba non stop na full otwierać. Do turystyki 25% wystarczy aby w slizgu pływać - pewnie stąd to mniejsze spalanie. Ogólnie silnik godny polecenia. O przeróbce przeczytasz na tym forum a ponizej zamieszczam film poglądowy (nie mój) w który na początku nie wierzyłem i myslałem że coś tam jest pokombinowane. Ale teraz mogę w 100% potwierdzić że ten silnik tak naprawdę chodzi :D
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2384
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 28.12.2013 20:40

Rysio napisał(a):
Czy 4-takt, masz rację - wywołałeś dyskusję. Dynamika dwusuwa jest nieporównywalnie lepsza :oczko_usmiech: Do zabawy nadaje się lepiej.




"maleńki" minus dwutaktów na gaźnikach to naprawdę spory apetyt na paliwo.
Jest to uciążliwe przy dłuższych wycieczkach.
Wyobraźmy sobie długą wycieczkę przy spalaniu rzędu 15 i więcej litrów (40-50KM), już wycieczka. z Vodic na.Kornaty staje się ryzykowna (chyba, że mamy 2 zbiorniki po 50litrów)

Rysiu Ty masz chyba gaźnikowca, ile on pali?
swider1985
Croentuzjasta
Posty: 347
Dołączył(a): 19.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) swider1985 » 30.12.2013 19:16

Zobaczcie ten silniczek http:// allegro.pl/silnik-zaburtowy-yamaha-8-km-4-suw-i3805774881.html

czy jest nadzieja ze będzie palił do 4 litrów/.? jest 4takt
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 30.12.2013 20:57

swider1985 napisał(a):Zobaczcie ten silniczek http:// allegro.pl/silnik-zaburtowy-yamaha-8-km-4-suw-i3805774881.html

czy jest nadzieja ze będzie palił do 4 litrów/.? jest 4takt



4 litry będzie ci kolego ubywało z baku przy takim silniku gdy będziesz miał w nim dziurę :)

Mnie Parsun 15HP (stary model Yamahy) pali 2,5 l/h na pełnym gazie, nieco ponad pół manetki i spalanie spada do 1,5 l/h. Trochę optymizmu :)

pzdr.

ps. Na allegrze teraz nic ciekawego nie ma. Radzę poczekać.


ps. Najlepszego w Nowym Roku
swider1985
Croentuzjasta
Posty: 347
Dołączył(a): 19.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) swider1985 » 01.01.2014 19:18

To czyli 4takt ma spalanie 3 krotnie mniejsze od 2 taktu tak mam to rozumieć , zgadza się na allegro niema nic ciekawego.
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 01.01.2014 20:41

swider1985 napisał(a):To czyli 4takt ma spalanie 3 krotnie mniejsze od 2 taktu tak mam to rozumieć , zgadza się na allegro niema nic ciekawego.


Czy jest to aż 3 razy, wszystko zależy od modelu, z całą pewnością jest to wyraźnie więcej. Silniki 2T mają ze względu na swoją konstrukcję niższą sprawność, ale za to ważą mniej. Mają prostszą budowę, ale trudniejszą eksploatację (mieszanka, jak poskąpisz oleju to może być po silniku) i z reguły gorszą trwałość (to ci potwierdzi każdy motocyklista "crossowiec")
fasola
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 71
Dołączył(a): 13.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fasola » 02.01.2014 16:38

Jacek2929 co do trwałosci to się nie zgodze :mrgreen: mysle że zadbany 2-sów bedzie chodził długo własnie ze względu na prostote konstrukcji (oczywiscie jeśli ktoś o niego dba) motocykle crossowe to typowe wyczynówki mające obroty wieksze 3 razy od silnika zaburtowego nie wspominając o mocy wiec co tu porównywac :mrgreen:
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 02.01.2014 18:33

fasola napisał(a):Jacek2929 co do trwałosci to się nie zgodze :mrgreen: mysle że zadbany 2-sów bedzie chodził długo własnie ze względu na prostote konstrukcji (oczywiscie jeśli ktoś o niego dba) motocykle crossowe to typowe wyczynówki mające obroty wieksze 3 razy od silnika zaburtowego nie wspominając o mocy wiec co tu porównywac :mrgreen:



A zadbany 4T będzie chodził 2 razy dłużej. Nie chcę się tutaj licytować na to czyj 2T ile lat pracował bezawaryjnie bo nie ma to sensu.
Jeżeli googlujesz wady silnika 2T to zawsze będzie po zużyciu paliwa, zanieczyszczeniu środowiska właśnie żywotność, w porównaniu do 4T. Prostota budowy nie określa żywotności, a jedynie prostotę serwisu (syrena 105L- pozdrawia). Są oczywiście wyjątki, np silniki stacjonarne z zaworami i smarowaniem olejem pod ciśnieniem, ale o nich nie piszę.

pzdr
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 03.01.2014 15:28

Cieżar dwusuwa jest nizszy z uwagi na brak misy olejowej i układu rozrządu.
Poza tym dwusuw wyciaga moc z mniejszej pojemności - dla Yamahy 15KM odpowiednio 250ccm dla 2-taktu i 323cm dla 4-takt. Mniejszy silnik musi być lżejszy :D dwusuw szybciej wchodzi na obroty, ma wiecej "jadu". Co do trwałości to jeżeli silnik ma byc wykorzystywany przez 2 tygodnie w roku na wczasach to ten element mozna pominąc bo jeden i drugi nas przeżyje.
Spalanie oczywiście dla dwusuwa wyższe. Pływam teraz aktualnie Yamahą 200KM poj.3.3 w czterosuwie i spala mniej paliwa niż Mercury 115KM poj. 1.7 w dwusuwie - łodzie o takiej samej masie.
Na wakacjach uzywam Yamahy 15KM dwusuw i przy spalaniu paliwa na poziomie 60 litrów na rok/urlop nie zamieniam go na nic innego bo jest prosty, lekki, i ogólnie daje radę z moim pontonem. Czterosów spalił by powiedzmy połowę mniej ale dla mnie to oszczędność 150zł na rok/urlop a zakup innego silnika to jednak tysiące. Dlatego zostaje przy "śmierdzielu", chociaż przy oleju Quicksilver (niebieski) i mieszaniu 1:75 prawie go nie czuć. Pozdrawiam.
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2384
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 03.01.2014 15:54

jednak przy silniku o mocy 40/50KM ,różnice w wydatkach na paliwo w 2 i 4 T są już znaczne (nie piszę tu o nowych 2T z elektronicznym wtryskiem- tohatsu, evinrude) .
Przy 100mth w sezonie wyjdzie ok 5tys. na korzyść 4T.
Dlatego warto się bardzo poważnie zastanowić przy zakupie.

No i zasięg o którym już wcześniej pisałem.... spróbuj 2t opłynąć dookoła Hvar.
Zrobiliśmy sobie taką wycieczkę, od południowej strony wyspy nie ma gdzie tankować.

Kurs Split- Milna(na Braću)-Pakleni Otoci- Vis-Bisevo robiliśmy bez tankowania po drodze, spróbuj to zrobić 2taktem :wink:

Zakładając, że chcemy. "trochę" popływać i poszukujemy silnika o mocy od 40/50KM , zakup 2T jest bardzo złym wyborem.
Marshall
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 310
Dołączył(a): 29.06.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marshall » 03.01.2014 16:19

No tak, ale tutaj się kolega zastanawia nad zakupem małego silniczka podajże 6KM....
Do wypraw typu Hvar dookoła to oczywiście lepszy taki który pali mniej. Moja wypowiedź dotyczyła popierdółek max 15KM.
A te duze silniki podałem jako ciekawostkę dotyczącą zużycia paliwa. Jak widać 200KM 4T jest oszczędniejszy niż 115KM 2T.
Ale jezeli kupujemy silnik mały, max 15-20 KM to róznica w spalaniu pomimo że jakaś bedzie to budżetu nie zrujnuje przez urlop.
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2384
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 03.01.2014 16:27

Tu się z Tobą w pełni zgadzam, 15KM do pontonu to i tak super poplywasz a różnice w kosztach paliwa niezauwazalne.

Mojemu znajomemu w zeszłym wcisnęli 10letni 2T 40KM do riba.
Intensywnie szuka 4T :D. tamten chce sprzedać, po jednym sezonie pływania na nim. Twierdzi, że średnie spalanie to 17 :)

ps stąd w powyższym poscie moje wyliczenie się wzięło.
Brałem pod uwagę różnicę w spalaniu 9l, ale raczej 10 jest bliższa prawdy.
100x9x5,5
jacek2929
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 304
Dołączył(a): 05.08.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) jacek2929 » 03.01.2014 19:46

Marshall napisał(a):Cieżar dwusuwa jest nizszy z uwagi na brak misy olejowej i układu rozrządu.
Poza tym dwusuw wyciaga moc z mniejszej pojemności - dla Yamahy 15KM odpowiednio 250ccm dla 2-taktu i 323cm dla 4-takt. Mniejszy silnik musi być lżejszy :D dwusuw szybciej wchodzi na obroty, ma wiecej "jadu". Co do trwałości to jeżeli silnik ma byc wykorzystywany przez 2 tygodnie w roku na wczasach to ten element mozna pominąc bo jeden i drugi nas przeżyje.


Tak z ciekawości. Ile pali ci ten 2T 15KM. Na pełnym i połowie gazu na godzinę?

pzdr
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...

cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 275
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone