Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 19.07.2012 08:26

smoki3 napisał(a):Dodatkowo doda, że każdy nowy wpis o dodatkowych członkach załogi trzeba uaktualnić w Kapitanacie.


Co masz na myśli? Jeżeli wpisuję w wolną rubrykę to muszę to zrobić w Kapitanacie, czy jeżeli mi rubryk zabraknie to muszę się udać do Kapitanatu i wypełniam nową listę?
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 19.07.2012 08:30

infob napisał(a):
smoki3 napisał(a):Dodatkowo doda, że każdy nowy wpis o dodatkowych członkach załogi trzeba uaktualnić w Kapitanacie.


Co masz na myśli? Jeżeli wpisuję w wolną rubrykę to muszę to zrobić w Kapitanacie, czy jeżeli mi rubryk zabraknie to muszę się udać do Kapitanatu i wypełniam nową listę?



Jeśli wpisujesz osobę do karty załogi, Panowie w Kapitanacie uaktualniają Twoje dane. Muszą mieć to samo w komputerze co Ty na papierze.

Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 19.07.2012 08:57

infob napisał(a):
Spalanie mojej Hondy BF90 przy tych obrotach to 12-15l/h, przy pełnym wychyleniu manetki (ok 6000 obr./min) prędkość 60-70km/h, a spalanie 30-35l/h (niestety mój silnik nie potrafi łamać praw fizyki tak jak to robią silniki niektórych kolegów na forum :evil:).

pzdr
Jacek


Normalnie jakiś zepsuty silnik masz :lool:
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 19.07.2012 09:02

Argi napisał(a):
Normalnie jakiś zepsuty silnik masz :lool:


No i tak się cieszę, że to nie w galonach!!! :lol:
barwol
Globtroter
Posty: 49
Dołączył(a): 14.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) barwol » 19.07.2012 12:39

Wracam do tematu mojego rozklejonego Honwave T38 IE 2. Honda to jednak Honda. Aries Power Equipment Sp. z o.o. jest generalnym dystrybutorem i piszę to zupełni szczerze - trzyma bardzo wysokie standardy obsługi klienta. Ponton zostanie wymieniony na nowy z dostawą bezpośrednio na mój prywatny adres. Wszystko zostało przez nich zrobione bardzo szybko, bez tworzenia zbędnych kłopotów i co również ważne bezpłatnie. W takich momentach wiem dlaczego mam wszystkie kluczowe rzeczy właśnie z Hondy :D
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 19.07.2012 12:52

Pytanie tylko dlaczego się rozkleił. Jako Honda nie powinni sobie pozwolić na takie dziadostwo.
barwol
Globtroter
Posty: 49
Dołączył(a): 14.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) barwol » 19.07.2012 12:59

A to już inny temat w tym zakresie. Tak czy owak nawet najlepszy ma mieć prawo wpadkę. Ważne jest tylko, żeby odpowiednio do tej wpadki zareagował. A dystrybutor jak i Honda właśnie tak (moim zdaniem) zareagowali. I za to tę markę tak bardzo szanuję.
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 19.07.2012 15:08

infob napisał(a):Minęliśmy się - ja wróciłem 15-go wieczorem, ale łódka została w Marinie i czeka na mnie do sierpnia.
pzdr
Jacek


A w sumie to patrzyłem, czy gdzieś ten okręt nie płynie.
My slipowaliśmy dzisiaj z zatoki Seget, bo tam płasko na brzegu.
Czas od rozpoczęcia demontażu poskładanego pontonu ze stelaża na haku samochodu, do osiągnięcia gotowości do slipowania z silnikiem na pawęży = 1 godz.
Pompował głównie mój syn, ja dobijałem do 0.8 bar podłogi. Ręczna pompka Bravo 4 ALU.
Przykleiliśmy również winietę i literki rejestracyjne i mogą nas kontrolować.

Podróż z pontonem na stelażu rowerowym na haku, plus silnik w bagażniku bez problemów.
Nie szalałem, bo nie lubię płacić mandatów, średnia szybkość trochę ponad 100km/h, spalanie 8l/100. Przy szybkości do 170km/h nic nie słychać ze strony pontonu na stelażu. Lekko powyżej luźny materiał pokrowca pontonu zaczynał łopotać i było go słychać, więc jechałem wolniej.
W sumie kapitalna sprawa z tym stelażem (pomysł Jacka-Infob). Zero oporów, zero szumów, stabilne jak cholera, ani drgnie nawet na nierównych czeskich autostradach. Tyle, że auto dłuższe i nie działają czujniki cofania.

Polecam tym, którzy cenią sobie komfort jazdy, a nie lubią ciągnięca przyczepy ani bagażników dachowych. Oczywiście, o ile ciężar pontonu po złożeniu nie przekracza 50/60kG.
Dziękuję Jacku za pomysł :-)
Ostatnio edytowano 19.07.2012 15:18 przez CroMarek, łącznie edytowano 2 razy
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 19.07.2012 15:17

barwol napisał(a):A to już inny temat w tym zakresie. Tak czy owak nawet najlepszy ma mieć prawo wpadkę. Ważne jest tylko, żeby odpowiednio do tej wpadki zareagował. A dystrybutor jak i Honda właśnie tak (moim zdaniem) zareagowali. I za to tę markę tak bardzo szanuję.


Zgadzam się w tzw. całej rozciągłości.
Jak mówił Forest Gump: "shit happens", każdemu może zdarzyć się wpadka, nawet Apple ;-)
Ważne jest, co wtedy. I potem człowiek pluje sobie w brodę, że przyoszczędził i teraz się buja... No chyba, że przyoszczędził tyle, że może sobie drugi taki sam kupić, a tamten spokojnie i długo reklamować/ naprawiać. Tyle, że z reguły problemy z łódkami, pontonami mają miejsce tuż przed wyjazdem na wymarzone wakacje i nie ma czasu na długotrwałe reklamacje i bujanie się.

@Barwol
A przy okazji, jak doświadczenia z oryginalną pompką do Hondy i pompowaniu airmaty do 0.8bara?
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 19.07.2012 19:45

CroMarek napisał(a):Czas od rozpoczęcia demontażu poskładanego pontonu ze stelaża na haku samochodu, do osiągnięcia gotowości do slipowania z silnikiem na pawęży = 1 godz.


Zmień pompkę na elektryczną - ja się mieściłem w 30 min. :lol:

pzdr
Jacek
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 19.07.2012 20:55

infob napisał(a):Zmień pompkę na elektryczną - ja się mieściłem w 30 min. :lol:


Dzięki, ale nie, z kilku powodów:
- to są wakacje i nigdzie mi się nie śpieszy,
- trochę ruchu zawsze się przyda,
- nie ufam pomoce akumulatorowej używanej sporadycznie
Przy czym dwa pierwsze punkty są decydujące.

A przy okazji: zauważyłem, że silnik nierówno pracuje na najniższych możliwych obrotach, kiedy jest już ciepły, ssanie wciśnięte, zmniejszam obroty do minimum, niezależnie od biegu, jałowy czy w przód, zaczyna się dławić, a nawet gaśnie.
Pomaga minimalne zwiększenie obrotów lub trochę ssania.
Paliwo świeże, legalne.
W dawnych czasach wykręcało się dyszę wolnych obrotów w FSO 125, przedmuchiwało i było ok. Ale w nowoczesnych silnikach to nie wiem, może wystarczy prosta regulacja obrotów biegu jałowego?
Ktoś pomoże?
barwol
Globtroter
Posty: 49
Dołączył(a): 14.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) barwol » 20.07.2012 07:02

@Barwol
A przy okazji, jak doświadczenia z oryginalną pompką do Hondy i pompowaniu airmaty do 0.8bara?[/quote]


Ja jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Napompowanie całości to max. 20-30 min. Pompka ręczna ma wejście do pompowania normalnego i osobne do pompowania wysokociśnieniowego. Wszystko działa bez zarzutu.
barwol
Globtroter
Posty: 49
Dołączył(a): 14.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) barwol » 20.07.2012 07:09

CroMarek - a jak tam spalanie :?:
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 20.07.2012 08:31

barwol napisał(a):Ja jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Napompowanie całości to max. 20-30 min. Pompka ręczna ma wejście do pompowania normalnego i osobne do pompowania wysokociśnieniowego. Wszystko działa bez zarzutu.


Hm... Jaka pompka ręczna? Ja do pontonu dostałem oryginalną nożną tragedię, o kształcie typowej pompki do materaca, tylko o większej średnicy, która nie była w stanie wyjść poza, o ile pamiętam, 0.4 Bara. Absolutnie nie nadawała się do airmaty.
Ręczną kupiłem osobno.
Czyżby Honda dawała teraz inną pompkę?
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 20.07.2012 08:42

CroMarek napisał(a):A przy okazji: zauważyłem, że silnik nierówno pracuje na najniższych możliwych obrotach, kiedy jest już ciepły, ssanie wciśnięte, zmniejszam obroty do minimum, niezależnie od biegu, jałowy czy w przód, zaczyna się dławić, a nawet gaśnie.


Może są za niskie i wystarczy je odrobinę podnieść.

CroMarek napisał(a):Pomaga minimalne zwiększenie obrotów lub trochę ssania.


Świetny pomysł i sposób na rozrzedzenie oleju jeśli masz czterosuwa :D
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 198
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone