Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 16.07.2012 19:26

FUX napisał(a):Zatarł się najprawdopodobniej na tłoku. Nawet, jeżeli pochodzi jakiś czas, który trudno przewidzieć, to i tak remont.


Andrzej niekoniecznie. Gładzie cylindrów są najczęściej powierzchniowo utwardzane, więc nawet jeśli tłok dostał w dupę to można wymienić tłok razem z cylindrem i silnik może jeszcze pochodzić kupę lat. Jeśli zerwało gładź to niestety tak jak piszesz. Osobiście czyściłem kilka cylindrów z resztek tłoka papierem ściernym 2500 (kosiarki, traktorki a silniki te w sumie niczym się nie różnią) i jeśli gładź nie miała wżerów z przegrzania albo rys od pękniętych pierścieni to niektóre chodziły przez kilka lat intensywnie eksploatowane.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 16.07.2012 19:39

Optymista... :wink:
setunia
Autostopowicz
Posty: 3
Dołączył(a): 16.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) setunia » 16.07.2012 20:01

Kupiłem ostatecznie toto:
http://allegro.pl/ponton-f290-sztywna-p ... 91510.html
Dzięki za pomoc. Trochę dziwne, że 290 ma klasę C, ale ja tam z papierami, a takie ponoć ma nie dyskutuję. Na razie będzie bulgotał na wiosłach i Nerausie 55 (strefy ciszy na okolicznych sadzawkach) a zimą jakiś kaszlak i w przyszłym roku może Cro
octopus
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 22.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) octopus » 16.07.2012 21:43

Reasumując... Zamiast próbować czy działa i sprawdzać kompresję lepiej zerknąć najpierw na tłok i cylindry żeby nie narobić większej szkody..?

Przerażające jest to, że silnik tak się nagrzał aż zgasł. Zastanawiam się co stawiało taki opór, że doprowadziło do zatrzymania motoru. Jeżeli tłoki nie mieściły się już w cylindrach i stawiały taki opór to po zawodach.

Ktoś z Was miał taki przypadek? Ile może kosztować regeneracja w przypadku uszkodzenia cylindra?
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 16.07.2012 23:24

Regeneracja cylindrów to tak klejenie prezerwatyw. Nie ma takiej opcji żeby to działało dłużej.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 17.07.2012 07:51

Rysio napisał(a):
FUX napisał(a):Zatarł się najprawdopodobniej na tłoku. Nawet, jeżeli pochodzi jakiś czas, który trudno przewidzieć, to i tak remont.


Andrzej niekoniecznie. Gładzie cylindrów są najczęściej powierzchniowo utwardzane, więc nawet jeśli tłok dostał w dupę to można wymienić tłok razem z cylindrem i silnik może jeszcze pochodzić kupę lat. Jeśli zerwało gładź to niestety tak jak piszesz. Osobiście czyściłem kilka cylindrów z resztek tłoka papierem ściernym 2500 (kosiarki, traktorki a silniki te w sumie niczym się nie różnią) i jeśli gładź nie miała wżerów z przegrzania albo rys od pękniętych pierścieni to niektóre chodziły przez kilka lat intensywnie eksploatowane.



Jak najbardziej potwierdzam słowa Ryszarda. Jeśli cylinder jest nieruszony lub bardzo mało zarysowany można pokusić się o doszlifowanie go bardzo drobnym papierem ściernym. W tym przypadku muszą być założone nowe pierścienie i w większości przypadków tłok. Szlifowanie głębokie cylindra i tak nie ma sensu, ponieważ zostaje zeszlifowana utwardzona warstwa cylindra, na której pracuje tłok z pierścieniami, a dodatkowo trzeba mieć nad wymiarowe pierścienie, które prawdopodobnie w/w względów nie występują.

Musisz też sprawdzić łożyska na wale, ponieważ przy takim przegrzaniu i one mogły zostać naruszone.

Dodatkowo dodam, że jeśli zdecydujesz się na remont silnika nie baw się w żadne części zamienne podobne do oryginalnych. Zawsze odbija się to czkawką.


octopus napisał(a):
Przerażające jest to, że silnik tak się nagrzał aż zgasł. Zastanawiam się co stawiało taki opór, że doprowadziło do zatrzymania motoru. Jeżeli tłoki nie mieściły się już w cylindrach i stawiały taki opór to po zawodach.

?


Z powodu braku chłodzenia silnika tłok z pierścieniami tak spuchł w cylindrze, że siła kompresji w silniku była za mała do dalszej pracy motoru.
octopus
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 22.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) octopus » 17.07.2012 17:04

Dziękuję za przydatne informacje. Będziemy remontować. Jak się za to zabierzemy to dam znać co się narobiło i jak się z tym uporaliśmy. Sam jestem ciekaw co zastaniemy w środku. Pech niesamowity z tym liściem...
octopus
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 22.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) octopus » 17.07.2012 19:31

Jeszcze jedno... Jaka powinna być kompresja w cylindrach? Z tego co mi wiadomo to około 10 -12 bar w dobrym niezajechanym silniku.. Poprawcie jeżeli się mylę..
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 17.07.2012 20:03

Można przyjąć, jak piszesz.
Sprawdź w manualu.
a może zrób, jak podpowiedział Rysiu.
Delikatny demontaż i założenie nowych tłoków i pierścieni.
Dodam, że w warunkach garażowych może być ciężko bez odpowiednich narzędzi.
Oczywiście części oryginalne z uszczelkami włącznie.
Darek48
Globtroter
Posty: 40
Dołączył(a): 27.06.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Darek48 » 18.07.2012 19:03

Setunia ja mam taki ponton promarine ale 380. Uzytkuje juz 3-ci sezon i wszystko cacy. Pekla tylko w poprzek jedna czesc podlogi delikatnie poza tym super. Jedyne co czasem mnie drazni to to ze ponton wyraznie pracuje na malej fali i czasem jest wrazenie jakby mialo wessac pod wode ale coz nie jest to rib ze sztywnym dnem. Polecam. Mamy tez silnik neraus 50 i teraz suzuki 9.9km plynie ok 28km/h max.
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 18.07.2012 22:30

Witam z HR, z Trogiru

Dojechaliśmy ok 19 i zaraz pojechaliśmy do kapitanatu w Trogirze w celu wykupienia winiety.
Kapitanat jest czynny do 20-tej.
Zażądali paszportu, patentu, dowodu rejestracji pontonu z moim nazwiskiem. Chcieli, żebym kupił ubezpieczenie OC, ale po informacji, że silnik jest poniżej 15kW odpuścili. Mówią po angielsku.
Dali do wpisania potencjalną załogę wraz z miejscem, datą urodzenia i numerem paszportu każdego załoganta.
Na tej liście zostawili kilka wolnych rubryk na wpisanie ewentualnych nowych członków załogi, bo ponton jest na 6+1 osób.
Cała operacja trwała 10 min. i kosztowała 330kun.
Dostałem winietę ważną na rok od dzisiaj, listę załogi i płachtę z dodatkowymi informacjami.
Kapitanat portu w Torgirze mieści się w budynku na nadbrzeżu/ promenadzie, koło kościoła.
Stoi bokiem do promenady, przy wejściu ma granatową tablicę z jego nazwą.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 19.07.2012 07:57

Lista załogi jest po to, że możesz ją wymieniać.
ZETKĘ na pewno precyzyjnie zakreślili, więc tyle, ile rubryk, tyle masz pola manewru z ludźmi na pokładzie.
Pilnuj tego dokumentu i wpisów, bo w razie kontroli może być problem.
Chorwaci są uczuleni na black charter. :wink:
Nawet przygodnych pasażerów radzę wpisać.
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 19.07.2012 08:08

CroMarek napisał(a):Witam z HR, z Trogiru

Dojechaliśmy ok 19 i zaraz pojechaliśmy do kapitanatu w Trogirze w celu wykupienia winiety.
Kapitanat jest czynny do 20-tej.


Gorzej tam jest w godzinach przedpołudniowych jeśli jeszcze kilka osób chce coś załatwić. Oszklony przedsionek - poczekalnia jest maksymalnie nasłoneczniony, bez wentylacji czy klimy. 10 min. czekania jest niezapomnianym przeżyciem :D. Ale na szczęście potem wchodzi się do klimatyzowanego biura.

Minęliśmy się - ja wróciłem 15-go wieczorem, ale łódka została w Marinie i czeka na mnie do sierpnia.
Pływanie RIB-em po Adriatyku to niesamowite przeżycie. Jestem 100% zadowolony z zakupu. Poruszałem się przy stanie morza 1-3 najczęściej przy obrotach silnika ok. 4000, dawało to prędkość 38-43km/h w zależności od wysokości fali obciążenia (2-8 osób). Spalanie mojej Hondy BF90 przy tych obrotach to 12-15l/h, przy pełnym wychyleniu manetki (ok 6000 obr./min) prędkość 60-70km/h, a spalanie 30-35l/h (niestety mój silnik nie potrafi łamać praw fizyki tak jak to robią silniki niektórych kolegów na forum :evil:).

pzdr
Jacek
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 19.07.2012 08:19

Trzeba se było Tohatsu kupić 8) :wink:
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 19.07.2012 08:22

FUX napisał(a):Lista załogi jest po to, że możesz ją wymieniać.
ZETKĘ na pewno precyzyjnie zakreślili, więc tyle, ile rubryk, tyle masz pola manewru z ludźmi na pokładzie.
Pilnuj tego dokumentu i wpisów, bo w razie kontroli może być problem.
Chorwaci są uczuleni na black charter. :wink:
Nawet przygodnych pasażerów radzę wpisać.




Dodatkowo doda, że każdy nowy wpis o dodatkowych członkach załogi trzeba uaktualnić w Kapitanacie.


Rysio napisał(a):Trzeba se było Tohatsu kupić 8) :wink:


Obrazek
Ostatnio edytowano 19.07.2012 08:27 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 197
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone