Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 15.07.2012 11:02

@ a_tomek:

Dziękuję za informacje.
Tak sobie myślałem, że ze względu na wagę, to chyba 2suw.
Chyba jednak trochę zbyt ciężki dla tego pontonu.

Co do mocy, to w sumie nie trzeba latać na max.
Ale obciążenia dynamiczne związane z jego wagą chyba raczej nie wychodzą pontonowi na zdrowie. A na to już praktycznie nie mamy wpływu.
I jeśli, podczas któregoś tam tysięcznego skoku, w końcu pawęż nie wytrzyma, może być niebezpiecznie...

Może kuzyn jeszcze zmieni zdanie, nie koniecznie w kwestii ożenku ;-), a może nikt tego nie kupi, nie porzucaj nadziei ;-)


@ mirko:

Myślę, że ten ponton może być zarejestrowany z mniejszym silnikiem.
Przy rejestracji mojego zestawu nikt tego nie sprawdzał. Kazali wpisać moc silnika, z którym będę pływać i tyle.

W sumie mam kilka wątpliwości (retorycznych):
1. Ciekawe, czy ktoś podczas rejestracji weryfikuje zgodność mocy/WAGI silnika z zaleceniami producenta pontonu i np. odmawia rejestracji?

2. Czy policja kontrolując ponton na wodzie zwraca na to uwagę?
Czy np. moc, a tym samym waga, silnika rzeczywiście powieszonego na pawęży, przekracza dopuszczalną dla tego pontonu? Musieli by mieć jakieś wykazy producentów/mocy/wag silników i pontonów. Chyba poza drastycznymi przypadkami nierealne.

3. Czy ubezpieczalnia OC zwraca na to uwagę i np. odmawia ubezpieczenia?
A swoją drogą ciekawe, co by było w razie, nie daj Boże, jakiegoś wypadku?


Mirko, piszesz, że to w HR przestępstwo.
Ale co dokładnie: próba rejestracji, czy pływanie z niedozwolonym silnikiem?

PS. Dziękuję Mirko za rzeczowe informacje w wielu postach, bardzo mi się przydały. Pozdrav.
Ostatnio edytowano 15.07.2012 11:11 przez CroMarek, łącznie edytowano 1 raz
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 15.07.2012 11:08

Jedno zdanie.
Ubezpieczyciel, jeżeli będzie miał podstawy, aby wymigać się od wypłaty odszkodowania, to tak zrobi; co nie przeszkadza mu pobrać składkę...
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 15.07.2012 11:15

Nie bardzo rozumiem o co chodzi, przecież na tabliczce znamionowej tego pontonu dopuszczalna moc to 40hp. Link podany przez Mirko dotyczy PODOBNEGO modelu, ale jednak nie tego.
Wszystko się zgadza, nikt tu nie łamie przepisów, a certyfikatów Zodiac'a raczej nie będziemy kwestionować?
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 15.07.2012 11:58

Jasne, że nie kwestionuję tabliczki znamionowej. Czyli w przypadku a_tomka jest ok i kropka.
Nasze posty się rozminęły, zacząłem pisać mój przed pojawieniem się postu o tabliczce, a zauważyłem go po wysłaniu.

Patrzyłem na dane Hondy i widzę, że dla pontonu 4m ze sztywną podłogą, producent pozwala na max. 30KM/ 70kG, a więc o 25% mniej niż Zodiak.

A swoją drogą, jeśli producent pozwala na taką moc i wagę silnika, to tylko potwierdza wysoką jakość wykonania pontonu.
Szacunek dla Zodiaka.

Czyli a_tomek - nie dopuść do sprzedaży, bo szkoda ;-)
Ostatnio edytowano 15.07.2012 17:34 przez CroMarek, łącznie edytowano 2 razy
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3697
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 15.07.2012 12:02

Co najważniejsze dla właściciela łodzi, że silnik nie ma więcej mocy, niż w oficjalnej polskej rejestracji.

W Chorwacji jest nie możliwe, aby zarejestrować łódź, jeśli nie istnieje potwierdzenie autorizowane instytucji w której sa wszystkie dana techniczne.
a_tomek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 13.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) a_tomek » 16.07.2012 07:53

CroMarek napisał(a):Czyli a_tomek - nie dopuść do sprzedaży, bo szkoda ;-)


właśnie tak kombinuję :roll: co by tu...hmmmm? :wink:

...a co do kwestii mocy silnika vs. parametry pontonu to już jestem spokojny (i kuzyn też powinien być), jego model tak ma i - już
setunia
Autostopowicz
Posty: 3
Dołączył(a): 16.07.2012
Zakup pontonu

Nieprzeczytany postnapisał(a) setunia » 16.07.2012 09:09

Witam forumowiczów jako, że jest to mój debiut na forum :oops: .
Przebrnąłem przez prawie cały temat i w miarę wyrobiłem sobie zdanie na temat przyszłego gumiaka. 320cm, 3 komory + kil, pawęż na ok, 15 kucy i podłoga aluminiowa.
http://allegro.pl/profesjonalny-ponton- ... 79613.html
Znalazłem taki w dobrej cenie polecany przez poprzedniego kupującego via tel.
Jest jednak szkopuł. Z przesłanego mi certyfikatu ma on kategorię D :cry: . Czy mogę nim wypłynąć na otwarte morze? Nie chodzi mi o podróże, ale powiedzmy do 200m rekreacyjnie z rodzinką. Bo kat d pozwala na pływanie po wodach zamkniętych i małych zatokach?
Wart tej ceny?
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 16.07.2012 09:59

Witaj
Nikt "na oko" nie zagwarantuje Ci jakości tego pontonu. Wygląda on jak typowy "chińczyk", jakich wiele w sprzedaży. Z tym, ze inne "chińczyki" są na polskim rynku już od lat i firmy, które je sprzedają również. Ludzie pływają i sobie chwalą, od czasu do czasu zdarzy się jakiś "zonk".
Ten wskazany przez Ciebie to też "chińczyk", ale raczej zupełnie nie znany. Sprzedawca również. weź pod uwagę ew. problemy z wyegzekwowaniem praw gwarancyjnych.
Z drugiej strony, jest to sprzęt, który wygląda jak prawdziwy ponton, a nie materac, jak niektóre zabawki z Allegro. Ma wszystko co potrzeba do w miarę bezpiecznego pływania. Nie sądzę, aby zagrażało Ci coś, czego sam nie sprokurujesz :wink: Za te pieniądze nic innego się nie znajdzie. Chyba, że "używka"...
Do tego jakiś silnik, koniecznie amortyzator a la Morski Pas :lol:, kotwica, kapoki, lina i inne pierdoły. Opływać w Polsce, szaleć w Chorwacji :lol:
Pozdrawiam
setunia
Autostopowicz
Posty: 3
Dołączył(a): 16.07.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) setunia » 16.07.2012 10:39

Chodzi mi o stronę prawną. Czy ktoś może się na przykład doczepić w kraju lub za granicą, że ponton ma kategorię D a wypłynąłem te 200m od brzegu na otwarte morze.
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3697
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 16.07.2012 11:17

Nie wierzę, że ktoś będzie mierzyć odległość od brzegu?
Ale! :?
W przypadku, gdy coś się stanie to będzie mierzona w calach.

W Chorwacji, przysłowie 8O
"Wszystko jest dobrze, dopóki dobrze" :(
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 16.07.2012 15:06

CroMarek napisał(a):
W sumie mam kilka wątpliwości (retorycznych):
1. Ciekawe, czy ktoś podczas rejestracji weryfikuje zgodność mocy/WAGI silnika z zaleceniami producenta pontonu i np. odmawia rejestracji?




.




Jakiś czas temu podczas bałaganu z naszymi patentami w Chorwacji były przypadki żądania od posiadacza pontonu dowodu rejestracyjnego oraz certyfikatu pływalności jednostki. Mnie nigdy o ten nie pytali, ale zawsze wożę jego ksero ze sobą na wakacje tak na wszelki wypadek. :wink:


setunia napisał(a):Witam forumowiczów jako, że jest to mój debiut na forum :oops: .
Przebrnąłem przez prawie cały temat i w miarę wyrobiłem sobie zdanie na temat przyszłego gumiaka. 320cm, 3 komory + kil, pawęż na ok, 15 kucy i podłoga aluminiowa.
http://allegro.pl/profesjonalny-ponton- ... 79613.html
Znalazłem taki w dobrej cenie polecany przez poprzedniego kupującego via tel.
Jest jednak szkopuł. Z przesłanego mi certyfikatu ma on kategorię D :cry: . Czy mogę nim wypłynąć na otwarte morze? Nie chodzi mi o podróże, ale powiedzmy do 200m rekreacyjnie z rodzinką. Bo kat d pozwala na pływanie po wodach zamkniętych i małych zatokach?
Wart tej ceny?




Jeśli chcesz popływać po morzu z silnikiem ponton musi mieć certyfikat pływalności C.

Szukaj pontonu raczej TU
octopus
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 22.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) octopus » 16.07.2012 18:27

Witam Panowie w wakacyjnym terminie ;) Mam takie do Was pytanie bo grzebiąc w necie to forum wydaje się być najlepszą i najpewniejszą kopalnią wiedzy na temat silników i łodzi...
Mianowicie kolega niefortunnie oblepił dookoła stopy liść grążeli i skutecznie zatkał wlot wody do pompy. Silnik zagrzał się do tego stopnia, że zaczął dymić (olej na silniku zaczął się palić) i zgasł. Po wystudzeniu silnik zapalony na chwilkę tylko dla sprawdzenia czy nie zatarty pali za pierwszym bez problemu i normalnie pracuje. Oczywiście pompa wody zatarta i do wymiany.
Pytanie takie czy ktoś znalazł się już w podobnej sytuacji? Jakie były tego konsekwencje? Co zrobić w danej sytuacji? Oczywiście wizyta w serwisie ale jeżeli silnik będzie pracował normalnie? Czy możliwe jest, że po osiągnięciu tak wysokiej temperatury nic mu nie będzie? Silnik rozebrany czeka na wymianę pompy. Po wymianie testowy rozruch i pływanie jeżeli nie ma przeciwwskazań.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 16.07.2012 19:11

smoki3 napisał(a):
Jakiś czas temu podczas bałaganu z naszymi patentami w Chorwacji były przypadki żądania od posiadacza pontonu dowodu rejestracyjnego oraz certyfikatu pływalności jednostki. Mnie nigdy o ten nie pytali, ale zawsze wożę jego ksero ze sobą na wakacje tak na wszelki wypadek. :wink:



Po lekturze przygód i ostrzeżeń, wezmę na wodę następujące dokumenty:

- winieta (przyklejona do pawęży),
- deklaracja CE pontonu,
- ksero z decyzji o rejestracji pontonu,
- FV zakupu pontonu i silnika
- ksera stron z paszportów ze zdjęciami załogantów (mój syn ma paszport ważny jeszcze rok, a w nim zdjęcie w wieku 8 lat. Teraz ma 17 i jednak trochę się zmienił ;-) )
- lista załogi/ zgłoszonych do pływania na pontonie,
- patent SSM

myślałem jeszcze o świadectwie szczepienia kota, ale sobie daruję, bo przedstawiciel prawa może nie mieć poczucia humoru ;-)

Dokumenty pomniejszone do rozsądnych formatów, zalaminowane lub wodoodporne.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 16.07.2012 19:12

Prawdopodobnie nie doszło do przegrzania gładzi cylindra/ów do tego stopnia żeby się zatarł. Niestety istnieje spore prawdopodobieństwo, że któryś z pierścieni albo kilka z nich poszło do Bozi. W takiej sytuacji lepiej nie odpalać silnika bo w trybie niemal natychmiastowym porysują cylindry a wtedy układ tłok/cylinder leci za pierścieniami. Tak więc dobrze byłoby rozmontować układ i się upewnić a dla pewności wymienić pierścienie na nowe, bo to one są najmniej odporne na przegrzanie i nawet jeśli nie trafił ich szlag w tym momencie mogą być mocno nadwyrężone.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 16.07.2012 19:13

Sprawdzić stopień sprężania.
Zatarł się najprawdopodobniej na tłoku. Nawet, jeżeli pochodzi jakiś czas, który trudno przewidzieć, to i tak remont.
Albo szrot.
Albo kogoś Kolega z problemem i bajeczką ożeni. :evil:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 196
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone