Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
barwol
Globtroter
Posty: 49
Dołączył(a): 14.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) barwol » 14.07.2012 06:01

Zdjęć nie mam ale od spodu pontonu są naklejone takie białe listwy. Jedna idzie przez cały środek + 2 są na obu końcach. Te trzy listwy poodklejały się w różnych miejscach. Normalnie jest to nie do zauważenia ale ja podniosłem napompowany ponton do pionu żeby wylać z niego wodę i wtedy przeżyłem szok. Tak więc radzę sprawdzić stan tych elementów. Moje inne spostrzeżenie jest takie, że silnik musi być zainstalowany jak najbliżej pawęży. Regulacja trymu (podnoszenie w górę) nie ma sensu ponieważ silnik, przy 3-4 osobach, zaciąga powietrze. Dziękuję za info o spalaniu. Trochę mnie to uspokoiło. Jednak przeliczając dane producenta o max. spalaniu wychodzi (ze strony www), że może ono sięgnąć około 6,14 litr na godzinę. Tak więc nadal trochę głupi jestem.
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 14.07.2012 08:09

Z tym spalaniem to jak w samochodzie. Każdemu inaczej.
No i zależy od warunków.

Chyba dobrą zasadą jest wracanie, kiedy wskaźnik pokaże ok. 2/3 zbiornika, oczywiście przy założeniu, że na początku był pełny.
Oczywiście z uwzględnieniem kierunku fali/wiatru ew. prądu o ile to można ocenić.

Pływam od kilku lat (kajakiem) na obszarze morza niedaleko Trogiru. Tam przeważnie rano jest spokój, a od południa zaczyna wiać i to z określonych kierunków. Czyli dobowa, często cykliczna, zmienność warunków pływania również musi mieć wpływ na planowanie i praktyczną realizację trasy.
A jak się za motor ma ręce z wiosłami, to człowiek zwraca uwagę na takie szczegóły jak kierunki wiatru czy fali. Ta sama trasa np. od wyspy do wyspy, przepływana w dwóch różnych kierunkach lub o dwóch różnych porach dnia, potrafi być zupełnie inną trasą ;-)

Jako, że skończył mi się realny=przyjemny zasięg na wiosłach, kupiłem ponton, żeby móc pływać trochę dalej.

Potwierdzam też, że przy pływaniu w ślizgu można zredukować obroty do minimum potrzebnego do utrzymania ślizgu - wtedy musi palić mniej, a ciągle się ślizga.

Co do regulacji trymu i rozmieszczenia obciążenia na pokładzie, to faktycznie silnik ustawiłem w skrajnie bliskim położeniu do pawęży.
Co więcej, zauważyłem, że nawet nieznaczna zmiana rozłożenia ciężaru na pokładzie, np. przemieszczenie ludzika o 50cm w stronę dziobu/rufy, powodowała zmianę pozycji pontonu w ślizgu i zmniejszanie/zwiększanie oporów i fali dziobowej i rufowej, a tym samym szybkości i oporów = zużycia paliwa.
Fajnie to widać na wodzie i słychać w brzmieniu silnika, więc warto słuchać i obserwować falę.

A jak się pogoda załamie/ zacznie wiać, to i tak wszystkie kalkulacje wezmą w łeb ;-)
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 14.07.2012 08:11

barwol napisał(a):Zdjęć nie mam ale od spodu pontonu są naklejone takie białe listwy. Jedna idzie przez cały środek + 2 są na obu końcach...


Dzięki posprawdzam.
Jak wygląda realizacja reklamacji pontonu Hondy? Co z kosztami przesyłek? Kto je pokrywa?
I jak długo to trwa/ ma trwać?
barwol
Globtroter
Posty: 49
Dołączył(a): 14.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) barwol » 14.07.2012 08:19

To się dopiero okaże. Ponton wysłany został w ostatnią środę . Jestem jednak dobrej myśli - to jest przecież Honda :!: Pytanie z innej beczki - czy ta instruktażowa procedura docierania silnika musi być w 100% przestrzegana? Wszyscy się śmieją, że aktualnie silniki są już dotarte i nie ma się nią co znowu tak przejmować...
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 14.07.2012 09:27

barwol napisał(a):To się dopiero okaże. Ponton wysłany został w ostatnią środę . Jestem jednak dobrej myśli - to jest przecież Honda :!: Pytanie z innej beczki - czy ta instruktażowa procedura docierania silnika musi być w 100% przestrzegana? Wszyscy się śmieją, że aktualnie silniki są już dotarte i nie ma się nią co znowu tak przejmować...


Honda się rozkleja, koniec świata. Widać ten lepszy klej Chińczycy zostawiają do klejenia swoich pontonów bo mój WLG dalej w całości :wink:

Co do docierania to tak z 3h powinno wystarczyć na spokojnie, poten już w palnik. Przynajmniej Tohatsu to wytrzymał, co do Hondy to już nie wiem :D
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 14.07.2012 10:23

barwol napisał(a):Pytanie z innej beczki - czy ta instruktażowa procedura docierania silnika musi być w 100% przestrzegana? Wszyscy się śmieją, że aktualnie silniki są już dotarte i nie ma się nią co znowu tak przejmować...


Wyznaję zasadę, że nie jestem mądrzejszy od producenta.
Zalecana przez producenta procedura docierania silnika opisana jest w oficjalnej instrukcji obsługi.
Nie wymaga specjalnych zabiegów, tylko trochę dobrej woli i cierpliwości. No więc, skoro zalecają, to czemu nie?
W sumie trwało to niedługo i mam spokojne sumienie, że jak coś będzie z nim nie tak, to nie przez moje zaniedbanie.
Po prostu, jeśli coś mu się stanie, to nie będę miał do siebie pretensji. To w końcu kilka godzin, a silnik ma pracować prze kilka(naście) sezonów.

A odpowiadając wprost na pytanie, czy musi...? Nie wiem, ale myślę, że to mu nie zaszkodzi, a może pomóc.
a_tomek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 13.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) a_tomek » 14.07.2012 15:16

CroMarek napisał(a):Mam taki sam zestaw T-38-IE + H 20KM.
Pierwsze wodowanie i docieranie na Poraju tydzień temu....


To chyba Kolegę pamiętam, bo my wtedy rodzinnie śmigaliśmy czerwonym Zodiac'iem (Tohatsu 40KM, kierownica) :D :wink:
z przystani ENIF'a?
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 14.07.2012 17:30

a_tomek napisał(a):To chyba Kolegę pamiętam, bo my wtedy rodzinnie śmigaliśmy czerwonym Zodiac'iem (Tohatsu 40KM, kierownica) :D :wink:
z przystani ENIF'a?


Być może, chyba kojarzę czerwonego Zodiaka.

Byliśmy tak zaaferowani nowością, że nie jestem pewien. Podpływali do nas różni ludzie i z kilkoma rozmawialiśmy o szeroko pojętym pływaniu na pontonie i innych wynalazkach, np. daszku, który też testowaliśmy.
My startowaliśmy z przystani koło klubu Zefir. Ale chcąc w końcu wypalić paliwo, pływaliśmy wielokrotnie wzdłuż i wszerz jeziora. A koło ENIF'a zrobiliśmy sesję zdjęciową dla rodziny i znajomych.

Ale 40KM to nie moja liga ;-)
Jaki to Zodiak?

Pozdrawiam kolegę :-)
MAREQ
Podróżnik
Avatar użytkownika
Posty: 26
Dołączył(a): 01.06.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) MAREQ » 14.07.2012 20:07

Mam pytanko:
ponton 3m - zarejestrowany
silnik 15km
co potrzebuję aby mi sprzedali winietę?
jeżeli jest silnik poniżej 15KW to nie potrzeba ubezpieczenia? wystarczy patent i dow. rejestracyjny czy jeszcze coś?
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 14.07.2012 20:11

MAREQ napisał(a):Mam pytanko:
ponton 3m - zarejestrowany
silnik 15km
co potrzebuję aby mi sprzedali winietę?
jeżeli jest silnik poniżej 15KW to nie potrzeba ubezpieczenia? wystarczy patent i dow. rejestracyjny czy jeszcze coś?


http://cro.pl/forum/viewtopic.php?t=28177
a_tomek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 13.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) a_tomek » 14.07.2012 20:22

CroMarek napisał(a):...Jaki to Zodiak?

Pozdrawiam kolegę :-)


o ten :wink:

Obrazek

również pozdrawiam Kolegę Motorowodniaka :D
CroMarek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 270
Dołączył(a): 07.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) CroMarek » 14.07.2012 23:38

Piękna bestia.
Szczególnie pięknie prezentuje się na tle "szmaragdowej" wody ;-)
Teraz kojarzę, zwróciłem na niego uwagę na Poraju. Szkoda, że nie mieliśmy okazji pogadać.
Mam kilka pytań, jeśli można.
Jaka jest długość tego cacka? Jaki to dokładnie model, chcę poczytać dane w sieci.
A ile waży silnik? Ponton wydaje mi się porównywalny z moim długością (380cm), jednak Honda ogranicza wagę silników dla mojego pontonu do ok. 50kG, więc praktycznie nie mogę powiesić niczego mocniejszego od 20KM, a gdzie mi tam do 40.
Chyba, że to 2suw i sporo lżejszy.
Proszę o informację, jak ten zestaw pływa - tj. z jaką szybkością się ślizga, o ile kolega mierzył.
No i ile waży silnik?
a_tomek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 13.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) a_tomek » 15.07.2012 08:41

Poniżej masz niestety CroMarku wszelkie info dot. zestawu (choć nie ma tam mowy o wadze silnika)
Piszę niestety, bo częstochowski kuzyn który jest szczęśliwym posiadaczem owego cacka ma we wrześniu ślub i, że tak powiem, "odzyskuje fundusze z ruchomości".
Planuje jeszcze wakacje w Cro i sprzedaż.

http://allegro.pl/ponton-zodiac-silnik- ... 14702.html

Szkoda, bo głównie ja śmigałem po Poraju z dziewczynami i... kompletnie i totalnie oszalałem :roll: :oczko_usmiech:
Gdybym tylko miał wolne środki... ehhh :cry:

A sam silnik waży z pewnością sporo, choć nie miałem okazji go dźwigać, to wg kuzyna we trzech trzeba go montować i demontować, więc pewnie swoje waży :wink:

do admina - proszę nie traktować linka jako promowania oferty, ale jako źródło informacji, dziękuję
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3697
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 15.07.2012 10:01

Jestem ciekaw? :?

Jak (w Polsce) można zarejestrować łódź z silnikiem(40Hp), który jest znacznie silniejszy niż producent pozwala dla tego typu łodzi (Max power allowed (Hp - kW) 25 - 19 ).

W Chorwacji, jest to przestępstwo. 8O

http://www.zodiacmarine.co.uk/boat/19/futura-mark-ii-c-fr
a_tomek
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 13.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) a_tomek » 15.07.2012 10:29

Faktycznie Mirko, na stronie producenta są takie wartości jakie podałeś, ale już na tabliczce znamionowej (oryginalnej raczej) jest 30kW - 40HP... hmmm
:roll:

Ale czy w takim razie pływającemu TAKIM zestawem coś grozi, skoro ma oficjalną polską rejestrację?

jak sądzisz?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 195
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone