Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 16.03.2012 09:24

Rysio napisał(a):8 koni do gumjaka 380 cm :?: Zaopatrz się w Nerwosol chyba że będziesz sam pływał tylko po jaką cholerę wtedy te 380 cm 8) Co do ceny - oczadziała. Ja płaciłem w zeszłym roku 3600 zł za Yamahę 9,9 2T z 2006 r. i coś takiego powinno stanowić absolutne minimum jeżeli chodzi o moc.


Nic dodać, nic ująć :wink:
Motoschiza
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1176
Dołączył(a): 11.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Motoschiza » 16.03.2012 10:11

A tym co papieru brakuje i mają blisko do Wa-y
http://www.groupon.pl/deals/warszawa/mo ... 0_76&a=397
octopus
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 22.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) octopus » 16.03.2012 16:39

Generalnie też stawiałbym raczej na mocniejszy silnik ale jak się nie ma co się lubi... Dwusuwy można znaleźć jednak ja się uparłem na czterotakcik. Jak pisałem 8 - 10 skłaniając się raczej ku dziesięciu konikom za kwotę do 4 tysięcy. Budżet nieduży więc nic ciekawego nie mogę znaleźć a przypuszczam, że przed sezonem ceny podskoczą. Macie opinię na temat tych Evinrudów? To chyba nie są takie złe maszynki. Wydaje mi się, że firma bardziej ogarnięta w temacie silników niż Suzuki.

Jak to jest z tym spalaniem między dwu a czterosuwem? Spora jest ta różnica czy nie jest aż tak odczuwalne jak niektórzy mówią? Pontonem będą pływały zazwyczaj dwie osoby ze sprzętem nurkowym lub wędkarskim.
fasola
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 71
Dołączył(a): 13.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fasola » 16.03.2012 17:46

Evinrude jako pierwszy skonstruował silnik zaburtowy :D miałem 2t 10hp z 94r i spisywał się dobrze.Wszystkie częsci do każdego silnika możesz kupic tyle że w stanach choc u nas sa firmy które je sprowadzą.Przemyśl też sprawe transportu 2t kładziesz jak chcesz a z 4t trzeba sie jednak bardziej cackać.W naszym kraju do 10KW patentu mieć nie musisz a w CRO tak wiec jesli chcesz tam pływac lepiej poszukać silniczka 15KM i zrobic u nas patent
walter17
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 11.03.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) walter17 » 17.03.2012 00:43

Witam motorowodniaków.Szukam mariny dla małego RIB-a,od wyspy
Murter do wyspy Pag,łódkę chcę przetrzymywac w Chorwacji w okresie
letnim,są mariny ACI niestety cena jest zarąbista.
Szukam małej rodzinnej mariny i noclegów najlepiej w totalnej głuszy.
Pomimo przestróg przed pływaniem na Kornati,planuję popływac po wodach parku i wokół innych wysepek,interesujący jest również kanał
rzeki Krka
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 17.03.2012 11:19

octopus napisał(a):.... nic ciekawego nie mogę znaleźć a.......


Według mnie nie trochę za późno się wziąłeś za szukanie silnika .......jakieś dwa miesiące.

octopus napisał(a):Jak to jest z tym spalaniem między dwu a czterosuwem? Spora jest ta różnica czy nie jest aż tak odczuwalne jak niektórzy mówią? Pontonem będą pływały zazwyczaj dwie osoby ze sprzętem nurkowym lub wędkarskim.


Koledzy dobrze radzą lepiej mieć silnik pięciokonny niż dwukonny, lepiej piętnastokonny niż dziesięciokonny....... Niby pięć koni to mało a jednak bardzo dużo. Ja przy pontonie 3,2mb mam piętnastkę dwusuwową. Jeśli płynę w trzy osoby słusznej budowy dodatkowo mam bambetli wszelakich do pełna, czyli razem na pokładzie jest około 360 kg. O ślizgu bez wiatru pod dziób mogę zapomnieć. Spalanie w takim pływaniu wypornościowym przy niesprzyjających warunkach w moim przypadku to około pięciu litrów na godzinę. Przy pływaniu w ślizgu dwa poł litra na godzinę.

Wielkiej różnicy w apetycie na paliwo między silnikiem dwu i czterosuwowym nie będzie.

Jak kilka razy pisałem zdecydowałem się na silnik dwusuwowy ze względu na jego mniejszą masę od czterosuwowego (jakieś 30%) i mniejsze kłopoty z transportem.
octopus
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 22.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) octopus » 17.03.2012 11:36

Kłopotów z transportem nie ma żadnych. No bo niby jakie? Co za kłopot położyć silnik na stronie rumpla a nie odwrotnie? Żaden. Biorąc pod uwagę to co piszecie zaczynam się zastanawiać nad dwusuwem ale czy ktoś może porównać silniki tej samej mocy i ich spalanie w przypadku dwu i czterosuwów? Pojęcie "nie będzie dużej różnicy" jest dosyć szerokie a wiem, że jak ktoś ma dwusuw to raczej będzie mówił delikatnie o jego minusach ;) Chodzi mi o konkretną przykładową liczbę wychlanych literków. Między innymi dlatego, że właściciele czterosuwów często demonizują ilość benzyny potrzebną dwusuwom a właściciele dwusuwów twierdzą, że wcale tak nie jest z sympatii dla swoich maszyn, dlatego, że ta ilość nie wydaje im się znacząca lub dlatego, że różnica jest na prawdę znikoma.
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3692
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 17.03.2012 12:35

walter17 napisał(a):Witam motorowodniaków.Szukam mariny dla małego RIB-a,od wyspy
Murter do wyspy Pag,łódkę chcę przetrzymywac w Chorwacji w okresie
letnim,są mariny ACI niestety cena jest zarąbista.
Szukam małej rodzinnej mariny i noclegów najlepiej w totalnej głuszy.
Pomimo przestróg przed pływaniem na Kornati,planuję popływac po wodach parku i wokół innych wysepek,interesujący jest również kanał
rzeki Krka


Może to pomoże
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 17.03.2012 13:26

smoki3 napisał(a):Według mnie nie trochę za późno się wziąłeś za szukanie silnika .......jakieś dwa miesiące.


Generalnie tej zimy wybór silników na Allegro był bardzo mały, a ceny wysokie.
Śledzę uważnie silniki już trzeci sezon i widzę, że ceny bardzo mocno poszły do góry.
Przykładowo, dwa lata temu, w marcu 2010, dwusuwowe Yamahy 9.9 (roczniki po 2000) wystawiane za 3.500 to był kosmos. Normalna cena kształtowała się na poziomie 2.500 -2.700. Okazja to była np. Yama 9.9 z rocznika 2005 z zapasową śrubą i zbiornikiem za 2.000zł . Niestety zobaczyłem ją w niedzielę wieczorem, zastanawiałem się do poniedziałku rano, a 07.15 już jej nie było :) Suzuki 4-suw, 15hp z roku 2.000 za cenę 3.200 nie mógł się sprzedać przez miesiąc :). A teraz?
Nie wiem, dlaczego w ogóle silników na Allegro jest tak mało. Kryzys?

P.S. Najlepsza porą do "łowienia" na Allegro jest niedzielny wieczór. Jak już ludziska wyśpią się i najedzą, to ruszają wystawiać aukcje :lol:
octopus
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 22.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) octopus » 18.03.2012 21:24

No niestety cienko z tymi silnikami. W związku z tym zwiększyłem kwotę do 4,5 tysiąca. Może teraz złapię coś ciekawego. Gdyby ktoś miał jakieś informacje na temat ciekawego egzemplarza w tej cenie to będę wdzięczny za info.

Jak to jest z tymi czterosuwami? Chodzi mi o ten olej podczas transportu. Czy chodzi wyłącznie o to żeby nie zaczął wyciekać czy o to że może się dostać tam gdzie nie powinien wewnątrz silnika? W teorii każą kłaść na rumplu i tyle ale instrukcja zaleca spuszczanie oleju do poziomego transportu. I tu pytanie czy zalecenia z instrukcji nie są jak to często bywa przesadzone na wszelki wypadek czy może naprawdę ryzykujemy uszkodzeniem silnika a nie jedynie rozlanym w bagażniku olejem?

Co do apetytu na paliwo to wyszukałem, że dwusuwy średnio wypalają 20% więcej czyli różnica nie jest wielka.
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011
2suw/4suw

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 18.03.2012 22:33

Witam, miałem kiedyś cztero suwa (Parsun 5KM) teraz mam dwu suwa (mercury 15KM). Powiem tylko tyle, że w obu przypadkach są dobre i złe strony. 4sów mniej pali, lejesz czyste paliwo bez mieszanki tylko olej do silnika, mniej kopci jest nieco cichszy i bardziej przyjazny dla środowiska - ale za to gabarytowo jest dużo większy a przez to i cięższy od 2suwa. 2sów analogicznie będzie nieco więcej spalał, bardziej kopcił, itp. Zaletą 2sówa jest jeszcze jego moc (2suwy są mocniejsze od tych drugich), poza tym transport - dla mnie rzecz priorytetowa. Jak zobaczyłem ile ważą 4suwy o mocy 15KM to się załamem - 2suwy są o wiele lżejsze (mój waży ok 34kg) W transporcie ważne jest jeszcze to, że 2suwa kładziesz jak chcesz - 4suwa tylko na rumplu. Miałem kiedyś sytuację, że przez pomyłkę położyłem 4suwa na drugi bok (czyli nie na rumplu) i potem na jeziorze miałem problem z odpaleniem - na szczęście po wielu próbach odpalił)
Co do kupna silników - próbuj też na alternatywach allegro (tablica, sprzedajemy.pl, gumtree)
Boloh
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 11.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Boloh » 18.03.2012 22:49

octopus napisał(a):Co do apetytu na paliwo to wyszukałem, że dwusuwy średnio wypalają 20% więcej czyli różnica nie jest wielka.

Taka ciekawostka
Co do spalania to jak zadzwonisz do Pana L.Rybarczyka -(historia i legenda PZMWiNW-znasz to pewnie z kursu na SM), obecnie również zajmującego się serwisem silników i łodzi(Poznań) - to według niego silniki 2-suwy nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem nie dość że mają większą dynamikę, mniej się psują to palą do 30 % mniej od 4-suwów :o
octopus
Podróżnik
Posty: 23
Dołączył(a): 22.02.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) octopus » 18.03.2012 23:24

Też słyszałem o nowej generacji mocnych i oszczędnych dwusuwów. Mowa np. o silnikach Evinrude e-tec.

Silniki dwusuwowe są silniejsze? Jak to możliwe? Czy 10 koni to nie 10 koni czy to w cztero czy w dwutakcie? Ciekawe jak obliczają moc i określają ją w charakterystyce silnika.
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010
Re: 2suw/4suw

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 19.03.2012 00:04

krzysztofSL napisał(a):Jak zobaczyłem ile ważą 4suwy o mocy 15KM to się załamem - 2suwy są o wiele lżejsze (mój waży ok 34kg) W transporcie ważne jest jeszcze to, że 2suwa kładziesz jak chcesz - 4suwa tylko na rumplu. Miałem kiedyś sytuację, że przez pomyłkę położyłem 4suwa na drugi bok (czyli nie na rumplu) i potem na jeziorze miałem problem z odpaleniem - na szczęście po wielu próbach odpalił)


Moja 4-suwowa Honda 20KM ważyła 46kg i nie było możliwości pomyłki boków chyba, że powyżej 2 promili :lol: (wystające "nóżki" na właściwej stronie, a rumpel do góry). Oczywiście żadnego spuszczania oleju itp.
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 19.03.2012 00:39

octopus napisał(a):Silniki dwusuwowe są silniejsze? Jak to możliwe? Czy 10 koni to nie 10 koni czy to w cztero czy w dwutakcie? Ciekawe jak obliczają moc i określają ją w charakterystyce silnika.


2T mają korzystniejszy stosunek masy do mocy (przykładowo 2T o pojemności skokowej 200cm3 będzie prawie dwa razy mocniejszy od 4T o tej samej pojemności skokowej) - czyli na wodzie jest kilkanaście kilo mniej, poza tym moment obrotowy i cykl pracy

2T - jeden cykl pracy na jeden obrut
4T - jeden cykl pracy na dwa obroty wału
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 175
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone