Rysio napisał(a):20l zbiornik paliwa do silnika 50 HP to chyba do pływania wkoło stacji albo dla lansu, czyli wypłynięcia parę metrów od portu i zakotwiczenia. Na gumenjaku 290 cm z silnikiem 9,9 Ps miałem zbiornik 24l i ledwo mi starczał na 2 dni. Co 2 dzień maściłem na stację i tankowałem 24 l do zbiornika + 10 l do kanistra, wtedy po wlaniu tej dychy na drugi dzień spokojnie pływałem
ale tak jak Tobie z dodatkową 10l rezerwą do dalszego popływaniawkoło stacji albo dla lansu, czyli wypłynięcia parę metrów od portu i zakotwiczenia
Boloh napisał(a):A silnik 50HP Hondy w ślizgu jak wejdziecie na stronę testującą silnik to przy wadze riba około około 160 kg + 4 osoby w ślizgu pali mniej więcej 9-12 litrów /godzinę
Co do zbiornika paliwa z tyłu za siedzeniem mieści się spoko 50l zbiornik i jeszcze pod siedzeniem sternika można zamontować 50 kę .
Poza tym czy to ważne czy spalę 24l w ciągu 2 dni czy 10l więcej ? to zaledwie 50 zł extra, ale jaki komfort jakie pływanie i o niebo lepsze bezpieczeństwo na morzu niż na gumiaku a czyż nie o to przede wszystkim nam wszystkim chodzi?.
A zbiornik 20l paliwa przy tym spalaniu nie tylko mi starczy do pływaniaale tak jak Tobie z dodatkową 10l rezerwą do dalszego popływaniawkoło stacji albo dla lansu, czyli wypłynięcia parę metrów od portu i zakotwiczenia
Boloh napisał(a):Bez urazy Rysio ale nie wiem skąd masz takie wiadomości odnośnie RIB-a i jego spalania na wodzie , ale jak pamiętam to Ty pływasz na gumiaku a nie na RIB-e! i przeglądając wszystkie posty od 1-170 nigdzie nie znalazłem wzmianki żebyś kiedykolwiek pływał na czymś innym niż ponton. A zbiornik 20l paliwa przy tym spalaniu nie tylko mi starczy do pływaniaale tak jak Tobie z dodatkową 10l rezerwą do dalszego popływaniawkoło stacji albo dla lansu, czyli wypłynięcia parę metrów od portu i zakotwiczenia
Boloh napisał(a):.......
Ja tu czegoś nie rozumiem w tej dyskusji:
Boloh chcesz zainstalować:
a) zbiornik 20l
b) zbiornik 50l
c) zbiornik 50l+50l ????
bo jeśli a) to Rysio ma po prostu rację ponieważ jego silnik pewnie pali 3-5l/godz., czyli ze swoim zbiornikiem może spokojnie wybrać się na kilkugodzinną wyprawę nie martwiąc się, czy w okolicy jest "cpn".
Z silnikiem 50HP to już trochę inna bajka - zbiornik 20l +10l kanister to żaden komfort. Praktycznie po godzinie pływania trzeba się zacząć rozglądać za stacją benzynową, a jeżeli nie możemy zatankować w miejscu stacjonowania to się robi nieciekawie. No i jeszcze to spalanie 9-12l to jest pewnie średnie, jak dać trochę bardziej w palnik, albo jak się pogorszą warunki na morzu, to pewnie średnie przestaną mieć zastosowanie.
Wydaje mi się, że opcja b) + kanister 10l przy takim zestawie będzie OK.
pzdr
Jacek
FUX napisał(a):Powtórzę.
Pchanie manetki do końca nic nie daje.
3/4 przy odpowiednim wytrymowaniu daje duuuużo lepszy efekt.
Wtedy z 10-12 i lepiej, schodzisz do 6l/h i na GPS-ie około 45-50 km/h
Tak miałem na plastiku i 50KM
RIB wciągnie podobnie.
Kluczowe jest szybkie wejście w ślizg i trym, a to Ci pokaże GPS i słuch...
Boloh napisał(a):A co do kolegów Fasola i Rysio z "przekąsem w głosie" - jeśli stać mnie na RiBa + na nowy b.drogi 50KM silnik Hondy to wierzcie mi stać mnie będzie również na paliwo do niego.
...3/4 przy odpowiednim wytrymowaniu daje duuuużo lepszy efekt.
Wtedy z 10-12 i lepiej, schodzisz do 6l/h i na GPS-ie około 45-50 km/h
terenowiec napisał(a):U mnie przy 2/3 gazu spalanie jest bardzo małe, wręcz abstrakcyjne, w porównaniu do tego, co mają inni, pływający większymi jednostkami. Kiedy płynąłem z Uglianu na Kornaty zrobiłem około 80 km. Zajęło mi to 10 godzin, że tego połowa w ślizgu. Od tego trzeba odjąc 2 godziny na postoje. Podczas całego rejsu spaliłem mniej niż 15 litrów, by tele miałem z sobą (główny zbiornik ma pojemność 10 l i kanisterek 5 litrów) z tego w zbiorniku jeszcze coś zostało.
rich72 napisał(a): ale jak zechcesz poskakać po falach i się pobawić to krzywa zużycia gwałtownie pójdzie w górę a jak sądzę do tego gumenjaki i RIBy są najczęściej wykorzystywane.
Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...