Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 31.01.2012 20:09

A ile chcą za 5m openy?
AdamSz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1386
Dołączył(a): 22.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamSz » 02.02.2012 01:06

Hej. Ceny nie powalaja taniością :wink: Przykładowo:

http://www.jacht-market.com.pl/adv/show ... e/519.html

A tu coś tańszego

http://www.jacht-market.com.pl/adv/show ... /7189.html

na boats24, albo boats.com widywałem te nasze we wtórnym obiegu, kompletne z porządnymi silnikami i wypasione eksportowo za jakieś 12-14 tys eurasków.
Pozdrawiam.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 02.02.2012 08:42

No to w szacunkach niewiele się pomyliłem.
+ szpej, przyczepa... :wink:
Boloh
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 11.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Boloh » 02.02.2012 10:43

AdamSz napisał(a):
A tak na marginesie to możecie mi podać link na firmę która produkuję te zgrabne łódki -).


Witam. Co prawda temat sie wykrystalizował na RIB-a, ale w myśl sugestii Kolegi podrzucam coś z twardzieli :wink:

http://www.lodzie-crescent.pl/pl/lodzie ... niczym.htm

http://www.remusboats.com/_produkty_7_34_550-open

Przyjemne to, czyż nie ? A Chojnice, to zagłebie stoczniowe tych pływadełek. Wiekszość na eksport, w tym do ciepłych krajów basenu MŚ (na morze). W ogóle, to przecietny śmiertelnik nie wie, że Polska jest znaczącą siłą w produkcji i eksporcie na Zachód małych jachtów żaglowych i małych łodzi motorowych. :)
...........
A manie RIB-a też popieram, w zasadzie wszystko co służy do pływania jest u mnie na TAK :wink: ..... Aktualnie mam 3 okręty: deskę, mały ponton z motorem 6 KM i mały jacht 7,30. Całą flota kieszonkowa, ale zdywersyfikowana :D (Acha, i jeszcze 8 kapoków :D :D :D )

Pozdrawiam i nie przeszkadzam w fachowej dyskusji. Hej

Powiedż mi jaką masz łódż i silnik i ile tak naprawdę Ci pali ?
Wiesz zaczynam się zastanawiać poważnie nad laminatem-łodzią ale open
nawet wchodziłem na kilka/naście stron i prosze o wyrażenia swoich opini
czy nadają sę one na pływanie po Cro i gdzie są kruczki żę ceny się tak różnią od siebie-(zakładam żę wszystkie to nówki pieczątki)
Powiedzcie mi czym tak naprawdę się różnią RIB-y-od całych laminatów?
(sztywność konstrukcji?,wchodzenia na falę?, manewrowość? itp.,itd/) -napiszcie swoje uwagi i doświadzenia w plywaniu na tym sprzęcie
Poniżęj linki którym się przyglądałem
http://allegro.pl/vena-450-klasyczna-mo ... 30438.html
http://allegro.pl/vena-420l-szybka-i-pi ... 42298.html
http://allegro.pl/comfort-480-cb-lodz-m ... 23755.html
http://otomoto.pl/lodz-motorowa-texas-430-B198253.html
http://allegro.pl/lodz-motorowa-texas-4 ... 43458.html
http://allegro.pl/lodz-motorowa-yamaha- ... tabsAnchor
pozdro
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 02.02.2012 11:01

Spalanie podczas godzinnego pływania łodzią wyposażoną w 30 KM silnik waha się w okolicach 4-5 litrów.


Nie wiem jakie będzie rzeczywiste spalanie, ale taki zapis to najzwyczajniejsze kłamstwo chyba że sprzedający ma na myśli pływanie bliskie wolnych obrotów. Mi Yamaha 9,9 Ps spalała ponad 5 litrów na godzinę jak miałem manetkę otwartą blisko pełnego gwizdka a opór i obciążenie łodzi z allegro jest nieporównywalnie większe niż w przypadku pontonu długości niespełna 3 metrów.

Wrzucę Ci dobry cytat co do rzetelności sprzedawców silników:

Mi dealer powiedział że moja 250tka będzie paliła 20 litrów na godzinę bo to E-tec i jest oszczędny

No w sumie miał racje pali 20 litrów.... ponad setkę


Żródło

Edit:

Nawet producenci silników takich pierdół nie piszą :wink:

http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/20 ... 468944.pdf

http://www.mercurymarine.com/engines/en ... 9135455615
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 02.02.2012 11:43

Porządny RIB zamiast laminatu!

Plastik 5m z 50 KM palił z otwartym kabrio przy około 40-45 km/h około 6-8l/h przy gładkim Adriatyku bez manewrów.
Wytrymowany "na słuch" z GPS-em.

Szukaj dobrego RIB-a.
Boloh
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 11.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Boloh » 02.02.2012 12:26

FUX napisał(a):Porządny RIB zamiast laminatu!

Plastik 5m z 50 KM palił z otwartym kabrio przy około 40-45 km/h około 6-8l/h przy gładkim Adriatyku bez manewrów.
Wytrymowany "na słuch" z GPS-em.

Szukaj dobrego RIB-a.

OK FUX a ile Twój RIB pali i jakiej jest długości-silnik-KM?
I podajcie mi jak już wcześniej pisałem czym tak naprawdę się różnią RIB-y-od całych laminatów?
(sztywność konstrukcji?,wchodzenia na falę?, manewrowość? itp.,itd/) -napiszcie swoje uwagi i doświadzenia w plywaniu na tym sprzęcie
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 02.02.2012 12:47

No przeca 2-gi raz już pisałem.
Pływałem laminatem i ribem ze Znajomymi.
Rib ma lepszą dzielność, lepiej "układa" się na fali, mniej waży.
Porównuję jednostki o podobnej długości.
Kolega pływał nim z Polarisa do Splitu, na Kornati, za Zadar.
Fajny sprzęcik.
Te 5m to i tak za mało na Adriatyk, jak jakaś 3-5t przejdzie obok... :lol:
Trzeba się pilnować i do fali ustawiać. Nawet ze dwa lata temu pierwszy raz się z falą znikąd spotkaliśmy przed Trogirem.
Adriatyk to nie jezioro...
Boloh
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 11.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Boloh » 02.02.2012 13:05

Dzięki :D
I tak jestem cały głupi 8O - za dużo informacji i wszystko by się chciało mieć i doświadczyć ale pojadę na targi do Sosnowca 17-19 i tam się dokładnie pooglądam i popytam , może dogadam się na jakieś dobre upusty ....zobaczymy.
jeszcze raz dzięki :)
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 02.02.2012 13:07

Tylko nie napalaj się na to, co chce Ci sprzedawca wcisnąć.
Teraz to już trochę późno na zakupu; w żeglarstwie to pełnia sezonu, a więc ceny grube...
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 02.02.2012 13:28

Boloh napisał(a):OK FUX a ile Twój RIB pali i jakiej jest długości-silnik-KM?
I podajcie mi jak już wcześniej pisałem czym tak naprawdę się różnią RIB-y-od całych laminatów?
(sztywność konstrukcji?,wchodzenia na falę?, manewrowość? itp.,itd/) -napiszcie swoje uwagi i doświadzenia w plywaniu na tym sprzęcie


Dalczego RIB? - poczytaj tutaj: http://www.magazynwiatr.pl/index.php?artykul=330

Spójrz również na film reklamowy silnika Hondy - szczególnie ciekawe są fragmenty gdzie równolegle płynie RIB i zwykły Open - można porównać ich zachowanie na takiej samej fali (może jestem trochą tendencyjny bo RIB wydaje się być nieco dłuższy, ale na pewno nie cięższy).
http://www.hondamarine.pl/silniki-zaburtowe-honda/honda-bf-75-bf-90

pzdr
Jacek
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 02.02.2012 13:34

Zobacz na filmie, jak dobrze/lepiej radzi sobie rib. On płynie.
Plastik bierze falę na dziób, tempo uderza o fale-mizerne na marginesie; rib daleko za środkiem.
Ochlapany jesteś bankowo w plastiku, w ribie sporadycznie.
AdamSz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1386
Dołączył(a): 22.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamSz » 02.02.2012 14:24

Powiedż mi jaką masz łódż i silnik i ile tak naprawdę Ci pali ?


Witaj Kolego Boloh. Aktualnie jestem armatorem jachtu żaglowego :wink: i to jest mój pożeracz kaski :) 8O . Kiedyś, tak jak Ty mocno rozglądałem się za RIB-em, ale przeważyła pasja do szmat. Coś za coś i na na potrzeby HR nabyłem sobie mały zestawik 3m+6KM. I w rozmowach na takim poziomie tu zacząłem gadać, namawiając wszystkich niezdecydowanych na coś, co pływa. Być w HR bez jednostki pływającej, jaka by nie była, to się nie wie, co się traci. To tak, jak pojechać zimą w góry bez nart ! :wink: ;
...............
Ale siedząc na tych swoich Mazurkach, podziwiam te kompakty, stąd podsunąłem temat. I nie te stare, ale te nowsze. Charakterystyczna wysoka burta, ładna linia, estetyka wykonania, silnik z reguły 50 KM. Ja to swoim 1,3 tony jestem przywiązany do portu jak chłop do ziemi, a gościu przyciąga to swoim autkiem, slip i heja. I to jest duży atut, no ale ja tam mieszkam (byle jak, ale jednak) , a on tylko pływ.....;......
.................
W sprawach technicznych laminat-pneumatyk się nie wypowiadam, bo praktyki motorowodnej na większe jednostki nie mam. Ale zobacz, jeżeli chodzi o przyjezdnych, to na Adriatyku z drobnicy motorowodnej dominują pneumatyki. No i RIB-y oczywiście, które chodzą w morzu jak żyletki (za kolegą Fuxem, to jest pewne bez dwóch zdań). .
................
Myślę, że wybór, to bardziej styl jaki się chce reprezentować w swojej pasji (abstrahując do możliwości finansowych). Na przykład zdanie kolego Argi mnie przekonuje, jeżeli chodzi o wygodę bytowania na łódce, upchnięcie tych wszystkich klamotów, rozłożenie się na łódce, plus bezpieczeństwo (możliwość zamontowania silnika pomocniczego). . Ale zwolennicy pneumatyków i RIB-ów też. Bo to jest kolejny styl funkcjonowania na wodzie. To tak, jak w motocyklach, czy samochodach, ktoś widzi tylko Harleye, a ktoś tylko szybkie, ktoś lubi suvy, terenówki, a ktoś inne.
...............
Tak, że napisałem się, a nic nie wniosłem, tylko namieszałem. :wink: ….. Ale myślenie, wybieranie, kalkulowanie i słuchanie za i przeciw to też jest to. ....Pomyśl też co tam rodzinka, żona, dzieciaki, czy dziewczyna, w czym oni by się lepiej czuli, mając na uwadze prozę pływania .
..............
Tak, że ciężkie życie. W co tu wtopić trochę kaski i strzelić w bingo. ............................ Ale to jest pasja, gadanie bez końca. Zobacz, wszyscy prawdopodobnie siedzimy w pracy, a tylko o tym. :D :D :D Hehehe
AdamSz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1386
Dołączył(a): 22.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamSz » 02.02.2012 15:10

Może będę niekonsekwentny, bo pisałem - idź na całość. ........... Ale jak jesteś na początku drogi, to może jednak na początek kupić taki ponton 3,80 - 4,20 z odpowiednim motorem. Zostanie Ci na przyczepę i szaleńcze życie w HR :) Rozejrzysz się w temacie, pogadasz i pomacasz na miejscu, a za rok pójdziesz odpowiednią drogą, a tamto sprzedasz z małą stratą. ........ Ponton ma tą zaletę, że wjedziesz tym na każdą plażę, a ten tydzień, dwa w HR przemęczysz :wink: ........... Widzisz, też mnie męczy Twój problem, a robota nie zając :D Pozdrawiam.
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 02.02.2012 15:35

Kolego Boloh.
Jedź na targi i wejdź sobie najpierw do RIB'a a potem do łodzi O TEJ SAMEJ DŁUGOŚCI. Zobaczysz różnicę, odpowiesz sobie na dwa pytania i wybór będzie prostszy :lol:
Nie rozumiem, dlaczego inni koledzy straszą cenami laminatów i podają linki do łodzi ponad 5m z innej półki. Metr kadłuba to inna bajka i zupełnie inne pieniądze. Taka lekka demagogia. Rozmawiamy o łodziach DO 5 METRÓW, w cenie CHIŃSKIEGO RIB'A 4,7 DO 5 m. Bo tylko "chińczyka" można kupić do 20 tys. Nawet ukraińskiego BRIG'a za to się nie kupi.
Ceny znam nieźle, bo w ubiegłym roku przeżywałem podobne rozterki całą zimę szukałem, porównywałem i analizowałem by w marcu złożyć zamówienie. I powtarzam jeszcze raz: łódź z przyzwoitej polskiej stoczni można mieć (na gotowo do pływania) za 20-25tys. brutto, a nieraz można dokonać zakupu po cenie netto, czyli sporo taniej.
I zdecydujmy się czy porównujemy RIB'a i łódź o podobnej cenie, podobnej długości czy podobnej przestrzeni. Dwie pierwsze opcje w zasadzie się pokrywają, trzecia już absolutnie nie.
Ponownie polecam zapoznać się z ofertą polskich stoczni (łodzie open do 5m). Na przykład:
- Banta "Banta 460 Open"
- AM "AM 480"
- Poliglas "Conger 450C"
- Gańcza YAcht "G 434"

P.S. Łodzi Vena nie uważam za "przyzwoite". Zbyt wiele naczytałem się narzekań. Coś w tym musi być. Poza tym nie pasuje mi ten archaiczny układ pokładu.

Pozdrawiam.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 163
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone