Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 30.01.2012 20:36

fasola napisał(a):Straszycie tymi slipami a myślę że nie jest tak źle i zawsze w okolicy sie cos znajdzie :D


:wink:
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 30.01.2012 20:38

Boloh napisał(a): Teraz przynajmniej upewniłem się że RIB to dobry kierunek.


Po co wozić z Polski - w Cro też mają fajne RIB-y :D

http://www.maestralribs.com/

Nie słuchaj RIBOSCEPTYKÓW - rób swoje!

pzdr
Jacek
Boloh
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 11.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Boloh » 30.01.2012 21:18

http://allegro.pl/rib-lauro-z-yamaha-40 ... 77025.html
Ja też się do tego przymierzam i nawet się z gościem umówiłem na ogląd
Rysiu dzięki też za poprawki w linkach i za nowy link odnośnie-( Tokarex 470 cm - waga łodzi 151 kg. i WLG 420 cm - waga łodzi 185 kg- ceny atrakcyjne .
Dojdzie problem zakupu do nich silnika -znajomi mówią że musi być co najmniej 40 a właściwie 50KM chcąc wchodzić w ślizg z 4 osobami na pokładzie.
Co wy myślicie ile min. koni powinien mieć silnik do RiBa +(4 załogantów)?
Gdzie można poszukać używanych silników -(podajcie namiary-linki) będę bardzo wdzięczny.
pozdro Bolek.
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 30.01.2012 21:25

Nie zamierzam na siłę odwodzić cię od zakupu RIB'a. W końcu to Tobie ma się podobać. Chciałbym jednak wyprostować kilka Twoich argumentów, które nieco odeszły od zakładanego budżetu i tematu.
1. Nie mówię o skorupie 6m. Nie ta kasa i waga. Mówię o łodzi ok. 4.5 metra. Przestrzeń na takiej łodzi porównywalna jest z RIB'em o długości 5.5 do 6 metrów.
2. Cena takiej łodzi z przyzwoitej polskiej stoczni to 16-25tys (nowa).
3. Optymalny silnik to 50 do 60KM.
4. Waga takiej łodzi to 300-400kg +100-150kg silnik.
5. Ładujesz to wszystko na przyczepę LEKKĄ, DMC do 750kg. Holujesz na uprawnieniach kat. B.
6. Taki zestaw pociągniesz "czymkolwiek".
7. Jeżeli będzie problem ze slipem, to dotyczy obydwu opcji. Przedni napęd może być kłopotliwy. Na śliskim, pokrytym glonami slipie w Baska Voda zjechałem w butach do wody, do głębokości piersi, nie wykonując najmniejszego ruchu. Ledwo zdążyłem wyrzucić portfel na brzeg :lol:
I raczej zapomnij o "ręcznym" zrzucaniu na wodę RIB'a z silnikiem.
8. Bardzo poważnym argumentem za łodzią jest możliwość zamontowania pantografu na zapasowy silnik. Przy RIB'ie jest to baardzo trudne.
9. Za pontonem (i może RIB'em) przemawia możliwość awaryjnego lądowania na dowolnej plaży.
Dwa ostatnie punkty są błahe tylko z pozoru. Ich powagi doświadczyłem na własnej skórze.

Obejrzyj sobie oferty polskich stoczni:
-Banta
-Poliglass
-Texas
-AM
-Galia

To tak, abyś miał pełną jasność :wink:
Pozdrawiam
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 30.01.2012 21:42

fasola napisał(a):Straszycie tymi slipami a myślę że nie jest tak źle i zawsze w okolicy sie cos znajdzie :D .......



Znaleźć się znajdzie, piszemy tylko że jeśli podest będzie zagloniony (co się zdarza) to nie tylko jest ciężko zwodować łódkę ale i ustać na nogach w takim miejscu.



Boloh napisał(a):......znajomi mówią że musi być co najmniej 40 a właściwie 50KM chcąc wchodzić w ślizg z 4 osobami na pokładzie.
Co wy myślicie ile min. koni powinien mieć silnik .....


Wiedzą co mówią, z naciskiem na 50...... :wink:
Ostatnio edytowano 30.01.2012 21:55 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 30.01.2012 21:54

Argi napisał(a):1. Mówię o łodzi ok. 4.5 metra. Przestrzeń na takiej łodzi porównywalna jest z RIB'em o długości 5.5 do 6 metrów.
2. Cena takiej łodzi z przyzwoitej polskiej stoczni to 16-25tys (nowa).
3. Optymalny silnik to 50 do 60KM.
4. Waga takiej łodzi to 300-400kg +100-150kg silnik.
5. Ładujesz to wszystko na przyczepę LEKKĄ, DMC do 750kg. Holujesz na uprawnieniach kat. B.
6. Taki zestaw pociągniesz "czymkolwiek".
7. Jeżeli będzie problem ze slipem, to dotyczy obydwu opcji. Przedni napęd może być kłopotliwy. Na śliskim, pokrytym glonami slipie w Baska Voda zjechałem w butach do wody, do głębokości piersi, nie wykonując najmniejszego ruchu. Ledwo zdążyłem wyrzucić portfel na brzeg :lol:
I raczej zapomnij o "ręcznym" zrzucaniu na wodę RIB'a z silnikiem.
8. Bardzo poważnym argumentem za łodzią jest możliwość zamontowania pantografu na zapasowy silnik. Przy RIB'ie jest to baardzo trudne.
9. Za pontonem (i może RIB'em) przemawia możliwość awaryjnego lądowania na dowolnej plaży.
Dwa ostatnie punkty są błahe tylko z pozoru. Ich powagi doświadczyłem na własnej skórze.

Obejrzyj sobie oferty polskich stoczni:

-AM


To tak, abyś miał pełną jasność :wink:
Pozdrawiam


1. Na niekorzyść RIB-a
2. Gołej. Z różnego rodzaju dodatkami typu kierownica, zegary, kabrio, relingi, drabinki, pompa zenzowa robi się min + 10 kpln. Resztę szpeju i tak trzeba kupić typu koła ratunkowe, pagaje, kamizelki, liny, kotwice, radio, plandeka, etc . + 2-5kpln w zależności od fantazji. Przyczepa następne kilka.
3. Od biedy może być, ale szału nie będzie. Około 6-10l/h pracy na 3/4 otwartej manetce i około 45-50km/h.
4 i 5. Optymista! Ze szpejem i miejscem na to, co się nie zmieści w aucie robi się koło 1t Pierwsze ważenie gdzieś po drodze i koniec wakacji...
6. Prawda połowiczna. 140KM w dieslu to absolutne minimum. Zużycie paliwa +30-60%.
7 + 8. Prawda.
9. Z RIB-em nieprawda....

8)
Boloh
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 11.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Boloh » 30.01.2012 22:19

[quote="FUX"][quote="Argi"]

7. Jeżeli będzie problem ze slipem, to dotyczy obydwu opcji. Przedni napęd może być kłopotliwy. Na śliskim, pokrytym glonami slipie w Baska Voda zjechałem w butach do wody, do głębokości piersi, nie wykonując najmniejszego ruchu. Ledwo zdążyłem wyrzucić portfel na brzeg :lol:
I raczej zapomnij o "ręcznym" zrzucaniu na wodę RIB'a z silnikiem.

Panowie znów dzięki za podpowiedź-(minimalna moc silnika do RIB-a
ad7) nie zgodzę się z tym twierdzeniem widziałem a nawet pomagałem w Cro zwodować 'ręcznie' RIB-a i wiem na ile mnie i moich pomagierów stać żeby przenieść nawet z silnikiem te kilka metrów do wody z przyczepki RIB-a.
Jeszcze raz podkreślam nowy RIB waga od 150-200kg (do 5 m dł.) + silnik 50-60KM-około 100kg razem 250-300kg a jak będzie za ciężko to można odpiąć silnik i to w dalszym ciągu jest bez problemu do zrealizowania a nie będzie to możliwe z łodzią ważąco blisko 700kg!
FUX o ile pamiętam to TY masz RIB-a może kilka Twoich spostrzeżeń

Co do napędu to mam 170KM w dieslu i tylny napęd
AdamSz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1385
Dołączył(a): 22.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamSz » 31.01.2012 00:10

A tak na marginesie to możecie mi podać link na firmę która produkuję te zgrabne łódki -).


Witam. Co prawda temat sie wykrystalizował na RIB-a, ale w myśl sugestii Kolegi podrzucam coś z twardzieli :wink:

http://www.lodzie-crescent.pl/pl/lodzie ... niczym.htm

http://www.remusboats.com/_produkty_7_34_550-open

Przyjemne to, czyż nie ? A Chojnice, to zagłebie stoczniowe tych pływadełek. Wiekszość na eksport, w tym do ciepłych krajów basenu MŚ (na morze). W ogóle, to przecietny śmiertelnik nie wie, że Polska jest znaczącą siłą w produkcji i eksporcie na Zachód małych jachtów żaglowych i małych łodzi motorowych. :)
...........
A manie RIB-a też popieram, w zasadzie wszystko co służy do pływania jest u mnie na TAK :wink: ..... Aktualnie mam 3 okręty: deskę, mały ponton z motorem 6 KM i mały jacht 7,30. Całą flota kieszonkowa, ale zdywersyfikowana :D (Acha, i jeszcze 8 kapoków :D :D :D )

Pozdrawiam i nie przeszkadzam w fachowej dyskusji. Hej
Ostatnio edytowano 31.01.2012 00:36 przez AdamSz, łącznie edytowano 1 raz
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 31.01.2012 00:35

Boloh napisał(a): ... a jak będzie za ciężko to można odpiąć silnik...


No tutaj to pojechałeś po całości :mrgreen:
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 31.01.2012 01:07

FUX, to nie jest tak, że muszę mieć ostatnie słowo :lol:, ale bądźmy precyzyjni:

FUX napisał(a):
2. Gołej. Z różnego rodzaju dodatkami typu kierownica, zegary, kabrio, relingi, drabinki, pompa zenzowa robi się min + 10 kpln. Resztę szpeju i tak trzeba kupić typu koła ratunkowe, pagaje, kamizelki, liny, kotwice, radio, plandeka, etc . + 2-5kpln w zależności od fantazji. Przyczepa następne kilka.


W tej cenie dostajesz łódź z kierownicą, relingami, drabinkami, materacami i najczęściej pompą zęzową.
Całą resztę, czy do RIB'a czy do łodzi i tak musisz dokupić. Przyczepa jak wyżej. Poza tym, nie każdy musi mieć od razu kabrio od np. Kacymirowa za kilka tysięcy.
FUX napisał(a):3. Od biedy może być, ale szału nie będzie. Około 6-10l/h pracy na 3/4 otwartej manetce i około 45-50km/h.

60KM to najczęściej maksymalna moc do łódek tych rozmiarów.
Przy 5 metrowym RIB'ie również szału nie robi. Pływałem więc wiem.

FUX napisał(a):4 i 5. Optymista! Ze szpejem i miejscem na to, co się nie zmieści w aucie robi się koło 1t Pierwsze ważenie gdzieś po drodze i koniec wakacji...


No to się chyba zważę. U mnie jest tak:
Przyczepa równe 200kg
Łódka 350kg
Silnik przyjmijmy 100kg, choć jest mniej (niestety :cry: )
Zostaje 100kg na "szpej". Myślę, że wystarczy. Nawet przy wadze silnika 150kg jeszcze coś można wrzucić.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 31.01.2012 09:58

smoki3 napisał(a):...ale i ustać na nogach w takim miejscu.


W Żivogosce Porat to ja po slipie nie potrafiłem po kolanach wyleźć pomimo paznokci w beton wbitych. Musiałem cumę wyrzucić na brzeg, wyleźć prosto na murek i dopiero z suchego betonu gumjaka za cumę na brzeg wyszarpać :) Jakakolwiek próba ustania na nogach skończyłaby się jeb....m solidnego orła albo wjechaniem na butach do wody :lol:

Hmmm tak myślę nad tymi konikami do RIBa w okolicach 5 metrów. Skoro mój gumjak wraz z załogą, silnikiem i pozostałym szpejem waży około 320 kg i Yamaha 9,9 daje sobie radę, to dlaczego do zestawu, który gotowy do płynięcia wraz z załogą będzie miał 2 razy więcej wagi potrzebuje aż 5 razy więcej mocy :roll:
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 31.01.2012 10:19

Rysio napisał(a):.....

Hmmm tak myślę nad tymi konikami do RIBa w okolicach 5 metrów. Skoro mój gumjak wraz z załogą, silnikiem i pozostałym szpejem waży około 320 kg i Yamaha 9,9 daje sobie radę, to dlaczego do zestawu, który gotowy do płynięcia wraz z załogą będzie miał 2 razy więcej wagi potrzebuje aż 5 razy więcej mocy :roll:


Pewnie musi być to związane z budową kadłuba i jednak wagą - rozłożeniem ciężaru. Zauważyłem, że Chorwaci przy swoich małych łódkach z laminatu mają przeważnie silniki od 5KM do 10KM i śmigają przy pełnej załodze dużo sprawniej niż my na pontonikach.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 31.01.2012 10:46

smoki3 napisał(a):Pewnie musi być to związane z budową kadłuba i jednak wagą - rozłożeniem ciężaru. Zauważyłem, że Chorwaci przy swoich małych łódkach z laminatu mają przeważnie silniki od 5KM do 10KM i śmigają przy pełnej załodze dużo sprawniej niż my na pontonikach.


No to jeśli tak to wygląda to wolę mojego gumjaka od RIBa czy laminata. Przy silniku 9,9 Ps poszło mi w ubiegłym roku ponad 120 l wachy. Jak bym sobie pozwalał na tyle samo RIBem/laminatem z silnikiem 50 albo więcej Ps, to pewnie z dymem poszłoby jakieś 300 albo lepiej :lol:

Edit: Jak śmigałem w tym roku po Jadranie to nie zdarzyło mi się by mnie jakiś Chorwat w małej laminatówce wyprzedził. Ze 2 razy jakiś Bowrider mnie łyknął i kilka skuterów co z Zrce przypływały. Reszta jak to mówią ni ma ch.. we wsi :wink:
fasola
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 71
Dołączył(a): 13.12.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fasola » 31.01.2012 16:43

AdamSz napisał(a):
A tak na marginesie to możecie mi podać link na firmę która produkuję te zgrabne łódki -).


Witam. Co prawda temat sie wykrystalizował na RIB-a, ale w myśl sugestii Kolegi podrzucam coś z twardzieli :wink:

http://www.lodzie-crescent.pl/pl/lodzie ... niczym.htm

http://www.remusboats.com/_produkty_7_34_550-open

Przyjemne to, czyż nie ? A Chojnice, to zagłebie stoczniowe tych pływadełek. Wiekszość na eksport, w tym do ciepłych krajów basenu MŚ (na morze). W ogóle, to przecietny śmiertelnik nie wie, że Polska jest znaczącą siłą w produkcji i eksporcie na Zachód małych jachtów żaglowych i małych łodzi motorowych. :)
...........
A manie RIB-a też popieram, w zasadzie wszystko co służy do pływania jest u mnie na TAK :wink: ..... Aktualnie mam 3 okręty: deskę, mały ponton z motorem 6 KM i mały jacht 7,30. Całą flota kieszonkowa, ale zdywersyfikowana :D (Acha, i jeszcze 8 kapoków :D :D :D )

Pozdrawiam i nie przeszkadzam w fachowej dyskusji. Hej
łodzie które są w linku ważą od 400 do 550kg wiec tylko prawko E mniejsze łodzie 200kg gołe i wesołe z silnikiem do 20KM co jest za małe.co do Riba Lauro który podałem w linku , gośc ponoc lubi tuningowac pod sprzedaż wiec warto miec oczy otwarte choc sprzęt godnie wygląda na fotach.Za ribem przemawia ekoniczne spalanie choć jest droższy w zakupie ale własciwości nautyczne są zdecydowanie lepsze niż w łodzi.Pamiętaj także o odpowiednim kolorze przy zakupie bo jak wszyscy wiedzą słonko w CRO świeci ostro a ciemne materiały szybko się nagrzewaja.140km w aucie wystarczy do holowania choc wiadomo że w rożnych autach inaczej to wyglada ale spokojnie dasz rade
Boloh
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 11.09.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Boloh » 31.01.2012 20:01

Dzięki AdamSZ za stronki -są jak marzenie , ale jak na razie nie moja klasa-(za wysoka półka) :( , może w przyszłości. :)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 162
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone