fasola napisał(a):Straszycie tymi slipami a myślę że nie jest tak źle i zawsze w okolicy sie cos znajdzie
Boloh napisał(a): Teraz przynajmniej upewniłem się że RIB to dobry kierunek.
fasola napisał(a):Straszycie tymi slipami a myślę że nie jest tak źle i zawsze w okolicy sie cos znajdzie .......
Boloh napisał(a):......znajomi mówią że musi być co najmniej 40 a właściwie 50KM chcąc wchodzić w ślizg z 4 osobami na pokładzie.
Co wy myślicie ile min. koni powinien mieć silnik .....
Argi napisał(a):1. Mówię o łodzi ok. 4.5 metra. Przestrzeń na takiej łodzi porównywalna jest z RIB'em o długości 5.5 do 6 metrów.
2. Cena takiej łodzi z przyzwoitej polskiej stoczni to 16-25tys (nowa).
3. Optymalny silnik to 50 do 60KM.
4. Waga takiej łodzi to 300-400kg +100-150kg silnik.
5. Ładujesz to wszystko na przyczepę LEKKĄ, DMC do 750kg. Holujesz na uprawnieniach kat. B.
6. Taki zestaw pociągniesz "czymkolwiek".
7. Jeżeli będzie problem ze slipem, to dotyczy obydwu opcji. Przedni napęd może być kłopotliwy. Na śliskim, pokrytym glonami slipie w Baska Voda zjechałem w butach do wody, do głębokości piersi, nie wykonując najmniejszego ruchu. Ledwo zdążyłem wyrzucić portfel na brzeg
I raczej zapomnij o "ręcznym" zrzucaniu na wodę RIB'a z silnikiem.
8. Bardzo poważnym argumentem za łodzią jest możliwość zamontowania pantografu na zapasowy silnik. Przy RIB'ie jest to baardzo trudne.
9. Za pontonem (i może RIB'em) przemawia możliwość awaryjnego lądowania na dowolnej plaży.
Dwa ostatnie punkty są błahe tylko z pozoru. Ich powagi doświadczyłem na własnej skórze.
Obejrzyj sobie oferty polskich stoczni:
-AM
To tak, abyś miał pełną jasność
Pozdrawiam
A tak na marginesie to możecie mi podać link na firmę która produkuję te zgrabne łódki -).
FUX napisał(a):
2. Gołej. Z różnego rodzaju dodatkami typu kierownica, zegary, kabrio, relingi, drabinki, pompa zenzowa robi się min + 10 kpln. Resztę szpeju i tak trzeba kupić typu koła ratunkowe, pagaje, kamizelki, liny, kotwice, radio, plandeka, etc . + 2-5kpln w zależności od fantazji. Przyczepa następne kilka.
FUX napisał(a):3. Od biedy może być, ale szału nie będzie. Około 6-10l/h pracy na 3/4 otwartej manetce i około 45-50km/h.
FUX napisał(a):4 i 5. Optymista! Ze szpejem i miejscem na to, co się nie zmieści w aucie robi się koło 1t Pierwsze ważenie gdzieś po drodze i koniec wakacji...
smoki3 napisał(a):...ale i ustać na nogach w takim miejscu.
Rysio napisał(a):.....
Hmmm tak myślę nad tymi konikami do RIBa w okolicach 5 metrów. Skoro mój gumjak wraz z załogą, silnikiem i pozostałym szpejem waży około 320 kg i Yamaha 9,9 daje sobie radę, to dlaczego do zestawu, który gotowy do płynięcia wraz z załogą będzie miał 2 razy więcej wagi potrzebuje aż 5 razy więcej mocy
smoki3 napisał(a):Pewnie musi być to związane z budową kadłuba i jednak wagą - rozłożeniem ciężaru. Zauważyłem, że Chorwaci przy swoich małych łódkach z laminatu mają przeważnie silniki od 5KM do 10KM i śmigają przy pełnej załodze dużo sprawniej niż my na pontonikach.
łodzie które są w linku ważą od 400 do 550kg wiec tylko prawko E mniejsze łodzie 200kg gołe i wesołe z silnikiem do 20KM co jest za małe.co do Riba Lauro który podałem w linku , gośc ponoc lubi tuningowac pod sprzedaż wiec warto miec oczy otwarte choc sprzęt godnie wygląda na fotach.Za ribem przemawia ekoniczne spalanie choć jest droższy w zakupie ale własciwości nautyczne są zdecydowanie lepsze niż w łodzi.Pamiętaj także o odpowiednim kolorze przy zakupie bo jak wszyscy wiedzą słonko w CRO świeci ostro a ciemne materiały szybko się nagrzewaja.140km w aucie wystarczy do holowania choc wiadomo że w rożnych autach inaczej to wyglada ale spokojnie dasz radeAdamSz napisał(a):A tak na marginesie to możecie mi podać link na firmę która produkuję te zgrabne łódki -).
Witam. Co prawda temat sie wykrystalizował na RIB-a, ale w myśl sugestii Kolegi podrzucam coś z twardzieli
http://www.lodzie-crescent.pl/pl/lodzie ... niczym.htm
http://www.remusboats.com/_produkty_7_34_550-open
Przyjemne to, czyż nie ? A Chojnice, to zagłebie stoczniowe tych pływadełek. Wiekszość na eksport, w tym do ciepłych krajów basenu MŚ (na morze). W ogóle, to przecietny śmiertelnik nie wie, że Polska jest znaczącą siłą w produkcji i eksporcie na Zachód małych jachtów żaglowych i małych łodzi motorowych.
...........
A manie RIB-a też popieram, w zasadzie wszystko co służy do pływania jest u mnie na TAK ..... Aktualnie mam 3 okręty: deskę, mały ponton z motorem 6 KM i mały jacht 7,30. Całą flota kieszonkowa, ale zdywersyfikowana (Acha, i jeszcze 8 kapoków )
Pozdrawiam i nie przeszkadzam w fachowej dyskusji. Hej
Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...