Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Tedeus
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 67
Dołączył(a): 11.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Tedeus » 15.06.2011 11:55

Ja zastosowałem podobne materiały z tym że do mocowania kół do pawęży. Kupione w OBI na kg. , bodajże 37 zł. za kg.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 15.06.2011 14:30

marcinoo napisał(a):I pytanie do infob:
Jaka czcioneczke zastosowales do naklejenie numeru na swoim ponotnie: nazwa i rozmiar ?


Nie wiem jaka to czcionka, na pewno wysokości ok 11 cm. Wymagania minimum dla rejestracji to wys. 10cm grubość 1cm.
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011
mercury

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 28.06.2011 16:47

Witam kolegów, tak jak zapowiadałem kilkadziesiąt postów temu - zmieniłem silnik na większy - z PARSUNA 5 KM na MERCURY 15 KM w dwusuwie. W ślizg teraz powinienem wejść bez problemów. Co sądzicie o tym silniczku? Może ktoś z was miał z takim silnikiem do czynienia ? Co myślicie o cenie jaką zapłaciłem ?

link: http://allegro.pl/silnik-zaburtowy-merc ... 21250.html
Użytkownik usunięty
Re: mercury

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 28.06.2011 20:43

Wszystkie moje posty stopniowo wycofuję z forum. Koniec pisania na tych kartach. Do czasu pozytywnych zmian jeśli kiedykolwiek tu wystąpią. smoki3
Ostatnio edytowano 20.05.2019 18:11 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 28.06.2011 21:48

A powiedz Smoki ile ten silnik Ci pali. I czy sprawia Ci dużo kłopotu jego zwodowanie ? No bo jednak jest to 35 kg
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 29.06.2011 08:44

Wszystkie moje posty stopniowo wycofuję z forum. Koniec pisania na tych kartach. Do czasu pozytywnych zmian jeśli kiedykolwiek tu wystąpią. smoki3
Ostatnio edytowano 20.05.2019 18:11 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011
mercury 15

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 29.06.2011 23:15

Silnik który kupiłem (Mercury dwusuw 15 km) nie ma zrywki. Wiem, że zrywkę można dokupić za niewielkie pieniądze, ale nie wiem w którym miejscu się ją montuje i które przewody odpowiadają za odcięcie zapłonu. Czy może po prostu demontuje się ręczny włącznik zapłonu "pstrykacz" i w te miejsce montuje gniazdo zrywki?

Smoki jak Ty masz u siebie ?
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010
Re: mercury 15

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 30.06.2011 06:38

krzysztofSL napisał(a):Silnik który kupiłem (Mercury dwusuw 15 km) nie ma zrywki. Wiem, że zrywkę można dokupić za niewielkie pieniądze, ale nie wiem w którym miejscu się ją montuje i które przewody odpowiadają za odcięcie zapłonu. Czy może po prostu demontuje się ręczny włącznik zapłonu "pstrykacz" i w te miejsce montuje gniazdo zrywki?

Smoki jak Ty masz u siebie ?


Końcówka w Twoim przypadku zakończona jest metalową "pętelką". Zakładasz ją w na ten czerwony "pstrykacz" ON/OFF. Przy szarpnięciu zrywka po prostu mechanicznie przerzuca "pstrykacz" na OFF.
http://www.raksa.com.pl/p,pl,813,zrywka+z+linka+mercury-mariner++4550.html
Użytkownik usunięty
Re: mercury 15

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 30.06.2011 07:32

Wszystkie moje posty stopniowo wycofuję z forum. Koniec pisania na tych kartach. Do czasu pozytywnych zmian jeśli kiedykolwiek tu wystąpią. smoki3apłonu.[/b][/color]
Ostatnio edytowano 20.05.2019 18:13 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 30.06.2011 22:37

Dzięki za podpowiedzi Panowie, na razie zrywki nie kupiłem ale zrobiłem sposobem domowym (wygięty pręt i sznurek) - dziś pierwszy raz pływałem na nowo zakupionym silniczku i jestem mile zaskoczony - powiem tylko tyle - Czuć tę moc ! - nieźle daje

Jedyny mankament to, że nieraz nie chce wejść w obroty (dusi się, dławi) ale jak mu się doda więcej gazu, to potem jest OK.

Wydaje mi się, że to kwestia zabrudzonego gaźnika albo jego regulacji
nmd
Podróżnik
Posty: 22
Dołączył(a): 10.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) nmd » 01.07.2011 08:26

gdyby to był każdy inny silnik spalinowy, to najpierw bym przejrzał gaźnik (mieszanka) a później zapłon.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 01.07.2011 08:43

Wszystkie moje posty stopniowo wycofuję z forum. Koniec pisania na tych kartach. Do czasu pozytywnych zmian jeśli kiedykolwiek tu wystąpią. smoki3
Ostatnio edytowano 20.05.2019 18:13 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 01.07.2011 09:28

Zaburtowego nie regulowałem bo nie miałem takiej potrzeby natomiast regulacje wszelkich dwusuwowych kosiarek robię po kilka razy w tygodniu i moim zdaniem tu właśnie trzeba szukać przyczyny dławienia się przy wkręceniu na obroty. Powinny być na gaźniku 2 śruby do ich regulacji oznaczone jako "L" i "H" (niskie i wysokie obroty). Dławienie się najprawdopodobniej oznacza zbyt bogatą mieszankę co powoduje chwilowe przylanie świecy. Moja rada - albo serwis i regulacja albo silnik do beczki i kręcenie śrubami tylko bardzo delikatnie - dosłownie po ćwierć obrotu na włączonym silniku prawdopodobnie śrubą "L" aczkolwiek reguły nie ma, bo generalnie skład w rożnych zakresach uzależniony jest od wzajemnej pozycji obu śrubek. Regulowałem to dziesiątki razy skutecznie ale jak ta zależność się układa do dziś nie zrozumiałem :D

Ps. Paproch w którejś z dysz gaźnika również może być przyczyną, bo przedkłada się to właśnie na skład mieszanki jaka trafi do karteru, zresztą przyczyn może być wiele w ostateczności nawet taka upierdliwość może świadczyć o zużytym układzie tłokowym ale taki objaw połączony jest najczęściej a w zasadzie zawsze z utrudnionym uruchamianiu ciepłego silnika.
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 03.07.2011 13:39

Dzięki Panowie za podpowiedzi, jest mechanik samochodowy u mnie w mieście który się zajmuje również silnikami zaburtowymi - muszę się do niego w tygodniu udać
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 03.07.2011 16:16

Tak na marginesie pomyślałem sobie jeszcze, że paliwo może tez mieć znaczenie. otóż sprzedawca informował mnie, że stosunek mieszanki do paliwa musi być 1:100, natomiast sprzedawca w sklepie powiedział, że 1:50. Posłuchałem się faceta ze sklepu i rozcieńczyłem P95 w stosunku 1:50. I tak przed chwilą zobaczyłem naklejkę na silniku Quicksilver 1:100, więc może tu może być przyczyna?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 151
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone