Atmosfera się jakoś zrobiła ciężka.
Zamiast się kłócić pokażcie Panie i Panowie swoje pontony na tle ciekawych chorwackich plenerów.
Może w starych portach, może na ładnych wysepkach.
majeczka napisał(a):Po Waszej dyskusji odnoszę wrażenie, że pontony konstruują ludzie, o mało co amatorzy. Szkoda tylko, że my jako Polacy nie mamy w tej dziedzinie za dużo sukcesów. To znaczy, że Wy się wszyscy marnujecie.
Panowie do dzieła. Czy przypuszczacie, że inżynierowie np. z firmy Honda, są tak głupi i nie wiedzą, że powietrze rozszerza się pod wpływem temperatury? Na pewno to przewidzieli konstruując ponton i wyznaczając ciśnienie, jakie ma być w poszczególnych komorach. Nie jestem fachowcem, ale przypuszczam, że były robione wielokrotne testy, zarówno na wzrost ciśnienia pod wpływem ciepła, jak i jego spadek pod wpływem zimna. Myślę, że nie można poprawiać fabryki, bo w warunkach amatorskich efekt będzie bardzo wątpliwy. Najprawdopodobniej ciśnienie podawane przez producenta jest ciśnieniem uśrednionym, na mój babski rozum; nie jest ani max, ani minmalne.
GALILEUSZ napisał(a):No proszę jakie ładne widoczki.
A jak te 5KM radziło sobie z tym pontonem ?
Na 20KM pływałeś w tym roku ?
Chyba jest różnica !? :nice:
Czy nie odklejały Ci się literki rejestaracji jednostki ?
Ja pogubiłem wszystkie od słonej wody po kilku dniach pływania.
Zwykła folia przylepna nie ma szans. Powłoka PCV pontonów YAM jest jak gęsia skórka.
Nawet dobrze przyklejone napisy po pewnym czasie odklejają się.
PS. Może ciut mniejszy rozmiar zdjęć. :wink:
GALILEUSZ napisał(a):
Uczwyt urwał się w czasie postoju na silnym wietrze i trzeba to naprawić przed kolejnym pływaniem.
Oczywiście komory są całe, jedynie uchwyt został na linie.
majeczka napisał(a):Jakie wyposażenie musi się znajdować na łodzi, czy pontonie wg chorwackich przepisów? Silnik do 5 KM i długość 3m?
MorskiPas napisał(a):majeczka napisał(a):Jakie wyposażenie musi się znajdować na łodzi, czy pontonie wg chorwackich przepisów? Silnik do 5 KM i długość 3m?
Ponton zarejestrowany w Polsce podlega polskim przepisom.
Ponton nie zarejestrowany teoretycznie nie podlega żadnym przepisom,
ale przepisy przepisami a troska o życie własne i rodziny to całkiem inna sprawa.
Według mnie niezbędne minimum wyposażenia to:
- kamizelki ratunkowe (ratunkowe - nie asekuracyjne) po jednej sztuce na łeb,
- wiosła albo pagaje co najmniej dwa,
- telefon w wodoszczelnym opakowaniu i oczywiście numery pod które dzwonimy w razie potrzeby.
Dobrze jest mieć też:
- dwie liny do cumowania ok. 10m długości
- amortyzator do cum jeśli zostawimy łódkę na wodzie
- kotwicę z liną dwudziestometrową (chyba, że za każdym razem będziemy wnosić ponton na brzeg)
- czerpak do wybierania wody z pontonu (kosztuje grosze a warto mieć)
- zapas słodkiej wody
i wszystko to co uznasz za potrzebne a o czym ja zapomniałem
pozdrav K
MorskiPas napisał(a):Popatrzcie na to:
http://allegro.pl/item223390375_mc3800_ ... _nas_.html
Jak na RIB-a to prawie za darmo :!:
Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...