krzysztofSL napisał(a):Dzięki za podpowiedzi. Co do kolumny to jest krótka - wydaje mi się, że kil nie był dostatecznie wysunięty do dołu - gdyż z airmaty uszło trochę powietrza i nie była mocno sztywna (nie wiem może jest nieszczelna?) i przez to kil bie był odpowiednio wypychany do dołu. Martwią mnie trochę te obroty silnika - albo silnik czuje opór i dalej nie zwiększa obrotów śruby albo silnik trzepa podregulować. Poza tym co do silnika to nie krztusi się, odpala dobrze, ładnie pracuje tylko ta moc słaba. Dla porównania pokażę link gdzie płynie jedna osoba też z Parsunem 5KM.
Najlepszym sposobem będzie sprawdzenie go jeszcze raz samemu z dobrze napompowaną matą i kilem
Większy motor, większy ponton, rib, laweta, większy silnik, dłuższy rib, skorupa, itd...
AdamSz napisał(a):Humorek - normalnie Mc Gaywer Szacunek za pomysłowość. Jak zobaczę, że to ma skrzydła i też lata, w ogóle się nie zdziwię hej
...................
Acha, teraz juz wiem dlaczego taka przyczepa
Humorek napisał(a):A czemu kupiłeś ponton z pompowaną podłogą.
Kupowanie takiego pontonu pod silnik spalinowy jest nieporozumieniem.
Ponton z airmatą jest dobry ale pod wiosła , na spływy , lub do silnika
elektrycznego.Nawet dla wędkarzy nie polecają bo ma niestabilną
podłogę.Ponton taki ma tylko tą zaletę że jest trochę łatwiejszy w rozkładaniu i lżejszy w transporcie.
Nigdy nie napompujesz airmaty do takiej sztywności jak ma sklejka czy
panel aluminiowy.
Kupowanie "porządniejszej " pompki nic nie da.
Ta co masz w komplecie jest wystarczająca.
infob napisał(a):Humorek napisał(a):A czemu kupiłeś ponton z pompowaną podłogą.
Kupowanie takiego pontonu pod silnik spalinowy jest nieporozumieniem.
Ponton z airmatą jest dobry ale pod wiosła , na spływy , lub do silnika
elektrycznego.Nawet dla wędkarzy nie polecają bo ma niestabilną
podłogę.Ponton taki ma tylko tą zaletę że jest trochę łatwiejszy w rozkładaniu i lżejszy w transporcie.
Nigdy nie napompujesz airmaty do takiej sztywności jak ma sklejka czy
panel aluminiowy.
Kupowanie "porządniejszej " pompki nic nie da.
Ta co masz w komplecie jest wystarczająca.
Bezedury!
Nie mam zamiaru udowadniać, że ponton z airmatą jest lepszy niż ze sztywną podłogą, bo byłoby to udowadnianie wyższości świat Wielkanocnych nad świętami Bożego Narodzenia, ale stwierdzenie, że jest to ponton "pod wiosła , na spływy , lub do silnika elektrycznego" jest co najmniej nieuprawnione! Nie będę się tu podpierał swoimi skromnymi doświadczeniami, ale odsyłam do dokładnej lektury tegoż forum, gdzie doświadczenia z tego typu pontonami zostały niejednokrotnie opisane.
Jeśli chodzi o sam kil to wydaje mi się, że w pontonach z airmatą jest on sztywniejszy ma lepszy kształt V. W pontonach z podłogą aluminiową lub drewnianą mamy owszem sztywniejszą podłogę, wygodniejszą mocniejszą, nadającą sztywności całej konstrukcji, ale sam kil jest sztywniejszy i mocniejszy w pontonach z airmatą właśnie. W przypadku pontonów HONDY, które porównywałem, dno pontonu jest pokryte dodatkową warstwą gumy i bez pompowania jest już dość sztywne, dno pontonu serii AE jest bardzo delikatne i wydaje mi się, że bardziej podatne na rozcięcie.
A jeśli chodzi o porządniejszą pompkę, to tak jak z pompowaniem opony samochodowej pompką ręczną, nożną, czy sprężarką - wszystkim napompujesz, tylko w jakim czasie i z jaką ilością "mięsa".
Pozdrawiam
Jacek
krzysztofSL napisał(a):Każdy kieruje się swoimi indywidualnymi potrzebami przy doborze pontonu Jeden woli mniej się namęczyć i szybko zwodować ponton - drugi woli tachać na przyczepie 125 kg z dodatkowym ekwipunkiem do jego składania - ja wybrałem z airmatą bo cenię sobie jego mobilność. Ponton z airmatą wiadomo ma swoje zalety i wady - ale także nie zgadzam się z tym, że jest to "wiosłowy ponton" producent dopuszcza max moc silnika do 15 KM. Jak dla mnie początkującego wystarczy. Poza tym jaki problem dopompować podłogę jak zejdzie z niej trochę powietrza
Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...