Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 16.04.2011 17:15

Witam, dzisiaj testowałem swój nowy sprzęt - ponton info-media HSD 320 + silnik Parsun 5 HP. Jestem trochę zaskoczony, że ponton wolno płynie - silnik zachowuje się jak by miał moc 2,5 HP. Gdy kręcę manetką aby przyśpieszyć, to do połowy gazu zwiększa prędkość, później pomimo, że podkręcam gaz prędkość i obroty są takie same. Natomiast "na luzie" silnik wchodzi w bardzo wysokie obroty. Nie wiem co jest przyczyną? za duży opór (na pontonie były dwie osoby), zły kąt nachylenia silnika (był postawiony pionowo), rozregulowane obroty ?

Ponton pomimo, że ma kil nie zostawia też charakterystycznego koryta wody za sobą, tak jak widziałem to na filmikach youtube u osób które maiły sprzęt zbliżony do mojego

Pomyślałem, że najlepiej jak zamieszczę film i Wam pokażę, oto link:




[/u]
calcio23
Podróżnik
Posty: 21
Dołączył(a): 23.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) calcio23 » 16.04.2011 18:58

Kolego śruba czasami nie wychodzi z wody i łapie powietrze :?: albo masz za długą kolumnę silnika - silnik 5km z 2 osobami powinienem dość dobrze iść a ten ledwo zipie moja BF5 którą kiedyś miałem by go zjadła na śniadanie , co do silników parsuna to nie będę się wypowiadał gdyż gorszego chłamu nie widziałem, no może oprócz 29 letniego Jonhnsona 3,5km którego ojciec trzyma z sentymentu w garażu :D
AdamSz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1382
Dołączył(a): 22.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamSz » 16.04.2011 19:17

Powinien mieć stopę S, a może ma L i za głęboko siedzi ??? Poza tym te wole obroty podejrzane ??? Rozumiem, że ponton z kilem, bo jak płaski, to będzie pływał jak drzwi od stodoły. pozdr.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 16.04.2011 19:25

6-cio konny Tohatsu którego miałem w ubiegłym sezonie nie był w stanie wyrwać do ślizgu gumjaka 290 cm z 2 dorosłymi osobami na pokładzie (łącznie 160 kg) + oczywiście jakieś tam drobne bambetle rzędu 25 kg licząc ze zbiornikiem paliwa. Jak pływałem sam lub z córą to szedł jak przecinak. Tak więc nie masz się czym martwić zbytnio. Spróbuj popłynąć sam ale usiądź na przedniej ławeczce, wtedy poczujesz wiatr we włosach a jak trafisz na falę to i wodę na bani :wink: Ja byłem na tyle sfrustrowany że kupiłem używaną Yamahę 9,9Ps z możliwością odblokowania do 15. W maju sprawdzę czy ma sens odblokowywać czy poprzestanę na tych 9,9.
AdamSz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1382
Dołączył(a): 22.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamSz » 16.04.2011 19:35

Rysio, Ty masz rację. Z 5km, przy 320 i obciążeniu dwoma słusznymi chłopami, to o slizgu zapomnieć. Trudno z tego youtuba wywnioskować, ale to może tak ma być. Kiedyś miałem okazję kupić chińczyka za małe pieniądze. Jakos tak odstąpiłem, mimo, że opinie są raczej dobre.
..............
fajny avatarek generale :)
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 16.04.2011 20:04

Wiele osób które Parsuny ma lub miało je chwaliło. Z tego co pamiętam, jest to kopia jakiejś starszej Yamy czy innej firmówki, tyle że produkowanej w czajnatałnie więc obawy można mieć o precyzję spasowania lub użyte materiały. Tyle że cóż można w tym momencie powiedzieć o całej masie silników (nie wiem czy i nie zaburtowych) Hondy produkowanej właśnie w Chinach. Ja też zmieniając silnik myślałem o Parsunie, ale ostatecznie padło na rzeczoną Yamahę, głównie ze względu na dostępność serwisu nad Jadranem (choć na łódkach w marinach w Cro też już Parsuny widziałem).

.....................
Dziękuję :)
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 16.04.2011 20:11

Gustowny masz avatarek... :lol:
AdamSz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1382
Dołączył(a): 22.05.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) AdamSz » 16.04.2011 20:13

Jestem za, chociaż zdania podzielone i można się wpakować na minę z tym swoim "za" :wink:
......................
Też sie rozgladałem za 9,9 ale troche mi to za wielkie i za ciężkie do auta. Dwutakt to waży ok. 40 kg, a twój to jest dwu czy cztero takt.? I jak to wozisz, w środku, czy zestaw na przyczepie ?
Humorek
Croentuzjasta
Posty: 129
Dołączył(a): 21.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Humorek » 16.04.2011 20:27

calcio23 napisał(a):Kolego śruba czasami nie wychodzi z wody i łapie powietrze :?: albo masz za długą kolumnę silnika - silnik 5km z 2 osobami powinienem dość dobrze iść a ten ledwo zipie moja BF5 którą kiedyś miałem by go zjadła na śniadanie , co do silników parsuna to nie będę się wypowiadał gdyż gorszego chłamu nie widziałem, no może oprócz 29 letniego Jonhnsona 3,5km którego ojciec trzyma z sentymentu w garażu :D

A po co śruba ma wychodzić z wody w czasie pływania.Śruba jak najbardziej powinna być zanurzona w wodzie .
Na filmie widać że ponton nie podskakuje a silnik nie łapie powietrza.

Kolego KrzysztofieSL , ten silnik ma trochę za mało mocy aby wejść
w ślizg z dwoma dorosłymi osobami.
Widać jak się męczy i "pcha wodę"
Aby ponton zostawił za sobą koryto wodne - kill water , dziób w pontonie
musi się unieść do góry a ponton wejść w tzw. ślizg.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 16.04.2011 20:32

AdamSz napisał(a):Dwutakt to waży ok. 40 kg, a twój to jest dwu czy cztero takt.? I jak to wozisz, w środku, czy zestaw na przyczepie ?


Mój dwutakt waży dokładnie 36kg. W rękach czuć różnicę w porównaniu do 25 kg 4 takta Tohatsu, ale w aucie nie powinno to robić wielkiej różnicy :wink:
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 17.04.2011 09:29

Dzięki za podpowiedzi. Co do kolumny to jest krótka - wydaje mi się, że kil nie był dostatecznie wysunięty do dołu - gdyż z airmaty uszło trochę powietrza i nie była mocno sztywna (nie wiem może jest nieszczelna?) i przez to kil bie był odpowiednio wypychany do dołu. Martwią mnie trochę te obroty silnika - albo silnik czuje opór i dalej nie zwiększa obrotów śruby albo silnik trzepa podregulować. Poza tym co do silnika to nie krztusi się, odpala dobrze, ładnie pracuje tylko ta moc słaba. Dla porównania pokażę link gdzie płynie jedna osoba też z Parsunem 5KM.



Najlepszym sposobem będzie sprawdzenie go jeszcze raz samemu z dobrze napompowaną matą i kilem
calcio23
Podróżnik
Posty: 21
Dołączył(a): 23.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) calcio23 » 17.04.2011 10:39

Kolego weź sobie kup porządną pompkę do airmaty i nie będziesz miał problemu.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 17.04.2011 10:56

krzysztofSL napisał(a):


Na tym filmiku gumjak idzie w pełnym ślizgu i Twój pójdzie dokładnie tak samo jak tą dodatkową osobę wyrzucisz za burtę i najlepiej jeszcze jak siądziesz na przodzie. Inna sprawa to że ten co płynie zbyt rozgarnięty nie jest, zawijając sobie zrywkę na rumplu :?

krzysztofSL napisał(a):Najlepszym sposobem będzie sprawdzenie go jeszcze raz samemu z dobrze napompowaną matą i kilem


Święte słowa, i weź odrzuć myśl o regulacji, bo jak spierniczysz i zubożysz mieszankę to za chwilę będziesz płakał że np. wypaliło Ci tłok. Ten silnik ma tylko 5Ps i rakiety z niego nie zrobisz. Jeśli masz mało mocy to trza skarbonę potrzaskać i kupić mocniejszy silnik (do czego wcześniej czy później dojdziesz) 8)
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 17.04.2011 11:10

krzysztofSL napisał(a): Dla porównania pokażę link gdzie płynie jedna osoba też z Parsunem 5KM.





W opisie jest wzmianka o modyfikacji głowicy. Wygląda na to, że ten Parsun jest po "tuningu" :mrgreen:
Myślę, że stosując przedłużkę rumpla i płynąc sam, mógłbyś wejść w ślizg. Tylko nie jestem pewien, czy o takie motorowodniackie emocje Ci chodziło :?
krzysztofSL
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 36
Dołączył(a): 12.04.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) krzysztofSL » 17.04.2011 11:48

Przy okazji może ktoś z Was wie czym się różnią końcówki boi ja mam te zamieszczone na dole rysunku

Obrazek

PS. Co do zrywki zgadzam się z Tobą Rysio, efektem tego może być podobna sytuacja jak na zamieszczonym filmiku:

http://www.smog.pl/wideo/28388/szalony_ponton/
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 135
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone