Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 22.03.2011 10:55

infob napisał(a):hak + bagażnik na hak (udźwig 60 kg):

Może trochę "dmucham na zimne", ale główka haka jest KULĄ, więc wystarczy trochę niedokładnie "ścisnąć" zaczep i na wybojach taki bagażnik (z reguły/zazwyczaj przeładowywany ponad dopuszczalną ładowność) zacznie się pod swoim ciężarem przechylać w tył. Wszystko dobrze, jeżeli ewentualny ładunek spadnie na drogę jak nie ma ruchu, jednak na autostradzie .... strach się bać :oops:
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 22.03.2011 12:02

mottom napisał(a):
infob napisał(a):hak + bagażnik na hak (udźwig 60 kg):

Może trochę "dmucham na zimne", ale główka haka jest KULĄ, więc wystarczy trochę niedokładnie "ścisnąć" zaczep i na wybojach taki bagażnik (z reguły/zazwyczaj przeładowywany ponad dopuszczalną ładowność) zacznie się pod swoim ciężarem przechylać w tył. Wszystko dobrze, jeżeli ewentualny ładunek spadnie na drogę jak nie ma ruchu, jednak na autostradzie .... strach się bać :oops:


Te bagażniki to nie jest jakieś nowatorskie rozwiązanie. Ten który zacytowałem ma ładowność 60kg (czyli ponton 40-45kg z zapasem), jest produktem renomowanej firmy ma odp. homologacje tak jak hak i na pewno trzeba go odpowiednio zamontować. Mimo wszystko bardziej boję się boksów i innych bagaży dachowych. Widziałem już (w Chorwacji) jeden urwany przy czołówce boks, który wpadł do samochodu naprzeciwko.
Zamontuję, załaduję, sprawdzę i opiszę.

Pozdrawiam
kaz344
Odkrywca
Posty: 82
Dołączył(a): 25.01.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) kaz344 » 22.03.2011 12:18

mottom napisał(a):
infob napisał(a):hak + bagażnik na hak (udźwig 60 kg):

Może trochę "dmucham na zimne", ale główka haka jest KULĄ, więc wystarczy trochę niedokładnie "ścisnąć" zaczep i na wybojach taki bagażnik (z reguły/zazwyczaj przeładowywany ponad dopuszczalną ładowność) zacznie się pod swoim ciężarem przechylać w tył. Wszystko dobrze, jeżeli ewentualny ładunek spadnie na drogę jak nie ma ruchu, jednak na autostradzie .... strach się bać :oops:

...ja też tak myślę... większa prędkość, mały garbik i wszystko fruwa. Praw fizyki nie da się oszukać. Pozatym hak z montażem do mojego wozu to jakieś 1500zł(auto na gwarancji) opisywany uchwyt 1400zł, razem ze 3 koła. Kufer 1100-2500zł i cztery pkt. podparcia , belki 300-750zł. Podobna cena, ale ja już boxa mam.
-----------------------------------------------------------------
odbiegając od tematu czy można zalać spodzinę różnymi olejami tzn: mam dwie tubki jedna castrol druga total. Różnią się tylko oznaczeniem GL4 i GL5 wszystkie inne parametry identyczne API SAE 90. Jedna tubka niestety mi nie wystarczy :(
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 22.03.2011 14:57

kaz344 napisał(a):
mottom napisał(a):
infob napisał(a):hak + bagażnik na hak (udźwig 60 kg):

Może trochę "dmucham na zimne", ale główka haka jest KULĄ, więc wystarczy trochę niedokładnie "ścisnąć" zaczep i na wybojach taki bagażnik (z reguły/zazwyczaj przeładowywany ponad dopuszczalną ładowność) zacznie się pod swoim ciężarem przechylać w tył. Wszystko dobrze, jeżeli ewentualny ładunek spadnie na drogę jak nie ma ruchu, jednak na autostradzie .... strach się bać :oops:

...ja też tak myślę... większa prędkość, mały garbik i wszystko fruwa. Praw fizyki nie da się oszukać. Pozatym hak z montażem do mojego wozu to jakieś 1500zł(auto na gwarancji) opisywany uchwyt 1400zł, razem ze 3 koła. Kufer 1100-2500zł i cztery pkt. podparcia , belki 300-750zł. Podobna cena, ale ja już boxa mam.


Ja boxa też mam (ale dość), przy aucie z relingami i owszem, ale w moim nie ma wsparcia dla bagażnika dachowego - wchodzi w grę jedynie rozwiązanie bazy opartej bezp. na dachu z łapkami w szczelinie pomiędzy drzwi a dach. Thule ma dobre mocowania, ale ja przy poprzednim aucie chciałem oszczędzić i kupiłem belki w Norauto - piękne aluminiowe i do d... . Box na nich się kiwał bo były za miękkie, a już całkowicie zrezygnowałem z użytkowania, kiedy raz po zamocowaniu okazało się, że łapki w tylnej bazie puszczają. Odtąd narty jeżdżą w bagażniku.

Wydatek na hak rzeczywiście niemały, ale po pontonie za rok dwa pewnie RIB - to hak będzie jak znalazł :) .

Tego mocowanie to się raczej nie boję - masę aut już jeździ z tymi bagażnikami. Tak czy inaczej sprawdzę to opiszę.

Pozdrawiam
Mirek7441
Globtroter
Posty: 35
Dołączył(a): 18.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Mirek7441 » 24.03.2011 00:37

Witam kolegów,
czytałem wasze uwagi na temat przewożenia pontonów i mam pytanie o jakim mandacie 500 kun pisał kolega na parkingu w krk, właśnie tam jedziemy???
Ja mam rav 4 i mam zamiar wepchać wszystko do środka, jadę w 3 osoby, wymontuję tylne lewe siedzenie i powinno się zmieścić.
Koledzy mam pytanie odnośnie sterowania gazu, mam yam15 km gaz przy rumplu na linkę, jak sterowany jest gaz z manetki i jak rozwiązany jest system zmiany kierunku jazdy. Są w sprzedaży manetki które mają wiązkę przewodów jak to jest podłączone i co dodaje gazu i zmienia biegi??
Pozdrawiam
infob
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 183
Dołączył(a): 09.09.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) infob » 24.03.2011 11:19

Mandat 500 kun był za prędkość. Nie Krk tylko Krka (rzeka) dokładnie autostrada - odmoriste Krka. Co roku robią tam ciekawe obławy: namierzają auta z wiaduktu przed parkingiem, a na wysokości parkingu robią zwężenie i wyłuskują przekraczających. W 2009 kilku stało na wiadukcie, jeden namierzał suszarką, reszta przez radiotelefon przekazywała numery rejestracyjne i prędkość do tych na parkingu. Swoich i tych co mówili biegle po chorwacku puszczali, a resztę wysyłali do kantoru po drugiej stronie autostrady :).
W 2010 też stali, ale już z lepszym sprzętem - na wiadukcie stał fotoradar bez obsługi.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 24.03.2011 19:18 przez infob, łącznie edytowano 1 raz
MorskiPas
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3214
Dołączył(a): 13.08.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) MorskiPas » 24.03.2011 14:29

Mirek7441 napisał(a):Koledzy mam pytanie odnośnie sterowania gazu, mam yam15 km gaz przy rumplu na linkę, jak sterowany jest gaz z manetki i jak rozwiązany jest system zmiany kierunku jazdy. Są w sprzedaży manetki które mają wiązkę przewodów jak to jest podłączone i co dodaje gazu i zmienia biegi??


Zwykle od manetki idą dwie linki. Jedna do gazu, druga do biegów. Silnik powinien mieć mocowania dla tych linek, najczęściej po zdemontowaniu rumpla i dźwigni biegów przy silniku.

Manetki mogą mieć dwie dźwignie, jedna do gazu, druga do biegów, albo jedną do wszystkiego. Przy jednodźwigniowej w położeniu środkowym jest "luz" i wolne obroty, przesuwanie manetki do przodu włącza bieg do przodu i dodaje gazu, przesuwanie do tyłu włącza wsteczny i dodaje gazu. Często w położeniu "do tyłu" jest ogranicznik na "gazie". Jest też specjalny przycisk lub dźwignia przy manetce wyłączająca na chwilę sterowanie biegami, żeby można było dać gazu na luzie, jak się zalał (silnik, nie sternik ;) ) i nie chce zapalić.

pozdrav K
nmd
Podróżnik
Posty: 22
Dołączył(a): 10.03.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) nmd » 02.04.2011 19:30

nie chcę zakładać nowego wątku, ale mam zagwozdkę jaki ponton wybrać ;) napęd to Mercury 9.9 . Będę pływał raczej tylko z żoną no i pytanko
PONTON BUSH SCATE 315 vs 350. W sumie to około 500 różnicy (to za 315) , 15 kilo w różnicy a miejsca chyba jednak sporo więcej. Pytanie czy poczuję różnice w "dzielności" no i czy trochę większy ponton nie będzie dużo gorzej pływał. Z góry dziękuje za podpowiedź! :D
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 02.04.2011 19:45

.
Ostatnio edytowano 20.05.2019 18:30 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
be-ja
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 261
Dołączył(a): 20.10.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) be-ja » 03.04.2011 07:06

350 zdecydowanie z 9,9 wchodzi w ślizg bez problemu, i jak psze Kol post wcześniej komfort oraz stabilniejsze pokonywanie fal. My mamy Hondę 380 i Yam 9,9 jest oki na dwie osoby.





Pzd be-ja
Ps. Mottom, kiedy zaczynasz sezon na Zalewie i jak Pociecha :)
sid
Plażowicz
Posty: 6
Dołączył(a): 14.02.2011
ponton podloga

Nieprzeczytany postnapisał(a) sid » 05.04.2011 16:39

Mam maly problem i nie wiem co z tym zrobic. Ostatnio testowale moj nowy nabytek ponton 320 z silnikiem 9,9.Podczas plyniecie zwiksza predkoscia z 2 lub 3 osobami na pokladzie czulem ze rusza sie podlaga cos jakby falowanie. Z czegomoze to wynikac? Moze zbyt mala go napompowalem, bo wsummie w instrukcji nie bylo napisane cisnienie wlasciwe
Użytkownik usunięty
Re: ponton podloga

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 05.04.2011 18:05

Wszystkie moje posty stopniowo wycofuję z forum. Koniec pisania na tych kartach. Do czasu pozytywnych zmian jeśli kiedykolwiek tu wystąpią. smoki3
Ostatnio edytowano 20.05.2019 18:30 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
be-ja
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 261
Dołączył(a): 20.10.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) be-ja » 05.04.2011 18:29

Pytanie jaką masz podłogę?





Pzd be-ja
sid
Plażowicz
Posty: 6
Dołączył(a): 14.02.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) sid » 05.04.2011 19:11

ok, sorry rzadko udzielam się na forach. Podłoga jest ze sklejki. Listwy sa dwie boczne i wydaje mi się że powinny być dłuższe gdyż nie pokrywają całej długości desek. Ale takie były w zestawie
Argi
Croentuzjasta
Posty: 132
Dołączył(a): 31.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Argi » 05.04.2011 23:16

- upewnij się, ze listwy usztywniające są ułożone odwrotnie po jednej i drugiej stronie tzn. jeżeli po jednej dłuższa jest z przodu, to po drugiej musi być odwrotnie.
- zakup jakiś przelotowy manometr do pontonu. Fakt, że wybór na rynku jest praktycznie żaden. Dowiedz się u producenta bądź sprzedawcy, jakie ma być ciśnienie w balonach. Utrzymanie go jest kluczowe dla sztywności konstrukcji. Dla większości nowych (chińskich :wink: ) pontonów jest to 0,25 bara.
- jeżeli nic się nie zmieni, to uznaj, że "ten typ tak ma". Mnie osobiście bardzo to przeszkadzało, zwłaszcza w CRO, gdzie zawsze mamy jakąś falę i wtedy jest to szczególnie odczuwalne i dokuczliwe. Jeżeli płyniesz sam, lub w wyporze - jest OK. Ale jeżeli posadzisz choć jedną osobę na dziobie i wejdziesz w ślizg to podłoga zaczyna falować.
Nie udało mi się nic z tym zrobić aż do sprzedaży :lol:
Ostatnio edytowano 06.04.2011 06:29 przez Argi, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 132
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone