realista2 napisał(a):Jeśli mocniejszy Mercury max moc osiąga przy obrotach o 1,5 tys większych to wcale łatwiej w ślizg nie wejdzie bo ma słabszy dół.
Żeby takie stwierdzenie wysunąć musiałbyś znać dokładne mapy silnika, bo absolutnie nie jest powiedziane że Twoja teoria jest prawdziwa. Przy tuningu samochodów, co również często odbywa się poprzez zmianę charakterystyki map w oprogramowaniu zarówno dół i góra silnika są rasowane.
realista2 napisał(a):Tu pomóc może jedynie śruba.
A co Ci pomoże śruba jeśli silnik ma za mało mocy by nią kręcić w optymalnym dla niego zakresie obrotów, albo za dużo i będzie mielił wodę Śruba którą zastosował producent wydaje mi się że będzie optymalną do danego silnika. Owszem można tuningować silnik przez stosowanie śrub "race", tylko że w tym przypadku nie widzę w takim zabiegu sensu, bo śruby kosztują tyle że lepszym rozwiązaniem będzie wymiana całego silnika