Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Rubinio
Odkrywca
Posty: 63
Dołączył(a): 20.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rubinio » 13.08.2010 19:11

Przez 3 lata pływałem z podłogą alu i nic się nie grzało.
Ponton stał w pełnym słońcu i spokojnie można wsiąść gołą stopą.
Po 3 latach podłoga alu wygląda jak nowa czego na pewno nie można powiedzieć o sklejce. Drugi raz też wybrałbym alu.

Pozdrawiam
Robert
be-ja
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 261
Dołączył(a): 20.10.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) be-ja » 13.08.2010 19:56

Witam. Opisałem swoje spostrzeżenia z eksploatacji pływadełek z obiema podłogami w Cro, swojego pontonu nie nakrywałem plandeką zaś koledzy użytkujący jednostki z podłogą alu nakrywali je opończami lub ręcznikami chroniąc przed nagrzaniem, to chyba coś musi w tym być. Gdy miałem wejść na ich jednostkę i zdjąłem sandały to odradzili wejście na pokład bosą nogą (oczywiście pontony wystawione na działanie ostrego słoneczka). Co do trwałości alu to metal, więc nie ma co dyskutować -dożywocie, sklejka to ekonomia. Jak pisałem okoliczności zmusiły mnie do dokupienia podłogi, w owym czasie koszt alu ok 2000pln, sklejka 700pln.


Pzd be-ja
Tedeus
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 67
Dołączył(a): 11.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Tedeus » 14.08.2010 14:44

Witam
Czy ktoś wie co oznacza rzymska VII przy oznaczeniu pontonu Bush zaraz obok opisu kategorii żeglugowej. "C VII".
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 14.08.2010 19:39

Wszystkie moje posty stopniowo wycofuję z forum. Koniec pisania na tych kartach. Do czasu pozytywnych zmian jeśli kiedykolwiek tu wystąpią. smoki3
Ostatnio edytowano 20.05.2019 18:50 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3692
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 14.08.2010 21:02

"C" oznacza:

Ponton, pozytywnie przeszedł testy na fali większej niż 0,6 m, zgodnie z EN 6185-3, 2002.

Istnieja kategorii "B", "C", "D"

"VII" oznacza:

Ogolny układ(typ).

Istnieja kategorii "VII", "VIII"
Ostatnio edytowano 15.08.2010 06:51 przez mirko, łącznie edytowano 1 raz
Tedeus
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 67
Dołączył(a): 11.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Tedeus » 14.08.2010 22:49

Dzięki Smoki3.
I jeszcze pytanie gdzie produkują twojego szerszenia a jeśli daleko to co z ewentualną naprawą na miejscu w Łomży czy jakaś daleka wysyłka. Czy w swojej specyfikacji natrafiłeś może na oznaczenie rzymskie w przypadku swojego pontonu. Pomyślnych wiatrów.pozd.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 15.08.2010 06:53

Wszystkie moje posty stopniowo wycofuję z forum. Koniec pisania na tych kartach. Do czasu pozytywnych zmian jeśli kiedykolwiek tu wystąpią. smoki3
Ostatnio edytowano 20.05.2019 18:51 przez Użytkownik usunięty, łącznie edytowano 1 raz
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3692
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 15.08.2010 08:07

Bobik69
Odkrywca
Posty: 80
Dołączył(a): 12.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bobik69 » 15.08.2010 12:10

mirko napisał(a):"C" oznacza:

Ponton, pozytywnie przeszedł testy na fali większej niż 0,6 m, zgodnie z EN 6185-3, 2002.


Hmmm... w artykule do którego podałeś link:

mirko napisał(a):Warto przeczytać

:idea:


Można przeczytać: "pontonem posiadającym klasę morską C można bezpiecznie pływać na wodach śródlądowych oraz na morzu, przy fali nie większej niż 2,0 m"

I to by zgadzało się z tym, co znalazłem w tym miejscu

Czyli fala do 2m i siła wiatru do 6°B

PS. Takie same parametry podawane są na stronie Polskiego Rejestru Statków
Tedeus
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 67
Dołączył(a): 11.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Tedeus » 15.08.2010 14:43

Szanowni
Będę chciał kupić ponton dopiero na przyszły sezon , forum przeczytałem od deski do deski więc nie będę zadawał pytań typu jaka długość , podłoga , ponieważ mam już dzięki wam wyrobioną opinię i obrany być może odpowiedni kurs. Decyzja dotyczy pontonu Bush Kaiman 360 albo z firmy I.M. modelu HSD 360. I o ile w temacie HSD moją wiedzę rozszerzył i podzielił się opinią z użytkowania Smoki3 [bardzo mu dziękuję] o tyle w temacie Busha Kaiman nadal wiem niewiele. HSD jest do kupienia 300 stówki taniej ale wolał bym decyzję podjąć nie koniecznie bazując na cenie. Ponton pewnie kupię w marcu kwietniu [tylko nowy]. Ponieważ mam świadomość okresu urlopowego i widzę że wpisów na forum w tym czasie jest mniej , chętnie poczekam na odpowiedzi które mogą pojawić się nawet za parę tygodni , ponieważ chciałbym żeby tak jak to było w przypadku Smokiego wypowiedziały się osoby które miały do czynienia z marką Bush. Mam czas. I jeszcze jedno w odpowiedzi na moje pytania firma "Tokarex" napisała że ten model bardzo dobrze wchodzi w ślizg. Oczywiście traktuje to z przymrużeniem oka , bardziej jako chwyt marketingowy natomiast oglądając ten model na zdjęciach wydaje mi się że dziób jest niższy niż np: w hondach. Czy to moje złudzenie optyczne i ewentualnie pytanie jak to się może przełożyć na pływanie. Ponton będzie pływał z niedużym silnikiem ze względu na koszty zakupu , ciężar ale o silniki zapytam was już pewnie w 2011r.pozd.
Tom_Krasu
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 75
Dołączył(a): 13.04.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Tom_Krasu » 15.08.2010 18:34

Witam
Potrzebuję pomocy mam silnik zaburtowy marki Zundapp i spotkała mnie nie miła niespodzianka pewnego pięknego poranka.
Może opiszę, co się stało silnik działał bez problemów zabrałem go do Chorwacji Stara Baśka wszystko pięknie działało śmigał z pontonem jak się patrzy, niestety w nocy była straszna burza i silny wiatr obróciła ponton razem z silnikiem. Silnik był pod wodą jakiś czas. Po akcji ratowniczej silnik nie zapala. Kompresja jest, paliwo też dochodzi, ale niestety niema iskry na świecy. Po dwóch dniach walki z silnikiem dałem sobie spokój i zostało mi wiosłowanie.
Moje pytanie jest takie czy jest we Wrocławiu lub okolicy jest ktoś, kto by się podjął naprawy tego silnika
Pozdrawiam
Tomasz
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3692
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 16.08.2010 08:31

Bobik69 napisał(a):
mirko napisał(a):"C" oznacza:

Ponton, pozytywnie przeszedł testy na fali większej niż 0,6 m, zgodnie z EN 6185-3, 2002.


Hmmm... w artykule do którego podałeś link:

mirko napisał(a):Warto przeczytać

:idea:


Można przeczytać: "pontonem posiadającym klasę morską C można bezpiecznie pływać na wodach śródlądowych oraz na morzu, przy fali nie większej niż 2,0 m"

I to by zgadzało się z tym, co znalazłem w tym miejscu

Czyli fala do 2m i siła wiatru do 6°B

PS. Takie same parametry podawane są na stronie Polskiego Rejestru Statków


Myślę, że od wysokości fal i siłi wiatru, ważniejszi obszar nawigacji.

Obrazek
damcio151
Podróżnik
Posty: 28
Dołączył(a): 26.07.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) damcio151 » 16.08.2010 08:41

Myślę, że przyda się to osobom, które nie mają jeszcze patentu sternika, a chcą poznać zasady panujące na wodzie :) http://sternikmotorowodny.com/dokumenty ... odnego.pdf

Wiem, że jest to w książkach, lecz nie każdy je posiada ;) Sam przymierzam się do zrobienia patentu , ale dopiero w przyszłym roku, a z tej stronki trochę się poduczę ;)

Pozdrawiam
Damian
Bobik69
Odkrywca
Posty: 80
Dołączył(a): 12.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bobik69 » 16.08.2010 10:58

mirko napisał(a):(...) Myślę, że od wysokości fal i siłi wiatru, ważniejszi obszar nawigacji.
(...)


Dzięki, czy masz może jakiś namiar na taką mapkę w większym rozmiarze?

Z drugiej strony nie chodziło mi tyle o obszar po którym mogę się poruszać, ale o teoretyczne możliwości sprzętu posiadającego kategorię C.
mirko
Rezydent
Avatar użytkownika
Posty: 3692
Dołączył(a): 06.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) mirko » 16.08.2010 15:19

Bobik69 napisał(a):
mirko napisał(a):(...) Myślę, że od wysokości fal i siłi wiatru, ważniejszi obszar nawigacji.
(...)


Dzięki, czy masz może jakiś namiar na taką mapkę w większym rozmiarze?

Z drugiej strony nie chodziło mi tyle o obszar po którym mogę się poruszać, ale o teoretyczne możliwości sprzętu posiadającego kategorię C.


mapka

sprzęt(IIIC)
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 114
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone