zuro1969 napisał(a):Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tymi 4-suwami; muszą być w pozycji pionowej, nie wolno ich kłaść na płasko z uwagi na olej. Dobrze słyszałem?
Oczywiście, że kłaść na płasko można (nawet czasami trzeba), lecz tylko na jednej stronie (z reguły od strony uchwytu manetki - o ile mi wiadomo.... )
Jeżeli położysz na niewłaściwej stronie (zwłaszcza podczas transportu autem) to możesz sobie narobić trochę bałaganu jak olej wycieknie .
Niezależnie od tego czy jest to 2-suw, czy 4-suw zalecane jest przechowywanie silnika w pozycji pionowej (w pozycji pracy).
Ja mam 2-suwową Yamahę 9,9/15 i trzymałem ją w piwnicy w pozycji leżącej. Jednak w ubiegłym tygodniu będąc na targach Wiatr i Woda zamówiłem sobie taki stojak/wózek i od tygodnia silnik sobie "wisi". Zaleta dodatkowa jest taka, że zajmuje trochę mniej miejsca (na leżącym silniku i tak nic nie kładłem ), nie licząc tego, że przewiezienie silnika na wózku jest łatwiejsze niż jego wynoszenie na rękach (mimo, że taki mały 2-suw do najcięższych nie należy).