Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 23.03.2010 14:24

zuro1969 napisał(a):Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tymi 4-suwami; muszą być w pozycji pionowej, nie wolno ich kłaść na płasko z uwagi na olej. Dobrze słyszałem?

Oczywiście, że kłaść na płasko można (nawet czasami trzeba), lecz tylko na jednej stronie (z reguły od strony uchwytu manetki - o ile mi wiadomo.... 8O )
Jeżeli położysz na niewłaściwej stronie (zwłaszcza podczas transportu autem) to możesz sobie narobić trochę bałaganu :twisted: jak olej wycieknie :? .
Niezależnie od tego czy jest to 2-suw, czy 4-suw zalecane jest przechowywanie silnika w pozycji pionowej (w pozycji pracy).
Ja mam 2-suwową Yamahę 9,9/15 i trzymałem ją w piwnicy w pozycji leżącej. Jednak w ubiegłym tygodniu będąc na targach Wiatr i Woda zamówiłem sobie taki stojak/wózek i od tygodnia silnik sobie "wisi". Zaleta dodatkowa jest taka, że zajmuje trochę mniej miejsca (na leżącym silniku i tak nic nie kładłem :idea: ), nie licząc tego, że przewiezienie silnika na wózku jest łatwiejsze niż jego wynoszenie na rękach :idea: (mimo, że taki mały 2-suw do najcięższych nie należy).
Humorek
Croentuzjasta
Posty: 129
Dołączył(a): 21.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Humorek » 23.03.2010 14:31

Tak dobrze słyszałeś , wolno ich kłaść w jednej pozycji ,
jak się zapomnisz lub się przewróci to zalecana jest wizyta w serwisie
Jacek L
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 629
Dołączył(a): 10.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jacek L » 23.03.2010 20:47

zuro1969 napisał(a):Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tymi 4-suwami; muszą być w pozycji pionowej, nie wolno ich kłaść na płasko z uwagi na olej. Dobrze słyszałem?


Dobrze słyszałeś - wnioskuję ,że głuchy nie jesteś :D i nie rób tego z silnikiem 4-suwowym , bo cieńko zaśpiewasz :D
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 23.03.2010 20:49

Taaa. Olej przez glowice nad tlok sie wleje... :roll:
Jacek L
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 629
Dołączył(a): 10.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jacek L » 23.03.2010 21:02

FUX napisał(a):Taaa. Olej przez glowice nad tlok sie wleje... :roll:


i przy odpalaniu wypierd..isz uszczelkę pod głowicą - to najlżejsze uszkodzenie - może połamać popychacze zaworów .... i inne takie - po prostu - 4-suw - ma stać prosto ....
zuro1969
Globtroter
Posty: 31
Dołączył(a): 24.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) zuro1969 » 23.03.2010 22:44

podziękował wszystko już mam jasne!!
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 24.03.2010 06:59

Jacek L napisał(a):
FUX napisał(a):Taaa. Olej przez glowice nad tlok sie wleje... :roll:


i przy odpalaniu wypierd..isz uszczelkę pod głowicą - to najlżejsze uszkodzenie - może połamać popychacze zaworów .... i inne takie - po prostu - 4-suw - ma stać prosto ....


A możesz mi wyjaśnić, jak ma się to stać, bo pierwszy raz słyszę, że komora korbowa jest z komorą spalania połączona w silniku 4 suwowym...

Jedyna możliwość, kiedy może dostać się CIECZ do komory spalania, to poprzez układ wydechowy lub ssący wtedy, kiedy silnik znalazłby się pod wodą. Mogą być wtedy uchylone zawory i jest to jedyna możliwość; innej nie znam.

A dochodzi jeszcze pęknięcie glowicy, ale silnik doczepny ma chlodzenie otwarte, tzn. wodą zaburtową.
Tak więc opcja przez Ciebie opisywana wydaje się niemożliwa...
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 24.03.2010 08:12

FUX napisał(a):A możesz mi wyjaśnić, jak ma się to stać, bo pierwszy raz słyszę, że komora korbowa jest z komorą spalania połączona w silniku 4 suwowym...



Jeśli przez dłuższy czas silnik będzie leżał to olej przepłynie przez pierścienie tłokowe z komory korbowej do komory spalania. Jeśli będzie to trwało długo lub jeśli pierścionki na tłoku będą nie pierwszej nowości to może tego być na tyle dużo że przez otwarty zawór olej wyleje się na zewnątrz (otwarty zawór wydechowy) lub naleje się do kolektora ssącego/gaźnika poprzez zawór ssący. W pierwszym przypadku będziemy mieli olej w tłumiku a potem np w bagażniku a w drugim zaświnimy sobie gaźnik co skutkowało będzie brakiem możliwości odpalenia lub po odpaleniu zrobimy zasłonę dymną na pół wsi. W związku z tym silnik powinien leżeć/stać tak żeby olej nie sięgał tłoka.
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 24.03.2010 10:02

Rysio 5+
Jeszcze można się zabezpieczyć przed zasyfieniem wsi, wykręcając swiece i okręcając rozrusznikiem.

Jeżeli ktoś ma ograniczone zdolności przewozowe, to nie sądzę, aby był w stanie wygospodarować pozycje połleżącą.
Ale Polak potrafi...
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 24.03.2010 10:35

Nie wiem czy pozycja półleżąca jest konieczna. Ważne by głowica (świeca) pokazywała do góry, wtedy nie dochodzi do przelewania się oleju przez niedomknięte zawory. Podobnie ma się sprawa z kosiarkami. Jeśli chcemy grzebać coś przy nożu to nie obracamy kosiarki na bok choć to najprościej, tylko uchwyt przy którym łazimy podczas koszenia należy dociągnąć do ziemi tak żeby mieć dostęp.

FUX, masz oczywiście rację pisząc, że po stwierdzeniu zalania komory spalania olejem najlepiej jest wykręcić świecę i przedmuchać tą komorę. Można ją wręcz przepłukać niewielką ilością czystej benzyny (dosłownie zakrętka z wódy wystarczy) którą wlewamy przez dziurę ze świecy i od razu kilkukrotnie i energicznie ciągniemy za rozruch bądź kręcimy rozrusznikiem. Niestety najczęściej po zalaniu olej dostaje się do filtra powietrza i gaźnika. Filtr powietrza albo należy wymienić albo wyprać jeśli jest z gąbki w wodzie z płynem do naczyń i osuszyć. Gaźnik niestety albo musimy samodzielnie wypłukać uważając by niczego nie rozregulować albo oddać do serwisu. Najczęściej jednak po wielokrotnych oczywiście próbach udaje się silnik odpalić bez jego czyszczenia powodując wspomnianą zaporę dymową :wink:
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 24.03.2010 10:37

FUX napisał(a):Jeżeli ktoś ma ograniczone zdolności przewozowe, to nie sądzę, aby był w stanie wygospodarować pozycje połleżącą.


Dlatego 2-suw rulez 8) :roll:
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 24.03.2010 11:08

mottom napisał(a):Dlatego 2-suw rulez 8) :roll:


Ile smrodu wciągniesz w nozdrza to Twoje :wink:
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 24.03.2010 11:31

Wydaje mi się, że powyższe rozważania/argumenty sprowadzają się do następującego wniosku:
Jeżeli Twoje pływanie ogranicza się do pontonu, który ma być z definicji mobilny, łatwy w przechowywaniu oraz używany sporadycznie na urlopie i nie planujesz wozić sprzętu na przyczepce tylko w bagażniku osobówki - poszukaj sprawnego używanego 2-suwa (nowego raczej nie kupisz chyba, że masz papiery zawodnicze) :idea:

Rysio napisał(a):Ile smrodu wciągniesz w nozdrza to Twoje

smród (jeżeli jest) zostaje z tyłu :wink:
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 24.03.2010 11:49

W zależności od prędkości i kierunku wiatru :wink:
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 24.03.2010 12:57

Rysio napisał(a):W zależności od prędkości i kierunku wiatru :wink:


I wyporności... :lol:
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 91
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone