Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem w Chorwacji

Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać?
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
FUX
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13027
Dołączył(a): 14.05.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) FUX » 22.03.2010 21:11

Prawda. Można to nazwać przemieszczaniem się.
Raczej wolniejszym, niż szybszym...
Humorek
Croentuzjasta
Posty: 129
Dołączył(a): 21.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Humorek » 22.03.2010 21:18

Zdecydowanie większy.
Musisz przecież uwzględnić jeszcze miejsce na manewrowanie rumplem.
W ślizgu z tym silnikiem nie popływasz , ponton stawia zbyt duży opór w wodzie.
mors6
Globtroter
Posty: 35
Dołączył(a): 30.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) mors6 » 22.03.2010 21:20

Czyli generalnie 5 koni ma sens w T30 ? Czy T25 będzie dużo sprawniej popychane przez taki silniczek czy różnica będzie niewielka. Pan, który chce mi sprzedać T25 twierdzi, że ten silnik w T30 może nie dać rady za bardzo np pod wiatr. Dzięki za pomoc.
Humorek
Croentuzjasta
Posty: 129
Dołączył(a): 21.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Humorek » 22.03.2010 21:24

W tym przypadku róznica 50 cm nie ma wiekszego znaczenia,
chodzi o szerokość.
zuro1969
Globtroter
Posty: 31
Dołączył(a): 24.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) zuro1969 » 22.03.2010 21:26

Co myślicie o Parsunie???

od dystrybutora, z dwuletnią gwarancją, fakturą VAT, cena brutto
wykonany przegląd zerowy, tylko teraz przesyłka na koszt Sprzedawcy,
cena na aukcji jest całkowitym kosztem jaki ponosisz.

Nowy model, dostępny w Polsce od 2010r. charakteryzuje się niską wagą i niewielkimi rozmiarami dzięki osiągnięciu mocy 9,8 KM z czterosuwowego, dwucylindrowego silnika o pojemności 209cm3.
Jednostka ta bazuje na sprawdzonej, trwałej i niezawodnej konstrukcji, co gwarantuje długą, bezproblemową pracę.

Dane techniczne silnika Parsun F9.8 BMS

Moc maksymalna: 7,2kW (9,8 KM) @6000
Biegi: Przód-Luz -Wsteczny (F-N-R)
2 cylindry, 4 suwowy, pojemność skokowa 209 cm3
Chłodzony wodą, typ silnika OHV
Zabezpieczenie przed uruchomieniem na biegu.
Maks. prędkość obrotowa dla pełnej mocy (obr/min) 5000-6000
Wolne obroty (Neutral) 900-1000 (obr/min)
Średnica * skok tłoka 55*44
Przełożenie 2,08 (27/13)
System zapłonu CDI
Rozruch manualny, Sterowanie rumplem
Ładowanie akumulatora 12V
Pojemność zbiornika paliwa: 12 litrów zewnętrzny
Maksymalne zużycie paliwa 3,2 litra/godzinę
Średnie zużycie: około 1,9 litra na godzinę pracy
Stosowane paliwo: benzyna bezołowiowa
Pojemność oleju w silniku: 0,8 l. (bez filtra)
Pojemność oleju w przekładni: 0,32 l.
Śruba w komplecie: 3 - 8.9" x 8.3"

Wymiary:
Długość / szerokość / wysokość 965*364*1039 mm
Wysokość pawęży: 38,1 cm (15 cali)

Waga silnika: 38 kg

Silnik w komplecie z aluminiową śrubą napędową oraz zbiornikiem paliwa 12 litrów i linią paliwową.

Waga kompletnego silnika u wraz z opakowaniem - 48kg

Filmy z pływania dostępne w serwisie YouTube: http://www.youtube.com/user/ParsunPL,

Żaden producent na polskim rynku nie oferuje tak doskonałego stosunku jakości i mocy do ceny.
Doskonały wybór dla wędkarzy, rybaków, myśliwych, do wakacyjnej turystyki.
Także jako mały i poręczny silnik dla służb; silniki Parsun używane są przez jednostki Państwowej Straży Rybackiej oraz Państwowej Straży Pożarnej.
Czterosuwowy silnik zaburtowy Parsun F9.8 to łatwość rozruchu i wysoka kultura pracy, niskie zużycie paliwa, tanie części eksploatacyjne i zamienne.

Silnik zaburtowy, na który nie są wymagane uprawnienia motorowodne. Doskonała propozycja dla osób oczekujących od silnika zaburtowego dobrych osiągów, bezwibracyjnej, cichej pracy i oszczędnego spalania przy zachowaniu ciężaru, który pozwala na samodzielne przenoszenie silnika.
Doskonały wybór dla wędkarzy oczekujących szybkiego transportu na łowisko oraz dla osób lubiących szybką zabawę na wodzie. Silnik znakomicie nadaje się do większości łodzi, RIB-ów i pontonów o długości od 3 metrów.
Humorek
Croentuzjasta
Posty: 129
Dołączył(a): 21.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Humorek » 22.03.2010 21:32

Wiedz że woda ma około 800 razy większą gęstość od powietrza ,
i przy większych prędkościach każdy centymetr oporu ma ogromne
znaczenie.
mors6
Globtroter
Posty: 35
Dołączył(a): 30.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) mors6 » 22.03.2010 21:50

Humorek napisał(a):W tym przypadku róznica 50 cm nie ma wiekszego znaczenia,
chodzi o szerokość.


Bardzo istotna uwaga. Oba te pontony mają tę samą szerokość. Bardzo dziękuje za zainteresowanie i pomoc.
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 23.03.2010 09:40

mors6 napisał(a):Honda 25 AE (...) lub Honda 30 AE.

Wybór pomiędzy tymi dwoma konkretnymi pontonami (niezależnie od silnika) jest prosty - wygrywa większy :)
Jeżeli będziesz pływał w więcej niż dwie osoby to zdecydowanie ciężko byłoby taką "załogę" upchnąć na T25 (nie mówiąc o konieczności zabrania dodatkowych "gratów" 8) ). Moim zdaniem T25 AE jest dobry do jednoosobowego wędkowania - (wędkowanie ułatwia sztywna podłoga) :oops: .

Zastanów się jednak jeszcze nad pontonem z podłogą pompowaną (zawsze to kilka kilogramów mniej w stosunku do sztywnej) :idea:

Generalnie 5 koników na Adriatyk (nawet przybrzeżny) to mało, ale skoro nie ma możliwości większej mocy to "lepszy rydz niż nic" :wink: (po prostu trzeba pływać w okolicy plaży i uważnie obserwować zmiany pogody).
Pozdrawiam
Tomek
mottom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 763
Dołączył(a): 02.09.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) mottom » 23.03.2010 09:54

zuro1969 napisał(a):Co myślicie o Parsunie???

Na razie nie wiem co generalnie o tej marce myśleć (tylko same stereotypy ... - awaryjna, tandetna chińszczyzna :( :wink: ).
Jednak jeżeli nikt ich nie będzie kupował i używał to chyba nigdy się nie dowiemy.
zuro1969 napisał(a):mały i poręczny silnik dla służb; silniki Parsun używane są przez jednostki Państwowej Straży Rybackiej oraz Państwowej Straży Pożarnej.

Nie przekonuje mnie to, że używają ich organy państwowe - tam prawie zawsze przy zakupie przetargowym najbardziej liczy się cena :( - a ta faktycznie jest zachęcająca.

Dlatego - jeżeli ktoś ma wystarczająco dużo "cywilnej odwagi" to czekam na test ilościowy (kilkaset sztuk) oraz długodystansowy (tak minimum ze trzy lata na różnych wodach - w tym morskich na Adriatyku) 8O
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.03.2010 10:36

mottom napisał(a):
zuro1969 napisał(a):Co myślicie o Parsunie???

Na razie nie wiem co generalnie o tej marce myśleć (tylko same stereotypy ... - awaryjna, tandetna chińszczyzna :( :wink: ).
Jednak jeżeli nikt ich nie będzie kupował i używał to chyba nigdy się nie dowiemy.
zuro1969 napisał(a):mały i poręczny silnik dla służb; silniki Parsun używane są przez jednostki Państwowej Straży Rybackiej oraz Państwowej Straży Pożarnej.

Nie przekonuje mnie to, że używają ich organy państwowe - tam prawie zawsze przy zakupie przetargowym najbardziej liczy się cena :( - a ta faktycznie jest zachęcająca.

Dlatego - jeżeli ktoś ma wystarczająco dużo "cywilnej odwagi" to czekam na test ilościowy (kilkaset sztuk) oraz długodystansowy (tak minimum ze trzy lata na różnych wodach - w tym morskich na Adriatyku) 8O



Dochodzi jeszcze jedna rzecz - serwis za granicą. Widziałem kilka serwisów w Chorwacji, praktycznie można w nich naprawić ( dostać części ) do wszystkich znanych marek światowych.
Niestety w tamtym roku serwisów do Chińskich marek nie widziałem.

W ubiegłe wakacje potrzebowałem część do swojego Mercurego ( oryginalne złącze paliwowe na silnik) kupiłem ją bez najmniejszych kłopotów, a cena była nawet niższa niż ta zapłacona za podróbkę na Allegro w kraju.

Mała część, a bez niej nie da sie pływać i wakacje w plecy!


Pozdrawiam.

smoki3
Humorek
Croentuzjasta
Posty: 129
Dołączył(a): 21.08.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Humorek » 23.03.2010 11:10

smoki3 napisał(a):Mała część, a bez niej nie da sie pływać i wakacje w plecy!


Pozdrawiam.

smoki3



Da się pływać , też miałem ten problem w swoim Mercurym (mimo że 2006 r i malo pływany ) na wakacjach .
Poprosto tą iglcę która jest w złączu przy silniku i odblokowuje
kulkę odgiałem a na wystający króciec nałożyłem wężyk z opaską
I tak pływałem jeszcze kilka dni , poprostu nie miałem tylko
szybkozłączki.
Własnie szukam porządnej szybkozłączki do Mercurego
Już dwie kupiłem ale wszystko no name a jak no name to napewno P.R.C.
Jedną między innymi w firmie RAKSA , na stronie pisali że włoska
ale g.... prawda
Może ktoś wie gdzie kupić przyzwiitą szybko złączke ???
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 23.03.2010 11:44

Humorek napisał(a):
smoki3 napisał(a):Mała część, a bez niej nie da sie pływać i wakacje w plecy!


Pozdrawiam.

smoki3



Da się pływać , też miałem ten problem w swoim Mercurym (mimo że 2006 r i malo pływany ) na wakacjach .
Poprosto tą iglcę która jest w złączu przy silniku i odblokowuje
kulkę odgiałem a na wystający króciec nałożyłem wężyk z opaską
I tak pływałem jeszcze kilka dni , poprostu nie miałem tylko
szybkozłączki.
Własnie szukam porządnej szybkozłączki do Mercurego
Już dwie kupiłem ale wszystko no name a jak no name to napewno P.R.C.
Jedną między innymi w firmie RAKSA , na stronie pisali że włoska
ale g.... prawda
Może ktoś wie gdzie kupić przyzwiitą szybko złączke ???



Na oryginalnym złączu zakończyły się kłopoty z linią paliwową. Podróba ma zupełnie inną konstrukcję i wysiada w niej oring przy wkładaniu na silnik.

Mam TAKI adres do dystrybutora (lub importera ? ) Mercurego. Poszukaj tam oryginalnych części, może pomogą.

Pozdrawiam.

smoki3
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 23.03.2010 12:10

zuro1969 napisał(a):Co myślicie o Parsunie???



Sam zastanawiałem się nad silnikiem Parsuna, jednak ostatecznie zdecydowałem się na Tohatsu, głównie właśnie ze względu na popularność marki i dostępność serwisu również w Cro. Co jeszcze przeważyło. Tematem pływadełek interesowałem się już w 2007 i wtedy na rynku pojawiła się również chińska firma oferując np silnik Sail F4 której dystrybutorzy zarzekali się że nie będzie problemu z serwisem i częściami. Niestety, na dzień dzisiejszy nic nie słychać o tej firmie, tak więc do tych nowości podchodzę trochę sceptycznie :?

Edit: Tyle w googlach o nim znalazłem :wink:
Jacek L
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 629
Dołączył(a): 10.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) Jacek L » 23.03.2010 13:46

Rysio napisał(a):Sam zastanawiałem się nad silnikiem Parsuna....

Edit: Tyle w googlach o nim znalazłem :wink:


No chodził całe 20 sekund i wał bokiem mu nie wyszedł - aż dziw bierze :D
zuro1969
Globtroter
Posty: 31
Dołączył(a): 24.02.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) zuro1969 » 23.03.2010 14:02

Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tymi 4-suwami; muszą być w pozycji pionowej, nie wolno ich kłaść na płasko z uwagi na olej. Dobrze słyszałem?
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Plaże & Adriatyk - żeglowanie, nurkowanie, wędkowanie...



cron
Pływanie pontonem w Chorwacji - strona 90
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone