napisał(a) VonJa » 27.12.2021 14:10
baska napisał(a):Jak silnik jest legalnie kupiony przed 2003r to ok, jeśli ktoś myśli o kupieniu teraz "kolekcjonerskiego" dwusuwa, to papiery raczej nie zagrają.
Moją "jamaszkę" 2T kupiłem z papierem w 2018r ( czyli dużo później niż 2003r) - zero problemów z rejestracją w PL, i "winietą" w CRO.
W zeszłym roku nosiłem sie z zakupem (nieco mocniejszego niż mam obecnie) fabrycznie nowego silnika "kolekcjonerskiego". Pytałem w PZMWiNW ( 2 inspektorów dolny śląsk) czy nie będzie problemu. Miał być tylko dowód zakupu, dane silnika i usłyszałem że nie będzie żadnych problemów - że żadnych wytycznych co do braku możliwości zarejestrowania 2 suwa nie mają. Tak było w sezonie 2020... ktoś coś słyszął czy w temacie nastąpiły jakieś zmiany?
Nie chcę być wzięty za propagatora "starych techgnologii" na wodzie, ale zobaczmy jakie są realia. Zyjemy w kraju nad Wisłą gdzie średnia wieku samochodów którymi się poruszamy przekroczyła 12lat. Średnia cena takich aut to koszt podobny do ceny nowego 4-takta zaburtowego (na myśli mam markowe silniki <25HP). Nie każdego stać na wydanie parunastu "klocków" na zabawkę którą cieszyć się można kilka(max. -naście) weekendów w PL + wakacje w CRO
Szkodliwość starych technologii poczułem nieco na własnej skórze, języku, nosie
gdy w tym roku bawiłem się w ten sposób będąc ciąganym w odległości kilkunastu metrów za 2T -posmak spalin i oleju trochę burzył przyjemność zabawy