Piaszczyste plaże? To w Chorwacji jednak rzadkość. Ale może są tacy, którzy chcą podzielić się z innymi swoją wiedzą na ten temat. Potrzebujesz łagodnego zejścia do morza? A może lubisz nurkować czy wędkować? Chcesz wypożyczyć łódkę i poznać Chorwację od strony morza? Albo masz skuter wodny i chcesz go zabrać? [Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
ogorek napisał(a):Ta jak kiedyś na forum GR miano pretensje do mnie, ze poradziłęm rozszerzony assistance na auto (bo były przypadki na forum, ze miskę ktoś rozwalił). Osoba posłuchała rady a po powrocie opublikowała post, że została naciągnięta na assistance a miski nie rozwaliła ....
@ogórek twój tekst z assistance i pretensjami usera, bezcenny prawie posikałem się ze śmiechu
Dawno nie pisałem, ogólnie RIB jest gotów do testów na wodzie. Akumulator dałem w konsoli, przewody 4M 35mm2 od aku do silnika bez łączenia. (Po prostu podmieniłem z oryginalnymi) Zbiornik 55L w siedzeniu sternika, czekam jeszcze na komputerek paliwa i parę pierdół. dokumenty w rejstracji i może za 2 tyg. pierwsze testy na wodzie. Silnik odpalony, wymieniony simering i uszczelniacz walka śruby tak na zaś. Filmik z pracą silnika poniżej.
pabbllo_ldz napisał(a):@ogórek twój tekst z assistance i pretensjami usera, bezcenny prawie posikałem się ze śmiechu
Dawno nie pisałem, ogólnie RIB jest gotów do testów na wodzie. Akumulator dałem w konsoli, przewody 4M 35mm2 od aku do silnika bez łączenia. (Po prostu podmieniłem z oryginalnymi) Zbiornik 55L w siedzeniu sternika, czekam jeszcze na komputerek paliwa i parę pierdół. dokumenty w rejstracji i może za 2 tyg. pierwsze testy na wodzie. Silnik odpalony, wymieniony simering i uszczelniacz walka śruby tak na zaś. Filmik z pracą silnika poniżej.
Ponieważ Chinczyk wysłał więcej wykładziny teak podobnej to właśnie trwa wyklejanie. Jeszcze nie skończone, trzeba łączenia zrobić sikaflex i brzegi ładnie obrobić również sika ale białą. Ostatnie siedzenie nie montowane, gdyż mam w planie zrobić ławkę na całą szerokość riba. Wtedy żona z dziećmi mogla by z tyłu siedzieć.
Ostatnio zajrzałem do termostatu i okazało się że brak, zamówiłem nowy plus anodę do układu chłodzenia. W przyszły weekend mam w planie zrobić odkamienianie i płukanie silnika. PZMiNW pewnie wysłał już dokumenty lodzi więc nie długo pierwsze pływanie
swider1985 napisał(a):A se pyrka na Cro szykujesz ?
W tym roku nie, a w przyszłym zastanawiam się nad Grecją. Ale z racji pierwszego wyjazdu z łodzią i to dość długiego, raczej Pag. Choć wizja Pagu (blisko z centrum Polski) również gdzieś tam z tyłu głowy jest. Zapomniałem napisać wczoraj był kurier GLS z dowodem rejestracyjnym Łodzi. W tym roku Jeziorsko i testy łodzi a szczególnie silnika. Wiadomo przy używanym i nie młodym silniku zawsze jest coś do zrobienia.
Witam wszystkich Z krótkim pytankiem, czy trzeba silnik zaserwisować w sytuacji kiedy był po sezonie pływalnym 2018 w serwisie (oleje itp) i od tamtej pory nie był uruchamiany? Nie udało się w sezonie 2019 ani razu popływać więc silnik stał tylko. Teraz może jednak się uda więc jakaś szansa jest że silnik będzie użyty. Czy te oleje mogły się jakoś zestarzeć? Trzeba wieźć czy uznać można że jest w miarę gotów? Z góry dzięki za wskazówki. Pzdr
W mojej instrukcji (Suzuki) piszą, że albo co 100 godzin, albo co roku. No i też mam takie podejście, że silnik (jego stan) to takie rozszerzenie ubezpieczenia na życie
Okres przydatności oleju przechowywanego w metalowej beczce to co najmniej 3 lata.Środowisko w silniku podobne,jeśli nie pływałeś od wymiany,to spokojnie możesz w tym roku odpalać i życzę stopy wody pod kilem .
zdolar68 napisał(a):Witam wszystkich Z krótkim pytankiem, czy trzeba silnik zaserwisować w sytuacji kiedy był po sezonie pływalnym 2018 w serwisie (oleje itp) i od tamtej pory nie był uruchamiany? Nie udało się w sezonie 2019 ani razu popływać więc silnik stał tylko. Teraz może jednak się uda więc jakaś szansa jest że silnik będzie użyty. Czy te oleje mogły się jakoś zestarzeć? Trzeba wieźć czy uznać można że jest w miarę gotów? Z góry dzięki za wskazówki. Pzdr
Zawsze wymieniam co rok przed sezonem, ewentualnie 100mth jeśli szybciej wypływam ( ale to się w żadnym sezonie nie zdażyło). Wymiana włącznie z kompletem filtrów. Musisz też sprawdzić wirnik pompy wody, jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany, to lepiej wymień. Smarowanie części ruchomych też konieczne - przez kalamitki. Olej w spodzinie koniecznie trzeba wymieniać co sezon.
.....rzeczywiście dziwne, że fala załamuje się po przejściu nad łachą (1,5 m głębokości) do miejsca gdzie przez chwilę jest 2,2 i płynie się szybciej niż fala
Kolego baunty,sugerujesz że gdybyś kupił oleje w 2018,to w 2020 byś je wyrzucił?No bo chyba zmiana pojemnika nie wpłynęła na ich przydatność?Rozmawiałem wczoraj o tej sytuacji z bardzo doświadczonym i renomowanym serwisantem i też stwierdził że można pływać,bo oleje zachowały swoje właściwości w silniku.
mums71 napisał(a):Kolego baunty,sugerujesz że gdybyś kupił oleje w 2018,to w 2020 byś je wyrzucił?No bo chyba zmiana pojemnika nie wpłynęła na ich przydatność?Rozmawiałem wczoraj o tej sytuacji z bardzo doświadczonym i renomowanym serwisantem i też stwierdził że można pływać,bo oleje zachowały swoje właściwości w silniku.
Piszesz też,że wymieniasz oleje przed sezonem,a to duży błąd,powinno się jak najszybciej po ostatnim pływaniu w sezonie.