Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Pływanie pontonem/ribem/motorówką w Grecji

Do Grecji przynależy około 2500 wysp, ale tylko nieco ponad 150 jest zamieszkana przez ludzi. Grecja słynie z produkcji marmuru, który jest eksportowany do innych państw. Grecja posiada aż 45 lotnisk. Językiem greckim posługiwano się już cztery tysiące lat temu - to jeden z najstarszych języków w Europie.
kacperg
Turysta
Posty: 14
Dołączył(a): 23.08.2015
Re: Pływanie pontonem w Chorwacji

Nieprzeczytany postnapisał(a) kacperg » 07.09.2015 18:50

ogorek napisał(a):Wogóle z Wrocka to masz blisko. Mnie się najbardziej dłuży zawsze przez PL
Nastawiam na AUTOMAPIE opcję trasy "szybka" (i jak wspomniałem) powrót z Pireusu do okolic W-wy zrobiłem 2 x 12 godzin jazdy plus godzina na posiłek (czyli 2x13).


Bliżej o 9%

Z Warszawy również jest identyczna odległość jak do Bari tak do Lekfady
marsik
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 482
Dołączył(a): 12.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marsik » 07.09.2015 19:54

baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2382
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 07.09.2015 20:20



Nawet nie wiesz jak mi się marzy coś takiego. Niestety, ciężko przerobić 5m riba tak, aby można było na nim spać. Chociaż jest szansa w namiocie lub szukanie noclegu na każdym etapie. Ale latka lecą i ...coraz mniej się chce. Jakby była chętna większa grupa na taki wypad, to się piszę :D
Zawsze można sobie pomóc, i silnik jeden wystarczy.
Oni mają "ciut" większe jednostki, ale bardzo serio planuję południowe Wyspy Jońskie i okolice.
Jeśli nic nie pokrzyżuje planów, to nawiedzimy te okolice :wink:
Wracasz tam w przyszłym roku?
markiz17
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 195
Dołączył(a): 20.08.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) markiz17 » 08.09.2015 08:12

Skoro jest wątek o Grecji mam pytanie, jak jest z opłatą za żeglowanie po wodach Grecji? Jakaś winieta?
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1296
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 08.09.2015 09:19

markiz17 napisał(a):Skoro jest wątek o Grecji mam pytanie, jak jest z opłatą za żeglowanie po wodach Grecji? Jakaś winieta?


Nie ma, im dalej na południe tym opłaty portowe są tańsze

Gythio: postój 5.4m RIB-a przez piec dni w porcie obok RIB-a coast guard ... 92 EURO...CENTY (czyli poniżej 1 EUR)

Paleochora (południe Krety): postój w porcie tego samego RIB-a burtą (bokiem) 2 tygodnie
ZERO centów

Pontonów z silnikami do 30 KM wogóle się nie czepiają. Powyżej wymagane ubezpieczenie.
Zaraz przekleję mój post z forum o GR.

Od tego roku turysta może łapać ryby z łodki/pontonu swojego bez żadnych opłat i powoleń
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1296
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 08.09.2015 09:29

Mój post z forum o GR:

Ja miałem te wszystkie dokumenty i ubezpieczenie ale przed wyjazdem w 2014 (pontonem) nie mogłem znaleźć informacji "co należy mieć"

Generalnie honorują uprawnienia unijne w tym naszego sternika moto

Poniżej artykul o nowym podatku od łodek (ale dotyczy jednostek powyżej 7m)
http://www.cruising.org.uk/news/greektax

Ciekawe fakty z tego artykułu: http://www.cruising.org.uk/news/greektax
Schengen entry document.)
PP permission is no longer needed (a) when arriving in each harbour (b) to haul out (c) to re-launch (d) to leave harbour (e) to change crew lists
To fish from a boat, licences are no longer required
The port police should otherwise only be contacted if there is accident or injury at sea.


W artykule tym jest interesująca informacja o obowiązkowym posiadaniu ubezpieczenia: http://www.cruising.org.uk/news/greektax
Insurance Certificates

Insurance certificates should cover the amounts listed below:

Ships of total tonnage smaller than 300 gt are obliged to have insurance for:

i) civil liability for bodily harm or death of the passengers and third parties because of collision, crash, sinking or any other cause. The insurance sum is fixed to fifty
thousand (50.000) euros per passenger and cannot be less than five hundred thousand (500.000) euros per event.

ii) civil liability for material damage of the passengers and third parties because of collision, crash, sinking or any other cause. The insurance sum is fixed to one
hundred and fifty thousand (150.000) euros.

iii) Cause of sea pollution. The insurance sum is fixed to one hundred and fifty thousand (150.000) euros.

b. The insurance contract is drawn up in Greek or English.

The old limits (which is what most policies covered in 2013) were €300,000 for bodily injury or death, €150,000 for third-party, and €90,000 for sea pollution. If you do not have a certificate covering this year's limits, contact your insurers to obtain a new certificate.


Aby spełnić powyższe wymagania wystarczy wykupić w pantenausie OC za 50 EUR (dla mojego RIB-a)

2. Third Party Liability - Ubezpieczenie z tytułu Odpowiedzialności Cywilnej
Suma ubezpieczenia na jedno zdarzenie: 6.000.000EUR
Limit odpowiedzialności za szkody finansowe: 6.000.000EUR
Maksymalna odpowiedzialność za obrażenia jednej osoby: 6.000.000EUR
Składka: 54,25 EUR


Kolejna strone http://greece.angloinfo.com/lifestyle/sports-and-leisure/sailing-and-boating/ i lista rzeczy, które powinny być na łodce (w sensie dokumentów):

For comprehensive information on sailing legislation in Greece: Click here (PDF)
When sailing in Greece, the following documents are required on board:

Original registration document of the boat
Ship's radio licence
Original insurance document (with translation in Greek if applicable)
Radio operator's certificate of competence
Proof of VAT status for boats from the EU - JUZ NIEPOTRZEBNE UE się z tego wycofała
u nas tez jak się sprowadza nie trzeba żadnego formularza VAT-cos od tego roku

Foreign boats should fly a courtesy Greek flag


Jak się rejestrowałem w portach w GR to:
- patrzyli się z wyrzutem - po co to robię
- robili ksero tylko karty łodzi (mam zarejestrowaną w PZŻ)
- i ksero ubezpienia

Nie chcieli moich uprawnień VHF

Ubezpieczem w pantaenius-ie i dostarczają polisę wraz z tłumaczenem na GR (jedna ze stron polisy jest po GR).
Polisa obejmuje WSZYSTKO, nie wymaga zabezpieczen lodzi, moze wam wiatr porwac jednostkę, obejmuje kradziez z dowolnego miejsca (w tym posesji, garażu), zniszczene w dowolny sposób.

radze wykupic udzial wlasny. Przy moim RIB-ie to było 50EUR więcej a bez tego do 750 EUR potem pokrywace sami

Ubezpieczam w nauticanord.pl (piszę na email adres e-mail widoczny tylko dla zalogowanych na cro.pl i dostaję formularz do wypełnienia)

Poniżej fragment emaila od uezpieczyciela:

To fakt, że holowanie na morzu jest odpłatne i zawsze należałoby przed przystąpieniem do holowania ustalić ile będzie ta usługa kosztowała, niezależnie od tego czy jesteśmy, czy nie jesteśmy ubezpieczeni.
Ratowanie życia na morzu zgodnie z międzynarodowymi konwencjami jest nieodpłatne i służby ratownicze są w obowiązku podjąć załogę zagrożonej jednostki. Jeśli jednak podjąłby się także ratowania zagrożonego mienia to trzeba liczyć się ze znacznymi kosztami takiej akcji, ale wtedy należy nie zgadzać się na żadne koszty ratownictwa, nie podawać wartości jachtu. W przypadku domagania się przez ratownika natychmiastowego porozumienia należy skorzystać z tzw. Lloyds Open Form (LOF), który kieruje się zasadę "no cure - no pay" (bez powodzenia - nie ma zapłaty) oraz wprowadza zapis o sądzie polubownym, który w razie przyszłych sporów zapewnia znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa prawnego dla stron.


Znalazłem template dokumentu na stronie Lloyds'a:

http://www.lloyds.com/~/media/files/the%20market/tools%20and%20resources/agency/salvage%20arbitration%20branch/agency_lof_2011.pdf

Trzeba sobie wydrukować obustronnie i mieć na łodce w nieprzemakalnym pojemniku ... Tak jak formularz w razie wypadku dla auta niektórzy wożą ...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Przydatny link pokazujący zafalaowanie, forcast falowania na 5 godzin przed jak i chyba na kilka dni


http://forecast.uoa.gr/wamindx.php?option=4

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Generalnie greckie służby wogóle nie czepiają się turystów na włąsnych RIB-ach, pontonach

ALE !!! W Grecji zabronione jest (jako wysoko niebezpieczne) siedzenie na tubach podczas płynięcia

Podczas postoju (na zafalowanym akwenie) NIEWSKAZANE
Ostatnio edytowano 08.09.2015 10:09 przez ogorek, łącznie edytowano 2 razy
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2382
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 08.09.2015 09:39

ogorek napisał(a):
Od tego roku turysta może łapać ryby z łodki/pontonu swojego bez żadnych opłat i powoleń


Serio ? Sprawdzon informacja?
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1296
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 08.09.2015 09:43

baunty napisał(a):
ogorek napisał(a):
Od tego roku turysta może łapać ryby z łodki/pontonu swojego bez żadnych opłat i powoleń


Serio ? Sprawdzon informacja?


100% W poprzednim poscie pierwszy link też o tym mówi - nie czytasz :(

To fish from a boat, licences are no longer required
marsik
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 482
Dołączył(a): 12.08.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) marsik » 08.09.2015 09:47

Taka trasa to oczywiście tylko z noclegami na lądzie, nie myślę, żeby był z tym jakikolwiek problem.

baunty napisał(a): Wracasz tam w przyszłym roku?

Chciałbym, ale plany skrystalizują się na wiosnę. Podoba mi się Korfu, które pokazywałeś. Także Peloponez od Macieja.
W rodzinie są naciski z kolei na Włochy...
Nie wiem też, czy zostanę z pontonem + wynajem na miejscu na kilka dni cos większego, czy jednak się ugnę i pociągnę coś własnego. A to będzie miało wpływ na wybór miejsca.
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1296
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 08.09.2015 13:36

Lubię to zdjęcie bo jest charakterystyczne dla wybrzeży GR (kapliczki, kościólki i strome schody od morza do nich)
Aparat OLYMPUS TG1 był chyba mokry lub zaparował
Peloponez, Zatoka Argolidzka, Pomiędzy Nafplio a Tolo
Obrazek

Peloponez, zatoka Lakońska, Wyspa Elafonisos, plaża SIMOS
Obrazek

Wyspa SPETSES (Peloponez, wyspa bez aut ale jak widać ulubiona przez posiadaczy drogich jachtów)
Obrazek

Porto Heli (peloponez) gdzie stacjonują te wszystkie drogie jachty (na Spetses mają kilka km)
Obrazek

Peloponez (trzeca zatoka, ta gdzie jest Kalamata), okolice wspaniałej jaskini DIROS
Obrazek

Peloponez , zat Lakońska, Monemvasia (takie stare miasteczko na skala a'la Giraltar)
Obrazek

To a propo Marsika o Peloponezie

Baza wypadowa na Lakońską Gythio:
Obrazek

Jako bazę na Argolidzką poleciłbym Nafplio
Obrazek

Łyżka dziegciu ... Peloponez (czy Argolidzka, czy Lakońska) to pomiędzy 12-stą a 18-stą są fale przy bezchmurnym niebie (wiatry termiczne i fale wchodzące do zatok od pełnego morza). Nie jest to masakra ale utrudnia pływanie

Obrazek

Rady Greków z forum RIB.net:
1) Tak planowac wyprawy aby płynąć od 8-smej, 9-tej do 12 stej a potem wracać po 17-stej
2) W tych godzinach planowac krótsze wypady mając co jakis czas osłonięcie od ladu/wyspy
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 108172
Dołączył(a): 10.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 08.09.2015 20:02

baunty napisał(a):Tak patrząc na ilość postów o pływaniu w Grecji...
Okazało się, że przynajmniej kilku userów pływało też lub tylko w Grecji.
Może warto rozdzielić wątki o pływaniu w Cro i w Grecji.


Chyba było warto :wink: już się cztery strony uzbierały :oczko_usmiech: :papa:
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2382
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 08.09.2015 20:05

Janusz Bajcer napisał(a):
baunty napisał(a):Tak patrząc na ilość postów o pływaniu w Grecji...
Okazało się, że przynajmniej kilku userów pływało też lub tylko w Grecji.
Może warto rozdzielić wątki o pływaniu w Cro i w Grecji.


Chyba było warto :wink: już się cztery strony uzbierały :oczko_usmiech: :papa:

Dzięki wielkie Janusz.

Może uda się tu zrealizować zamysł - nie tylko mój- o opisywaniu ewentualnych tras przepłyniętych w Grecji.
ogorek
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1296
Dołączył(a): 14.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) ogorek » 08.09.2015 20:32

@janusz, @bounty -> jeżeli uważacie, że mój post "08.09.2015 09:29" jest takim zebraniem przepisów to może warto umiescić go jako drugi w tym wątku ?
Janusz Bajcer
Moderator globalny
Avatar użytkownika
Posty: 108172
Dołączył(a): 10.09.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Janusz Bajcer » 08.09.2015 20:37

ogorek napisał(a):@janusz, @bounty -> jeżeli uważacie, że mój post "08.09.2015 09:29" jest takim zebraniem przepisów to może warto umiescić go jako drugi w tym wątku ?

Niestety nie można - posty układają w wątkach zawsze chronologicznie.
baunty
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2382
Dołączył(a): 17.10.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) baunty » 08.09.2015 20:47

ogorek napisał(a):@janusz, @bounty -> jeżeli uważacie, że mój post "08.09.2015 09:29" jest takim zebraniem przepisów to może warto umiescić go jako drugi w tym wątku ?

Ogórek, jeśli udałoby się zebrać w jakąś całość przepisy i inne typu ważne info, to chyba trzeba to w pierwszym poście edytować.
Z przepisami to chyba Ty -jako stały bywalec Grecji - możesz najwięcej pomóc.
Ja mam znajomych, którzy jeżdżą tam od dawna, ale nie wiem, czy jest sens zawracać im głowę.
Takie podstawowe sprawy:
- wymagania w sprawie patentu
-jakim sprzętem można pływać bez patentu
- Jak mają się nasze stopnie patentu do przepisów w Grecji.
-strefy pływania (wg ubezpieczyciela miałem tam dwie strefy, 1 i 2 )
-ubezpieczenia morskie - kiedy potrzebne i jakie , a kiedy nie.
- i jeszcze zapewne wiele innych kwestii, które wyjdą w tzw. "międzyczasie"

Jeśli uda się to zebrać w jakąś całość, to trzeba umieścić w pierwszym poście.

Mi bardzo brakowało podstawowych informacji, ale jak już wspomniałem, mogłem liczyć na rady znajomych - bywalców Grecji.
Ja mam uprawnienia sternika morskiego, i przyznam szczerze, że nawet nie interesowałem się, czy ze sternikiem motorowodnym też można spokojnie pływać na większe odległości.

Znajomi, którzy byli z nami w Grecji, pływali na uprawnieniach sternika motorowodnego. Nie mieli żadnego problemu z wykupieniem ubezpieczenia na tzw 2 strefę - dokładną definicję musiałbym przeczytać z ulotki, ale generalnie chodzi tu o pływanie ponad 2 mile morskie od brzegu.
Gdzieś mam ulotkę z podziałem stref, ale czy ja ją odnajdę....

W praktyce wyglądało to tak, że z niczym nie ma problemów jeśli masz patent.
Teoretycznie w Grecji obowiązują przepisy kraju bandery.

Ja byłem bardzo szczegółowo kontrolowany przez tamtejszą policję wodną.
Sprawdzali dokumenty riba, ubezpieczenie, patent, dowód osobisty, koło ratunkowe i ilość kamizelek - na pozostałe wyposażenie nie zwracali uwagi.
Dowód tylko z powodu odbioru jednostki za pośrednictwem policji, a zaangażowane były dwie jednostki - z Igoumenitsy i Sivoty.

Pontonami po 15-30KM ludzie pływali bez jakichkolwiek uprawnień.


PS. Ogorek, chciałoby Ci się te przepisy w języku polskim podać ?
Ostatnio edytowano 08.09.2015 21:26 przez baunty, łącznie edytowano 1 raz
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Grecja - Ελλάδα



cron
Pływanie pontonem/ribem/motorówką w Grecji - strona 4
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone