Tam to faktycznie wybrane fragmenty i to bardzo wybrane, bo lwią część wątku opanował jakiś wymądrzający się "morskipes", który z moją skromną osobą ma tyle wspólnego co organizm onanisty z onanizmem organisty.
Ale do rzeczy:
1. Jeśli łódka jest większa niż 3 metry - płacimy za winietę 210 kun (3-4m)
2. W trakcie płacenia Pan Harbourmaster ma obowiązek sprawdzić dokumenty:
- stwierdzające, że łódka jest zdolna do pływania (w praktyce dowód rejestracji)
-stwierdzające własność tejże łódki (też dowód rejestracji + ewentualne upoważnienie właściciela)
- polisę OC jeśli silnik jest większy niż 15kW
- uprawnienia prowadzącego łódkę.
Pierwsze trzy punkty są jasne i logiczne. Problem powstaje przy ostatnim.
Chorwacja uznaje uprawnienia kraju bandery, czyli jeśli masz uprawnienia do prowadzenia swojej łódki w Polsce, to masz i w Chorwacji. W Polsce do prowadzenia łodzi motorowej z silnikiem o mocy powyżej 5kW potrzebny jest patent sternika motorowodnego. 8 KM to jest około 5,3 kW.