napisał(a) Rudiok » 24.06.2021 20:30
yooshky napisał(a):greenrs napisał(a):Wszyscy właściciele bankomatów mają podpisane odpowiednie umowy z bankami. Jeśli jednak jakiś bankomat pobiera opłatę to jest to tylko i wyłącznie problem banku a nie klienta. Klient nie ma obowiązku wiedzieć ani sprawdzać który bankomat pobiera prowizję a który nie. Jeśli taka sytuacja jednak zaistnieje to bank tą prowizję zwraca od razu albo po napisaniu reklamacji po powrocie z urlopu.
Nie wiem. Nie jestem bankowcem. Nie jestem jednak pewien czy zostałeś dobrze zrozumiany. To nie jest
ukryta prowizja ani opłata, nie musisz niczego szukać ani sprawdzać. Wkładasz kartę i na ekranie wita Cię info o opłacie surcharge oraz pytanie czy się na nią zgadzasz. Na pytanie musisz odpowiedzieć Tak/Nie. Jeśli się nie zgadzasz to zwróci Ci kartę i podziękuje.
Gdzieś słyszałem/czytałem, że komuś udało się to reklamować. Ja, posiadając "konto bez granic" w PKO BP, nie próbowałem.
Ja jestem bankowcem i jest tak jak mówisz, to nie jest ukryta opłata, bo klient jest o niej informowany przed transakcją. Jeśli ktoś ma takie konto, które pozwala mu wybierać z bankomatów za darmo to super, ale dotyczy to tylko tego aspektu, że bank rodzimy nie pobierze swojej prowizji za wypłatę, ale nie dotyczy to opłat dodatkowych takich jak prowizja operatora danego bankomatu.
Nie zmienia to faktu, że w uzasadnionych przypadkach i w trosce o utrzymanie relacji z klientem banki raczej nie mają problemu z uznaniem tego typu reklamacji.