Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Płacenie kartą płatniczą w Chorwacji- Wątpliwości

Jacy są Chorwaci, ile co kosztuje w Chorwacji, czy warto jadać w restauracjach, co zabrać ze sobą z Polski, czym najlepiej płacić, na co szczególnie uważać oraz wszystkie inne pytania i uwagi związane z wyjazdami, także te nietypowe czy specjalistyczne, powinny znaleźć się w tym miejscu.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
500++
Plażowicz
Posty: 7
Dołączył(a): 18.06.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) 500++ » 22.06.2021 17:23

Karta intensive bez problemu. Wczoraj płaciłem kartą citi i kurs kuny niezauważalnie wyższy. Tylko nie umiem wypłacić kasy z zagrebska bank. Bańkomat pobiera 28 kun za przewalutowanie i nie ma hałasu. Jutro spróbuję z euronetu przy lidlu w Rovenij. Pzdr.

.
Ostatnio edytowano 23.06.2021 18:38 przez 500++, łącznie edytowano 1 raz
krutom
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 3385
Dołączył(a): 16.06.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) krutom » 22.06.2021 18:46

500++ napisał(a):Karta intensive bez problemu. Wczoraj płaciłem kartą citi i kurs kuny niezauważalnie wyższy. Tylko nie umiem wypłacić kasy z zagrebska bank. Bańkomat pobiera 28 kun za przewalutowanie i nie ma h... . Jutro spróbuję z euronetu przy lidlu w Rovenij. Pzdr.

.

To nie jest opłata za przewalutowanie, tylko za wypłatę.
Chorwatom odwaliło w zeszłym roku.
Opłata jest niezależna od wypłacanej kwoty i występuje nie tylko w Zagrebacka Banka, HPB także pobiera tyle, że 29 Kn.
Wzeszłym roku ZaBa brała 22 Kn.
Wypłać raz, a porządnie.
greenrs
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5822
Dołączył(a): 30.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) greenrs » 22.06.2021 22:41

krutom napisał(a):
500++ napisał(a):Karta intensive bez problemu. Wczoraj płaciłem kartą citi i kurs kuny niezauważalnie wyższy. Tylko nie umiem wypłacić kasy z zagrebska bank. Bańkomat pobiera 28 kun za przewalutowanie i nie ma h... . Jutro spróbuję z euronetu przy lidlu w Rovenij. Pzdr.

.

To nie jest opłata za przewalutowanie, tylko za wypłatę.
Chorwatom odwaliło w zeszłym roku.
Opłata jest niezależna od wypłacanej kwoty i występuje nie tylko w Zagrebacka Banka, HPB także pobiera tyle, że 29 Kn.
Wzeszłym roku ZaBa brała 22 Kn.
Wypłać raz, a porządnie.

Ciekawe...
Sądziłem, że opłaty za wypłatę gotówki z bankomatów zależne są wyłącznie od banku, rodzaju konta i rodzaju karty. Operatorzy kart (Visa, Mastercard) mają stosowne umowy z właścicielami bankomatów. W moim przypadku mam w tabeli opłat napisane wyraźnie, że z kartą której używam wszystkie bankomaty w Polsce i za granicą są darmowe i tak jest w istocie.
Może w takim przypadku reklamacja w banku będzie skuteczna?
yooshky
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 24.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yooshky » 22.06.2021 22:59

greenrs napisał(a):Może w takim przypadku reklamacja w banku będzie skuteczna?

Raczej nie.

Obrazek
(foto pożyczone)

Możesz się nie zgodzić na doliczenie dodatkowej kwoty ale wówczas nie dojdzie do wypłaty.

www.ing.pl napisał(a):Surcharge
Niektóre sieci bankomatów za granicą mogą pobierać od klienta dodatkową opłatę za wypłatę gotówki (tzw. surcharge). Jest ona doliczana do kwoty transakcji, jaka obciąży Twoje konto.

Warto wiedzieć
Opłata surcharge pokrywa wydatki, jakie ponosi właściciel bankomatu w związku z utrzymaniem technologii i urządzeń oraz obsługą transakcji. Ta opłata jest niezależna od nas.
Jeśli wypłacasz gotówkę z bankomatu za granicą, zwróć uwagę na komunikaty wyświetlane na ekranie urządzenia. Powinna pojawić się informacja o wysokości tej opłaty oraz pytanie, czy się na nią zgadzasz.
Opłata surcharge może być także pobierana również za płatność kartą na terminalu płatniczym w sklepie lub przy płatności kartą w internecie.
Informację o opłacie zobaczysz na terminalu płatniczym lub stronie internetowej z podsumowaniem płatności.
Obowiązek informowania o dodatkowej opłacie jest regulowany odrębnymi przepisami, które mogą różnić się w poszczególnych krajach.

-> https://www.ing.pl/indywidualni/karty/surcharge

Z opłatą dodatkową w bankomacie w Cro spotkałem się już w sierpniu 2019.
greenrs
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5822
Dołączył(a): 30.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) greenrs » 22.06.2021 23:07

W takim wypadku reklamacja faktycznie bezzasadna. W moim banku jednak takich zapisów nie znalazłem. Nie wiem czy to niedopatrzenie banku czy inne zasady. Na razie nigdzie nic mi nie pobrało.
milosz78
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 205
Dołączył(a): 15.07.2019

Nieprzeczytany postnapisał(a) milosz78 » 23.06.2021 05:23

erpp napisał(a):cut... czy karta mBanku z usługą wielowalutową da radę? Chodzi mi o tankowanie paliwa, opłaty autostradowe oraz wypłaty z bankomatów w walucie miejscowej..
karta mbank.png

Korzystałem w 2019 roku. Bardzo dobrze się sprawdzała. W ubiegłym roku PKO i też było bardzo dobrze. Bramki,promy ,markety . Wszystko bez problemu.
yooshky
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 24.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yooshky » 23.06.2021 06:52

greenrs napisał(a):W takim wypadku reklamacja faktycznie bezzasadna. W moim banku jednak takich zapisów nie znalazłem. Nie wiem czy to niedopatrzenie banku czy inne zasady. Na razie nigdzie nic mi nie pobrało.


To właściwie nie wynika z regulaminów bankowych. To bardziej na zasadzie ostrzeżenia napisano na stronie ING.
Surcharge działa raczej na zasadzie "Wypłacę Ci kasę ale jak mi dasz 20HRK. Zgadzasz się? Nie? To spadaj" ;)
Pójdę do sklepu kupić Ci czteropak piwa na które dajesz mi pieniądze ale jedno będzie dla mnie. Jeśli się nie zgadzasz to idź sobie sam. ;)
greenrs
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5822
Dołączył(a): 30.05.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) greenrs » 23.06.2021 13:11

yooshky napisał(a):
greenrs napisał(a):W takim wypadku reklamacja faktycznie bezzasadna. W moim banku jednak takich zapisów nie znalazłem. Nie wiem czy to niedopatrzenie banku czy inne zasady. Na razie nigdzie nic mi nie pobrało.


To właściwie nie wynika z regulaminów bankowych. To bardziej na zasadzie ostrzeżenia napisano na stronie ING.
Surcharge działa raczej na zasadzie "Wypłacę Ci kasę ale jak mi dasz 20HRK. Zgadzasz się? Nie? To spadaj" ;)
Pójdę do sklepu kupić Ci czteropak piwa na które dajesz mi pieniądze ale jedno będzie dla mnie. Jeśli się nie zgadzasz to idź sobie sam. ;)

Sprawa nie dawała mi spokoju i skontaktowałem się ze specjalistą mojego banku.
Według niego wygląda to tak:
Jeśli masz w tabeli opłat i prowizji do konta i karty zapis, że wszystkie bankomaty w Polsce czy zagranicą są darmowe... to tak właśnie jest i kropka :)
Wszyscy właściciele bankomatów mają podpisane odpowiednie umowy z bankami. Jeśli jednak jakiś bankomat pobiera opłatę to jest to tylko i wyłącznie problem banku a nie klienta. Klient nie ma obowiązku wiedzieć ani sprawdzać który bankomat pobiera prowizję a który nie. Jeśli taka sytuacja jednak zaistnieje to bank tą prowizję zwraca od razu albo po napisaniu reklamacji po powrocie z urlopu.
coglin
Croentuzjasta
Posty: 350
Dołączył(a): 29.07.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) coglin » 23.06.2021 21:16

Chyba, że gdzieś w regulaminie, małymi literkami pisze np. tak:
Uwaga! Alior Bank nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za wypłaty z bankomatów za granicą oprócz wymienionych w Taryfie Opłat, Prowizji i Oprocentowania Kantoru Walutowego dla Klientów Indywidualnych. Właściciel bankomatu może jednak pobrać opłatę (surcharge) za skorzystanie z urządzenia. Obowiązek informowania o dodatkowej opłacie jest regulowany odrębnymi przepisami, które mogą różnić się w poszczególnych krajach.
yooshky
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1017
Dołączył(a): 24.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yooshky » 24.06.2021 18:51

greenrs napisał(a):Wszyscy właściciele bankomatów mają podpisane odpowiednie umowy z bankami. Jeśli jednak jakiś bankomat pobiera opłatę to jest to tylko i wyłącznie problem banku a nie klienta. Klient nie ma obowiązku wiedzieć ani sprawdzać który bankomat pobiera prowizję a który nie. Jeśli taka sytuacja jednak zaistnieje to bank tą prowizję zwraca od razu albo po napisaniu reklamacji po powrocie z urlopu.

Nie wiem. Nie jestem bankowcem. Nie jestem jednak pewien czy zostałeś dobrze zrozumiany. To nie jest ukryta prowizja ani opłata, nie musisz niczego szukać ani sprawdzać. Wkładasz kartę i na ekranie wita Cię info o opłacie surcharge oraz pytanie czy się na nią zgadzasz. Na pytanie musisz odpowiedzieć Tak/Nie. Jeśli się nie zgadzasz to zwróci Ci kartę i podziękuje.
Gdzieś słyszałem/czytałem, że komuś udało się to reklamować. Ja, posiadając "konto bez granic" w PKO BP, nie próbowałem.
fly
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1416
Dołączył(a): 16.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) fly » 24.06.2021 20:14

yooshky napisał(a):
greenrs napisał(a):Wszyscy właściciele bankomatów mają podpisane odpowiednie umowy z bankami. Jeśli jednak jakiś bankomat pobiera opłatę to jest to tylko i wyłącznie problem banku a nie klienta. Klient nie ma obowiązku wiedzieć ani sprawdzać który bankomat pobiera prowizję a który nie. Jeśli taka sytuacja jednak zaistnieje to bank tą prowizję zwraca od razu albo po napisaniu reklamacji po powrocie z urlopu.

Nie wiem. Nie jestem bankowcem. Nie jestem jednak pewien czy zostałeś dobrze zrozumiany. To nie jest ukryta prowizja ani opłata, nie musisz niczego szukać ani sprawdzać. Wkładasz kartę i na ekranie wita Cię info o opłacie surcharge oraz pytanie czy się na nią zgadzasz. Na pytanie musisz odpowiedzieć Tak/Nie. Jeśli się nie zgadzasz to zwróci Ci kartę i podziękuje.
Gdzieś słyszałem/czytałem, że komuś udało się to reklamować. Ja, posiadając "konto bez granic" w PKO BP, nie próbowałem.

...mam podobną opinię, i z ciekawości,
jeśli komuś naliczona byłaby taka opłata, a miał ochotę przeprowadzić procedurę reklamacyjną a następnie podzielić się rezultatem to byłbym zainteresowany.
pozdro
Rudiok
Odkrywca
Avatar użytkownika
Posty: 115
Dołączył(a): 28.10.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rudiok » 24.06.2021 20:30

yooshky napisał(a):
greenrs napisał(a):Wszyscy właściciele bankomatów mają podpisane odpowiednie umowy z bankami. Jeśli jednak jakiś bankomat pobiera opłatę to jest to tylko i wyłącznie problem banku a nie klienta. Klient nie ma obowiązku wiedzieć ani sprawdzać który bankomat pobiera prowizję a który nie. Jeśli taka sytuacja jednak zaistnieje to bank tą prowizję zwraca od razu albo po napisaniu reklamacji po powrocie z urlopu.

Nie wiem. Nie jestem bankowcem. Nie jestem jednak pewien czy zostałeś dobrze zrozumiany. To nie jest ukryta prowizja ani opłata, nie musisz niczego szukać ani sprawdzać. Wkładasz kartę i na ekranie wita Cię info o opłacie surcharge oraz pytanie czy się na nią zgadzasz. Na pytanie musisz odpowiedzieć Tak/Nie. Jeśli się nie zgadzasz to zwróci Ci kartę i podziękuje.
Gdzieś słyszałem/czytałem, że komuś udało się to reklamować. Ja, posiadając "konto bez granic" w PKO BP, nie próbowałem.


Ja jestem bankowcem i jest tak jak mówisz, to nie jest ukryta opłata, bo klient jest o niej informowany przed transakcją. Jeśli ktoś ma takie konto, które pozwala mu wybierać z bankomatów za darmo to super, ale dotyczy to tylko tego aspektu, że bank rodzimy nie pobierze swojej prowizji za wypłatę, ale nie dotyczy to opłat dodatkowych takich jak prowizja operatora danego bankomatu.

Nie zmienia to faktu, że w uzasadnionych przypadkach i w trosce o utrzymanie relacji z klientem banki raczej nie mają problemu z uznaniem tego typu reklamacji.
coglin
Croentuzjasta
Posty: 350
Dołączył(a): 29.07.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) coglin » 26.06.2021 17:21

Karta wielowalutowa Alior Bank Kantor - OTP Banka w Jastrebarsko - wypłata 1 do 1, bez surcharge.

Oczywiście coś tam mącił na początku o euro i jakiś 8% ale po kliknięciu, że ma wypłacić w lokalnej walucie, poszło od strzała.
yanek37
Cromaniak
Posty: 704
Dołączył(a): 13.10.2017

Nieprzeczytany postnapisał(a) yanek37 » 26.06.2021 18:24

yooshky napisał(a):
greenrs napisał(a):Wszyscy właściciele bankomatów mają podpisane odpowiednie umowy z bankami. Jeśli jednak jakiś bankomat pobiera opłatę to jest to tylko i wyłącznie problem banku a nie klienta. Klient nie ma obowiązku wiedzieć ani sprawdzać który bankomat pobiera prowizję a który nie. Jeśli taka sytuacja jednak zaistnieje to bank tą prowizję zwraca od razu albo po napisaniu reklamacji po powrocie z urlopu.

Nie wiem. Nie jestem bankowcem. Nie jestem jednak pewien czy zostałeś dobrze zrozumiany. To nie jest ukryta prowizja ani opłata, nie musisz niczego szukać ani sprawdzać. Wkładasz kartę i na ekranie wita Cię info o opłacie surcharge oraz pytanie czy się na nią zgadzasz. Na pytanie musisz odpowiedzieć Tak/Nie. Jeśli się nie zgadzasz to zwróci Ci kartę i podziękuje.
Gdzieś słyszałem/czytałem, że komuś udało się to reklamować. Ja, posiadając "konto bez granic" w PKO BP, nie próbowałem.

yooshky mając konto w PKO BP miałeś tą opłatę surcharge ?
Bravik
Mistrz Ligi Mistrzów UEFA
Avatar użytkownika
Posty: 5266
Dołączył(a): 04.01.2018

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bravik » 26.06.2021 18:43

yanek37 napisał(a):yooshky mając konto w PKO BP miałeś tą opłatę surcharge ?


Opłata surcharge nie jest przypisana do konta, tylko do bankomatu.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ceny, usługi, przepisy, porady różne



cron
Płacenie kartą płatniczą w Chorwacji- Wątpliwości - strona 172
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone