He, he Wy się popisujecie a ja dalej nic nie kumam.
Wiem co to jest kontrast ale gdzie ten suwaczek i co to jest wartość gamma
Hunter, jeżeli zaprezentowany powyżej sposób obróbki jest dla ciebie ok. to polecam ci darmowy program IrfanView
rafał krasoń napisał(a):Zmrol,
1. na pierwszym planie do ok. 1/3 wysokości kadru jest mz zbędna część fotki, którą ja odbieram jako pejzaż. proponuje wykadrować nad tymi słupami - jako bonus dostaniesz wtedy niebo na 2/3 nowego kadru, zobaczysz, że na tę fotkę aż inaczej będzie się patrzeć poza tym przydałaby się większa ostrość na drugim planie - może nie wyostrzyłaś w postprocesie, a może ustawiłaś (Ty lub automatyka aparatu ) za duży otwór przesłony. jeżeli masz tryby manualne możesz śmiało ustawić dziurę nawet na f22 - głębia ostrości będzie pokaźna i warto wiedzieć , że 1/3 tej głebi jest przed płaszczyzną punktu ostrzenia - czyli przy f 22 można mierzyć ostrość na drugim planie.
2. żaglówki zbyt centralnie i słabe światło było.
3. bałagan kompozycyjny na pierwszym planie. trawki w tej ilości albo bym odpuścił, albo jakoś bardziej z boku bym ujął tę pochyłą i na niej skupił się, pejzaż dając jako tło (bokeh). olewając trawki można by strzelić pejzaż i skupić się na fajnych chmurkach, a więc niebo w 2/3 kadru i w obróbce pojechać nasyceniem i kontrastem - zwiększając na tyle ile możliwe. no i wtedy chmury po prawej nie ucinać.
z poważaniem.
Darth Vader
Rysio napisał(a):...Dla uzyskanie efektu niebieskiego nieba (jeśli takie akurat jest) należy zdjęcie wykonywać, jeśli jest taka możliwość w taki sposób alby słońce świeciło w stosunku do obiektywu prostopadle czyli focącemu do ucha