Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Paliwo, czyli wtopa...

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 19.08.2009 17:17

Monte Christo napisał(a):kto napisze o wegierskim paliwie cos ?

Ja 8)
Tankowałem w ubiegłym tygodniu na OMV - najzwyklejszy ON, żadne tam bajery super czy mega uszlachetnione 8)
Jeszcze mam w baku i po Rzeszowie na tym jeżdzę - nie widze żadnych problemów.
Testowałem przez ostatnie 3 tygodnie ON w TR, GR, BG, SRB i H - tylko na greckim mi jakoś muliło silnik i wiecej spalił na 100 km.
Najlepiej szedł mi na serbskim i to tym najprostszym dieslu bez "uszlachetniaczy"
Generalnie ZERO problemów moim zdaniem, klekotek pracował jak trzeba
Monte Christo
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 793
Dołączył(a): 04.01.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) Monte Christo » 19.08.2009 17:56

Piotrek ja mam ComonRail + Filtr Czastek i po rzeszowie w obecnej chwili nie smigam bo siedze jeszcze w pracy ;)ale za chwile pewnie tak :D ale praktycznie tylko i wylacznie tankuje Verwe na Orlenie lub Premium na BP. Jakos tak nie ufam innym ;) ech te silniki dci.
skuter1975
Podróżnik
Posty: 16
Dołączył(a): 03.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) skuter1975 » 19.08.2009 19:38

Zalałem w Omisu eurodiesla do Vectry 1,9 CDTI i później na ostatniej stacji przed Letenye. Obie stacje INA. Samochód kopcił jak Ikarus. Przyjechałem do domu, dolałem STP i Verve na full (weszło mi 35 litrów) i teraz dopiero widzę ze przestaje dymić. I generalnie auto było słabsze.
iamam
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 210
Dołączył(a): 26.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) iamam » 20.08.2009 09:43

Monte Christo napisał(a):kto napisze o wegierskim paliwie cos ?


Tankowałem w Csornej (albo jak się to pisze) na SHELL'u VPowera i wszystko ok.

Menu mojego 1,9JTD (Fiat Grande Punto) wyglądało w tym roku tak:
1. (PL) Po korek na SHELL'u za Bielskiem na jedynce VPower Diesel
2. (HR) Gdzieś w okolicach Zagrzebia INA i EuroDiesel
3. (HR) okolice Vodic INA EuroDiesel
4 (H) Csorna (200m od 86ki) SHELL VPower Diesel

Żadnych odchyłów od normy nie było. Autko jechało równo na każdym paliwie, nie traciło mocy a obłoków w lusterku też nie przyuważyłem.
Jazda autostradą, zwykłą szosą i trochę po górkach. Samochód załadowany a mimo tego wyrywał do przodu. Spalanie nieznacznie się różniło tam (5,4) i powrót(5,8 ) ale jakby na to nie patrzeć do Polski jest pod górkę :)
PETERENZO
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4042
Dołączył(a): 30.01.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) PETERENZO » 20.08.2009 14:07

Haki napisał(a):Co do pozostałych odpowiedzi na temat kradzieży itp bredni... Ludzie 8O czy dla was każdy kto posiada własną firmę transportową a mi sprzedaje paliwo w cenach hurtowych jest złodziejem????????????

Pomyślcie zanim coś podobnego napiszecie...


Dawaj namiary gdzie w Polsce można "hurtowo" kupić paliwo za 2,20 za litr, a załatwię tej firmie taki zbyt jakiego szejkowie nie widzieli. Zrób sobie mały update i zweryfikuj Twoje twierdzenia. Ropa w hurcie to 2967 zł na Orlenie i 2887 zł na Lotos za 1000L. Chyba, że lejesz olej opałowy. Nie pisz lepiej takich bzdur bo pewnie gość zlewa z baku i tyle. Poza tym nikt kto nie ma takich układów nie podróżuje z karnistrem.
Romo
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 120
Dołączył(a): 24.07.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Romo » 20.08.2009 22:12

Witojcie ludziska. :D własnie wróciłem z Cro. Tankowania podczas wojaży wyglądały następująco:
1. Bliska W-wa
2. Bliska Żywiec lub okolice - nie zapamiętałem dokładnie (mea culpa)
3. Tifon Jasenice
4.INA Cilipi
5. INA Cilipi
6. INA Ljubescica
7. ORLEN na trasie katowickiej.
Jechałem VW Borą TDI. Żadnych różnic w pracy silniczka i w osiągach, żadnych kłopotów. Wszystko śpiewająco. :D
ufokking
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 561
Dołączył(a): 21.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) ufokking » 26.08.2009 12:59

Wczoraj wróciłem. W drodze do Chorwacji bak pełny dojechałem do Sv Kriz i zatankowałem, paliwo ok ale szaleństw nie było tzn autko nie jechało tak wspaniale jak na paliwie w BiH. Tam tankowałem dopiero jak wracałem z półwyspu porostu rewelacja jak bym jechał na jakimś dopalaczu. Pierwsza stacja po przekroczeniu granicy od półwyspu, polecam paliwo ON po 1,87
Obrazek
PETERENZO
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 4042
Dołączył(a): 30.01.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) PETERENZO » 26.08.2009 22:34

ufokking napisał(a):Wczoraj wróciłem. W drodze do Chorwacji bak pełny dojechałem do Sv Kriz i zatankowałem, paliwo ok ale szaleństw nie było tzn autko nie jechało tak wspaniale jak na paliwie w BiH. Tam tankowałem dopiero jak wracałem z półwyspu porostu rewelacja jak bym jechał na jakimś dopalaczu. Pierwsza stacja po przekroczeniu granicy od półwyspu, polecam paliwo ON po 1,87
Obrazek


Czy to ceny w BiH?
ufokking
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 561
Dołączył(a): 21.07.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) ufokking » 26.08.2009 22:45

PETERENZO napisał(a):
ufokking napisał(a):Wczoraj wróciłem. W drodze do Chorwacji bak pełny dojechałem do Sv Kriz i zatankowałem, paliwo ok ale szaleństw nie było tzn autko nie jechało tak wspaniale jak na paliwie w BiH. Tam tankowałem dopiero jak wracałem z półwyspu porostu rewelacja jak bym jechał na jakimś dopalaczu. Pierwsza stacja po przekroczeniu granicy od półwyspu, polecam paliwo ON po 1,87
Obrazek


Czy to ceny w BiH?


Tak, ceny z dnia 15 VIII 09
telepol
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1544
Dołączył(a): 03.08.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) telepol » 11.09.2009 07:20

Witam!!!
Jestem właśnie w Cro i troszkę śmigam to tu to tam i już tankowałem trzy razy bak w Oplu 1,4 benzyna i żadnych różnic!!! Pierwsze tankowanie w Austrii, drugie w Cro BS NADIN Zadar, trzecie INA Dubrovnik i czwarte w BiH koło Sarajeva cena po 1,92, auto idzie jak po szynie. Jakby to Pawlak z "samych swoich" powiedział -szybka jest nie to co cep :)
asikx
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1330
Dołączył(a): 22.03.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) asikx » 11.09.2009 09:30

Romo napisał(a):Jechałem VW Borą TDI. Żadnych różnic w pracy silniczka i w osiągach, żadnych kłopotów. Wszystko śpiewająco. :D



Mam podobne obserwacje jak Ty (też mam silnik TDI-PD). Jednak trzeba wziąć pod uwagę ważną rzecz. Silniki CR są nieco bardziej wrażliwe na jakość paliwa od tych opartych na rozwiązaniu pompowtryskiwaczy. Nie będę rozpisywać się nad szczegółami konstrukcyjnymi obu systemów zasilania, jednakże PD pracuje na dużo większym ciśnieniu wtrysku, co powoduje, że nieznaczne odchyłki w jakości paliwa są w zasadzie dla silnika niezauważalne.

Pozdrawiam
Rafał
who
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 419
Dołączył(a): 23.02.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) who » 14.09.2009 14:15

Tankowałem w A, Cro, I. Stacje wyłącznie: Ina, Agip, Shell. Paliwo Eurodiesel, Premium. Silnik D5 CR, zdarzało się tankowanie na "głębokiej" rezerwie i żadnych problemów. Zasadniczo nie odczułem różnicy w jakości paliw z różnych miejsc. Ciągnął jak trzeba.
Fatamorgana
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 6257
Dołączył(a): 08.09.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) Fatamorgana » 15.09.2009 23:58

Kocurek napisał(a):....
Opcji słyszeliśmy kilka:
1) "chrzczone" paliwo.
2) tankowanie na pusty bak, które jest głupotą
3) nie przemieszanie paliwa, bo w baku było może 2 może 3 litry oleju napędowego.

I tak: opcja pierwsza - mnie osobiście nie chce się wierzyć, żeby Chorwaci chrzcili paliwo, gdy na turystach zarabiają, ale faktem jest, że pan w serwisie mówił, że to drugi taki przypadek w tym tygodniu (takie samo V. nawet kolor ten sam i taka sama usterka) Trefne auto? wierzyć się nie chce.



Mnie się tez nie chciało wierzyć, że Angole mogą mieć "oszukujące" dystrybutory, ale kiedyś tankując dla kolegi i mając akurat mały i przeźroczysty kanisterek mieszczący dokładnie 5l. wlałem do pełna i zdumiony zobaczyłem, że oto zmieściłem aż 6 litrów!!! Za które też musiałem zapłacić...
8O :evil: :twisted:
Na moje uwagi odnośnie tego, pracownicy odparli, że to nie ich wina ani sprawa a ja musże zapłacić za to, co pokazuje dystrybutor. Powiedziałem im, że to zwykłe oszustwo. Oni na to, że mogę zgłosić ich szefowi, ale zapłacić muszę za owe 6 litrów....
Mało tego! Po roku zrobiłem dokładnie ten sam "eksperyment i co?
Dalej to samo! 8O 8O 8O :evil: :evil: :evil:

Lata temu znajomi wlali do pełna w byłej jeszcze Jugosławii, ale właśnie na terenie Croatii ON , który okazał się... olejem albo rzepakowym, albo jakimś innym, w kazdym razie skończyło się na... remoncie silnika, bo szlag trafił coś tam jeszcze poza układem paliwowym.

Faktycznie, nowoczesne diesle mają tę "wadę", że dobrze jeżdżą tylko na dobrym paliwie, a to co czasami jest na podrzędnych stacjach to siki z dopalaczami a nie dobre paliwo. :evil:

Uwaga ta odnosi się nie tylko do Polski czy Chorwacji, ponieważ nieuczciwość i chciwość nie zna granic państw...

Do Croatii i po Europie jeździłem kilkoma róznymi wozami, w tym głównie dieslami (VW, Fiat, Citroen- bez turbo) oraz jednym benzyniakiem, tankując zawsze zwykłe paliwo.
Poniewaz jednak nie były i nie sa to jednostki naszpikowane elektroniką i wrażliwe, więc "żrą" każde paliwo i jadą dalej.

Bywało, że i na sporej rezerwie się jeździło, ale nigdy nic.
adamk3
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1282
Dołączył(a): 31.05.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) adamk3 » 16.09.2009 12:26

iamam napisał(a):Menu mojego 1,9JTD (Fiat Grande Punto) wyglądało w tym roku tak:
1. (PL) Po korek na SHELL'u za Bielskiem na jedynce VPower Diesel
2. (HR) Gdzieś w okolicach Zagrzebia INA i EuroDiesel
3. (HR) okolice Vodic INA EuroDiesel
4 (H) Csorna (200m od 86ki) SHELL VPower Diesel

ŻSpalanie nieznacznie się różniło tam (5,4) i powrót(5,8 ) ale jakby na to nie patrzeć do Polski jest pod górkę :)


To spalanie z kompa czy z przelicznika - bo te się bardzo różnią
:!:
pozdrav.
iamam
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 210
Dołączył(a): 26.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) iamam » 16.09.2009 14:26

adamk3 napisał(a):To spalanie z kompa czy z przelicznika - bo te się bardzo różnią

Spalanie z kompa. Ale aż takiej drastycznej różnicy nie ma.
Ostatnio: komp pokazuje 6,2 wchodzi pod korek 36l po przejechaniu 580km. Więc wyliczone dane pokrywają się ze wskazaniami kompa. Wiadomo, że nie zawsze będzie 100% pokrycie wskazania z rzeczywistością, ale rozbieżności nigdy w moim przypadku nie były na tyle duże, żeby rzucały się w oczy.

Nie pamiętam dokładnych danych z tych wakacji, nie przeliczałem tego skrupulatnie na bieżąco, Wskazania kompa traktuję jako swego rodzaju punkt odniesienia. Na pewno wskazówka poziomu paliwa opadała wolniej niż zwykle więc spalanie na podanym poziomie nie budziło moich wątpliwości.

Spalanie spadło najwyraźniej na route 86 - tam też prędkość przejazdu była optymalna z ekologicznego punktu widzenia.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi

cron
Paliwo, czyli wtopa... - strona 6
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone