janlewbr napisał(a):A pro'po Forda , 1,8 TDCI nie ma DPF'a tak jak 2,0 i 1,6 , "filtr sadzy" przy gorszym paliwie szybciej się zapycha i wymaga od silnika dodatkowych czynności do oczyszczenia jeśli mamy gorsze paliwo to niestety te czynności są niemożliwe i auto przechodzi w tryb serwisowy . "Stare" silniki Fordowskie mniej dymią i nie potrzebują tych filtrów , więc przy podlejszym paliwie nie ma się co zapychać .
Dzięki Najwyższemu nie mam w swoim 1.8TDCI tego dpf A mam pytanie cóż to takiego auto budżetowe?janlewbr napisał(a):A pro'po Forda , 1,8 TDCI nie ma DPF'a tak jak 2,0 i 1,6 , "filtr sadzy" przy gorszym paliwie szybciej się zapycha i wymaga od silnika dodatkowych czynności do oczyszczenia jeśli mamy gorsze paliwo to niestety te czynności są niemożliwe i auto przechodzi w tryb serwisowy . "Stare" silniki Fordowskie mniej dymią i nie potrzebują tych filtrów , więc przy podlejszym paliwie nie ma się co zapychać .
Haki napisał(a):W tamtym roku leciałem z Wrocławia do Primoszten.
Golf IV kombi 90 koni na zwykłej pompie.
Spalanie-- do zapalenia się kontrolki stuknęło 1120 km więc gitara ,a paliwko to miałem ze sobą w bagażniku z Polskiego BP.
Przy powrocie zalałem 40l z bańki a później tankowałem kilkanaście litrów w Austrii i nie było żadnych problemów , bo ten silnik nie mający żadnych badziewi typu DPD i pompowtrysków śmiga nawet na Opale i Bartku heheh .
Co do Diesla.. to jest kilka zasad by nie mieć z nim problemów.
1 i chyba najważniejszą na tak długiej trasie - to nie gaszenie go po długiej jeździe od razu tylko zostawienie włączonego na kilka minut na postoju w celu ostudzenia turbiny,która mimo wszystko jest elementem delikatnym.
Co do posta to powiem tylko tyle,że wygląda mi to na słabej jakości paliwko bo nowe dieselki nie lubią cienkiego ON ze stacji i komputery zaraz wariują..
telepol napisał(a):auto budżetowe to służbowe lub nie obciążające domowego budżetu swoja cena
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi