wielbiciel napisał(a):Kilka lat temu można było kupić na stacjach INA diesla do maszyn rolniczych, był on dużo tańszy od tego zwykłego E590, może ten przypadkiem zalałeś. Ja podejrzewam ze niektórzy miejscowi pompiarze kilka lat temu tak robili podmiankę paliw, stąd była fama o gorszym paliwie od właścicieli nowych diesli mających dpf.
Parę lat temu, przy pierwszym wyjeździe samochodem z silnikiem diesla do Chorwacji przetłumaczyłem sobie translatorem, ze strony koncernu INA, takie informacje o rodzajach ON występującego w tym kraju:
I N A RODZAJE OLEJU NAPĘDOWEGO
EURODIZEL BS (zwykły diesel)
Olej napędowy wolny od siarki, tj. produktu wyrównany przez wszystkich wymagań jakościowych i wniosku do UE normy EN 590, przeznaczone przede wszystkim dla pojazdów z systemami o wysokiej wydajności - konwertery katalityczne redukujące szkodliwe elementy w spalinach. Takie pojazdy muszą spełniać wymagania normy Euro V w homologacji w Europie. Całkowita ilość siarki do 10 mg / kg, podczas gdy dodatki silniki gwarantują wystarczającego smarowania. Najniższa możliwa liczba cetanowa jest 51.
Paliwo jest przeznaczone dla wszystkich pojazdów z silnikiem diesla, spełniające wszelkie wymogi zgodnie z normą EN 590 i może zawierać estry do 7% objętości metylowych kwasów tłuszczowych (FAME).
EURODIZEL BS CLASS (nasze premium lub ultimate)
Jest to paliwo wysokiej jakości, który opiera się na już wprowadzane do obrotu paliwa Euro V z suplementu dodatków. To lowsulphur (mniej niż 10 mg / kg siarki), oleju napędowego lub produktu ze wszystkimi wymaganiami jakości i właściwości aplikacji odpowiadających Obecne normy europejskie EN 590 i jest przeznaczony przede wszystkim dla pojazdów z wysoko wydajnych systemów - katalizatory do redukcji szkodliwych składników w spalinach.
Dodatki do oleju napędowego zawiera składniki, które umożliwiają:
• Zmniejszone zużycie
• Większa elastyczność silnikiem
• Optymalne rozproszenie paliwa w komorze spalania
• Zmniejszenie tarcia
• Redukcja szumów
Paliwo jest przeznaczone dla wszystkich pojazdów z silnikiem diesla, spełniające wszelkie wymogi zgodnie z normą EN 590 i może zawierać estry do 7% objętości metylowych kwasów tłuszczowych
EURODIZEL BS NIEBIESKI
Diesel-niebieski jest niebieski olej napędowy malowane zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wykonania ustawy w sprawie podatku akcyzowego w odniesieniu do oleju napędowego malowane niebieski do stosowania w rolnictwie, rybołówstwie i akwakulturze.
Może komuś się przyda, jak i mi wówczas.