Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Paliwo, czyli wtopa...

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
mateq111
Odkrywca
Posty: 73
Dołączył(a): 27.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) mateq111 » 13.07.2011 20:45

FUX jeśli to tak rzeczywiści przyjąć jak mówisz, to na zachodzie jest lepsze paliwo, tankowałem zwykłego Diesla, tylko taki był na stacji.
Jeżeli już poruszamy temat odbiorników prądów. To jadąc do: podpięte CB, navi, lodówka i załączone światła 100% trasy.
Powrót bez lodówki i 100% drogi bez świateł. Tam już zmądrzeli na temat świateł. Czekam jak w Polsce to zniosą.
waldi-ia
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 268
Dołączył(a): 26.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) waldi-ia » 13.07.2011 20:54

[quote="mateq111"]Dzisiaj wróciłem z weekendu z Holandii. I mam teraz dylemat czy klima powoduje wzrost spalanie, czy paliwo na zachodzie jest takie dobre? Ponieważ jadać do Holandii zatankowałem po drodze w Gliwicach na Auchan i później dotankowanie na ostatniej stacji w Olszynie. Zajechałem na tym mixie do Rotterdamu. Tankowanie na Esso i wychodzi spalanie wdł. dystrybutora 6.1/100km. Na tym paliwie z Esso przejechałem po Holandii coś 400km z kilmą i spalanie 5.1 wdł. dystrybutora, bardzo mało uważam ale fakt jechałem max 140km/h bo jednak jest tam ograniczenie do 120km/h i Holendrzy szybko nie jeżdżą. W drodze powrotnej przed wjazdem do Niemiec zatankowałem na ostatniej stacji Avia- nawet nie słyszałem o niej. I w Polsce po przeliczeniu pod dystrybutorem wychodzi 6.1l/100km.
Droga do Holandii 1/3 z klimą,praktycznie 80% drogi na tempomacie.
Droga powrotna cały czas na klimie i bez tempomatu duży ruch na A2 w D. Prędkości takie same 130km/h-160km/h.
....Kiedyś udało mi się kupić w Holandii Golfa 2 , z silnikiem 1.3 benzyna 4 biegowa skrzynia ) . Bak był pełny , ruszam w drogę , jadę za kolegą (nissan 2.0 diesel ) , na liczniku mam 160 km/h , a pod nogą jeszcze mogę przycisnąć , kolega jedzie ze stałą prędkością , ja też . Zatrzymujemy się na siusiu , tankujemy samochody , mi wychodzi średnie spalanie na poziomie 5.5 l/100 km , a koledze 8 l/100km , ale to nic , największe jest zdziwienie kumpla , kiedy ja mówię , że mam zapas pod nogą i możemy jechać szybciej , na co on , ale ja szybciej już nie mogę . To jest wyższość paliwa nad paliwem ( nigdy w Polsce nie osiągnąłem takiego wyniku ( 5.5 l/100km zamieniło się w 7 l/100km. ).Jeżdżę teraz dieslem Mazda Premcy 2.0 101km. Byłem nią w Cro w 2008 r , po zatankowaniu ropy w Słowenii wyrażnie nie szła , Austriacka ropa pomogła . Będąc w Bułgarii tankowałem się na stacjach OMV , brałem tą lepszą ropę , samochód szedł jak burza załadowany po brzegi ( 5 osób , bagażnik pełen jedzenia , które i tak wróciło z powrotem do Polski , ponieważ nie opłaciło nam się gotować , gdyż obiad w restauracji na dole 4* hotelu w którym mieszkaliśmy kosztował 44 lewa t.j około 97 zł ).
Marcin Melanowicz
Podróżnik
Avatar użytkownika
Posty: 21
Dołączył(a): 29.06.2011

Nieprzeczytany postnapisał(a) Marcin Melanowicz » 14.07.2011 10:49

Juz dwa razy tankowałem do pelna na INA w Chorwacji Renault lagune II i Skode oktvie II i nic kompletnie nic sie nie dzieje a mamy wrazenie, że silniki pracuja ciszej. Tankujemy eurodisel BS ostatnia cena z wczoraj 8,92 kuny za litr w Novali
kondi
Odkrywca
Posty: 116
Dołączył(a): 01.10.2004

Nieprzeczytany postnapisał(a) kondi » 11.03.2017 18:07

Witajcie,

Minęło już sporo czasu od ostatniego posta, a że temat zapewne dla wielu wciąż aktualny, pozwoliłem sobie na jego odświeżenie.

Jak obecnie wygląda sytuacja z tankowaniem (nowego CR) diesla w Chorwacji? Czy w dalszym ciągu spotykają Was kwiatki w przypadku silników CR i ultraczułych wtryskiwaczy? Czy może jakość paliw na stacjach typu INA uległa poprawie w ostatnich latach i stąd cisza w tego typu wątkach na forum?

Pozdrowienia i dziękuje za kontynuację wątku.
słoma79
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2166
Dołączył(a): 29.11.2015

Nieprzeczytany postnapisał(a) słoma79 » 11.03.2017 18:15

Podobno bardzo czułe Hdi Citroena nie wykazywało żadnych nieprawidłowości...tankowanie w Pl, Austrii i Chorwacji...
noemi_s
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 330
Dołączył(a): 19.12.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) noemi_s » 11.03.2017 19:50

kondi napisał(a):Jak obecnie wygląda sytuacja z tankowaniem (nowego CR) diesla w Chorwacji? Czy w dalszym ciągu spotykają Was kwiatki w przypadku silników CR i ultraczułych wtryskiwaczy? Czy może jakość paliw na stacjach typu INA uległa poprawie w ostatnich latach i stąd cisza w tego typu wątkach na forum?


Nie tylko nowe silniki diesla przeżywały katusze związane ze słabej jakości paliwem w Chorwacji. Od 10 lat jeżdżę leciwym już Volvo V70 ze silnikiem 2,5 TDI R5, a więc starą, ale nie do zajechania, konstrukcją Volkswagena. Dawniej bardzo często tankowanie na chorwackich stacjach skutkowało sygnalizowaniem awarii sondy lambda zaraz po wyjeździe ze stacji. Problem ustawał po wyjeżdżeniu paliwa ze zbiornika i ponownym zatankowaniu. Ostatni taki przypadek zdarzył mi się bodajże na Istrii w 2013 roku, w czasie kolejnych wyjazdów (2014, 2015, 2016) nie było żadnych problemów z jakością paliwa, więc to chyba tłumaczy ciszę w tym wątku.
wielbiciel
Cromaniak
Posty: 1270
Dołączył(a): 16.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) wielbiciel » 12.03.2017 10:27

Jeden raz wtopiłem z paliwem w Pagu na stacji INA, tej po prawej przy wjeździe od strony mostu. Poczciwa Astra 1,9 TDI wypalała dpf co 70-100 km. Zatankowanie za Zagrzebiem unormowało sytuację. Tak od 1999 nie miałem żadnych problemów ani z Pb ani z ON. Co prawda nie miałem nigdy pompowtryskiwaczy ale okresy wypalania filtra dpf bardzo dobrze pokazuje jakość paliwa, a tankuję zawsze tego zwykłego diezla. Jedynie co to tankuję na dużych stacjach sieciowych, omijam te małe a INA szczególnie.
lechocz
Cromaniak
Posty: 606
Dołączył(a): 17.01.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) lechocz » 12.03.2017 11:17

Ze swoich doświadczeń, a byłem już w Chorwacji oraz okolicznych państwach już ładnych parę razy, samochodami zarówno na ON jak i Pb, mogę podzielić się, pozytywnym dotychczas doświadczeniem, iż tankować należy, nie na małych stacjach, nieznanych firm, gdzie jedyną korzyścią czasami, jak się później niejednokrotnie i zwodniczo okazuje, jest tylko niska cena paliwa lecz wyłącznie na dużych stacjach firmowanych przez największe koncerny paliwowe, na których oprócz samej stacji paliw jest jeszcze jakaś restauracja, bar, infrastruktura dla dzieci itp. Czyli takimi swoistymi "kombinatami" do obsługi podróżujących.

Na takich to stacjach bowiem, oczywiście w moim subiektywnym odczuciu i dotychczasowym doświadczeniu, jest minimalne ryzyko zatankowania paliwa złej jakości. W odróżnieniu do małych stacyjek na uboczu, kuszących atrakcyjną ceną.

A nauczony jestem krajowym, wprawdzie doświadczeniem, sprzed wielu lat, kiedy to, mając samochód na LPG, w trasie z Gdańska do Poznania, skusiłem się niską ceną gazu na dosyć dużej, co prawda, eksponowanej stacji paliw lokalnej firmy, której nawet już nazwy nie pamiętam. Spalanie skoczyło mi wówczas z 10 litrów do ponad 16 a samochód jechał jak ospały żółw po sutym obiedzie.

Od tej pory tankuję wszystkie paliwa, obojętnie czy to w kraju czy za granicą, jedynie na dużych stacjach renomowanych koncernów paliwowych oraz stacjach przy marketach Auchan i w/w sytuacja, z jakością paliwa, się jak dotąd nie powtórzyła.

Jedynie co, w odróżnieniu do wielu czytanych i zasłyszanych opinii, do tej pory jakoś nie doświadczyłem lepszej jakości paliwa poza granicami RP a szczególnie w tzw. krajach zachodnich. Po prostu, samochody jakimi jeździłem i jeżdżę, zawsze zużywają te same ilości paliwa, niezależnie od miejsca ich zatankowania. Dodam tylko, iż zazwyczaj na wakacjach przejeżdżamy dosyć dużo, jak myślę, gdyż co najmniej 5000 kilometrów, odwiedzając za każdym razem nie tylko wiele atrakcyjnych dla nas miejsc w samej Chorwacji, jak i również w Bośni i Hercegowinie oraz tradycyjnie już i "obowiązkowo wpadając" na kilka dni do Wenecji.
yzedef
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2976
Dołączył(a): 09.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yzedef » 12.03.2017 11:38

Poznałem kiedyś człowieka pracującego w Lotosie (mówił że zaopatrują gdzieś 80% stacji w Polsce) i w kombinowaniu na paliwie to akurat nie ma reguły, nawet na dużych sieciówkach są przekręty... jednak polegają one najczęściej na zamawianiu zimą paliwa letniego czyli bez dodatków jak tylko pogoda oscyluje w okolicach zera stopni i ogólnie właśnie tak kombinują, kupią jakieś zubożone paliwo i zarabiają na różnicy. Taka duża stacja zużywa jedną cysternę dziennie, więc trochę tego jest.
Ja osobiście wolę kupić tańsze paliwo czyli zwykłego ON a dodatki dolewam sam od ponad dwóch lat (Kleen-flo). Zalecił mi to znajomy który ma świra na tym punkcie i robi testy i badania różnych oleji, dodatków i samych paliw na stacjach. Chłopak ma wiedzę przeogromną, np. zaleca do diesla dodawać w małych ilościach olej do dwusuwa 2T (syntetyk np. Valovline) twierdzi że w Niemczech co drugi taksiarz tak robi. Niestety przez wysokie normy ekologiczne teraźniejsze paliwo jest tak jałowe i suche (brak substancji smarujących) że właśnie przez to silniki i osprzęt mają krótszą żywotność.
dids76
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 8060
Dołączył(a): 20.08.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) dids76 » 12.03.2017 12:04

Na szczęście daaaawno nie trafiłem na paliwo na które by mój samochód dziwnie zareagował, może dlatego że konstrukcja jego silnika pochodzi z lat 90-tych a na klapce wlewu paliwa jest naklejka że można tankować paliwo o min 91ROZ :oczko_usmiech:
W Polsce praktycznie tankuję cały czas na "Auchan" (paliwo dostarcza Orlen :wink: ), na trasie w różnych miejscach. W 2015roku jadąc do Chorwacji, tankowałem w Austrii przy B66 na takiej stacji że miałem wielkie obawy o jakość paliwa (stacja przy jakimś gospodarstwie), oczywiście żadnych problemów nie było.
Ps. Jeśli chodzi o jakość paliwa i "renomę" stacji, to dobrze widać czy tankują tam lokalni kierowcy. W Raciborzu jest stacja, na której około 2003-2004 roku sprzedawano "chrzczone" paliwo (ojciec zarżnął tam wtryskiwacze w Mercedesie i po oddaniu paliwa do analizy okazało się że w składzie paliwa oleju napędowego wiele nie było) i do dzisiaj, pomimo któreś już z kolei zmiany szyldu, bardzo mało aut na rejestracji SRC tam tankuje :wink:
Sol-Wagon
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1962
Dołączył(a): 21.01.2012

Nieprzeczytany postnapisał(a) Sol-Wagon » 12.03.2017 18:29

yzedef napisał(a):(...)zaleca do diesla dodawać w małych ilościach olej do dwusuwa 2T (syntetyk np. Valovline) (...)

gdy miałem diesla to uważnie śledziłem "te" tematy na forum jednej z marek (mającej swego czasu wrażliwe wtryskiwacze)...tam akurat chłopaki "udowadniali", także laboratoryjnie iż lepszy jest półsyntetyk...a świetnie cena/jakość wychodzi np. Ravenol...
śmigacz
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1703
Dołączył(a): 18.09.2016

Nieprzeczytany postnapisał(a) śmigacz » 12.03.2017 20:26

Nam udało się uziemić 8 samochodów na stacji. Renomowany zachodni koncern. Po opisaniu tego w gazecie na następny dzień na stacji pustki. Po kilku dniach wszystko wróciło do normy. Auta naprawione na koszt stacji. Powód woda w paliwie która dostała się przez nieszczelności w jednej studzience. Komputer zgłaszał błędy i wył niemiłosiernie więc po którymś skasowaniu alarmu został wyłączony. Drukował sobie tylko alarmy. Jak auta padły ze 200 m od stacji dopiero się okazało że w paliwie zamiast kilkudziesięciu litrów wody jest kilkaset. Pompy zaciągły po prostu wodę do dystrybutorów. W każdym zbiorniku znajduje się woda jest to po prostu normalne. Tyle że jest jej na 20tys litrów powiedzmy 50litrów na dnie. I nikomu ona nie przeszkadza. Poziom jest zawsze kontrolowany. Czasami jak widać czynnik ludzki jest głównym sprawcą. O chrzczeniu paliwa na wielkich sieciowych stacjach nie ma mowy. Cysterna wyjeżdża zaplombowana z Orlenu i taka trafia na stację. Różni się paliwo tylko domieszkami. Często tak jest ze auto przewozi paliwo na kilka różnych stacji spuszvzajac konkretne komory. Cysterna wtedy jest biała bez żadnego logo a kierowca w zależności na jaką stacje wjeżdża ubiera konkretny strój firmowy danej stacji.
Crocodyl
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1018
Dołączył(a): 13.02.2014

Nieprzeczytany postnapisał(a) Crocodyl » 12.03.2017 20:33

Z jakością paliwa wszędzie może być różnie. Ja osobiście mam zasadę, że w dalszej trasie staram się dotankowywać na bieżąco tj. w okolicach połowy zbiornika. Jakby trafił się jakiś "żur" to jest szansa, że wymiesza się z lepszym paliwem i nie będzie dramatu. Co do jakości paliwa to nigdy nie miałem smutnych doświadczeń ani na trasie ani w samej Chorwacji. Tam staram się tankować albo na OMV lub INA i jest OK. Co do dodatku 2T do ON to jak rydwan bez DPFa to nie ma większej różnicy bo czy to syntetyk czy półsyntetyk to najważniejsze aby poprawiał "smarność" ekologicznego paliwa bez siarki. Jak jest natomiast DPF wówczas zalecana jest większa ostrożność i wybór oleju także nisko popiołowego albo stosowanie dodatków. Jedno jest pewne to działa.
yzedef
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 2976
Dołączył(a): 09.06.2013

Nieprzeczytany postnapisał(a) yzedef » 12.03.2017 20:57

Crocodyl napisał(a):Jak jest natomiast DPF wówczas zalecana jest większa ostrożność i wybór oleju także nisko popiołowego albo stosowanie dodatków. Jedno jest pewne to działa.

Dokładnie dlatego napisałem o syntetyku, który to popiołów ma mniej.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Paliwo, czyli wtopa... - strona 11
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone