16 lipca (sobota): Osiołkiem dookoła... SaplunaryBudzimy się w nowym miejscu i ogarniamy w apartmanie. Doceniamy materac - spało się zdecydowanie lepiej niż na Rabie, gdzie było zbyt miękko
Wychodzę na balkon i obserwuję psa gospodarzy - Florę:
Flora jest pitbullem albo amstaffem, nie znam się zbyt dobrze na rasach psów
Wczoraj, kiedy zobaczyłam ją po raz pierwszy, lekko się przestraszyłam, ale zupełnie niepotrzebnie - jest łagodna dla ludzi, szczeka tylko na inne psy i czasem je goni. Dość nieudolnie zresztą, bo porusza się powoli z powodu cesarki, którą niedawno przeszła, jeszcze ma opatrunki.
Robimy śniadanko, które zjemy na pięknych talerzach z krabami. Bardzo mi się spodobały
:
To nie nasza własność, ale wyposażenie apartmanu.
Ze śniadaniem na balkonie warto zdążyć do 9:30, później trwa wyścig ze słońcem
:
Po śniadanku Małż pompuje Osiołka na tarasie po drugiej stronie mieszkania:
Towarzyszy mu Flora, która jest bardzo ciekawska i nawet kładzie się na nienapompowanym kajaku, trudno ją przegonić
W dziwnej klatce zawieszonej "pod" budynkiem zauważamy ciekawostkę:
To kozie sery, które produkuje gospodyni. Często przychodzą/przyjeżdżają po nie klienci z całej wyspy. Niedługo przekonamy się, dlaczego
Osiołek i Maździak gotowi do drogi
:
Ruszamy na wschodni kraniec Mljetu, do Saplunary. Po drodze taki widok, że musimy się zatrzymać:
Jest nawet ławeczka:
z której wypatruję skaczącego delfina
Niestety, nie dało się go uchwycić na zdjęciu. Skoczył ze dwa razy i odpłynął. Ale liczy się!
To był czwarty raz, kiedy widziałam delfiny na wolności. Pierwszy - na Cresie, w Osorze, wieczorem przy starówce; drugi - z plaży w Zaostrogu; trzeci, najlepszy - z kajaka na Braču, dwa lata temu
Była cała grupka. Dla przypomnienia:
Zdjęcie z relacji Mój Brač w koronieDalsza część drogi też jest bardzo widokowa. Okolice Sobry:
Wysepki między Maranovići a Koritą:
Wyspa jest bardzo malownicza i wysoko oceniam ją w kategorii "widokowość"