napisał(a) Chris_M » 19.05.2022 14:31
Krismel napisał(a):Chris_M napisał(a):A czy na tej karcie masz aktywną usługę płacenia przy pomocy paska magnetycznego?
Nie mam pojęcia - nie wiem nawet czy taką usługę trzeba aktywować.
Aktywować nie trzeba, ale warto wiedzieć, czy ma się ją aktywną, żeby wiedzieć dlaczego płatność kartą nie została zaakceptowana
Autoryzacja przy pomocy paska magnetycznego z wolna trafia do lamusa, gdyż przestępcy opanowali technologię kopiowania tego paska (tzw. skimming) i wytwarzania klonów oryginalnej karty, których potem używali do wypłat cudzych pieniędzy z bankomatów.
Dlatego nowe terminale płatnicze zazwyczaj już nie mają czytnika paska magnetycznego, a niektóre banki (jak np. Revolut) domyślnie wyłączyły możliwość płacenia paskiem magnetycznym, chociaż tę funkcję użytkownik sam w każdej chwili może przywrócić z poziomu aplikacji mobilnej.
Wszystko wskazuje na to, że na bramce Lucko mają (lub mieli) stare terminale, które obsługiwały tylko płatności przy pomocy paska magnetycznego i prawdopodobnie stąd powtarzające się problemy z płaceniem niektórymi kartami na tej bramce.
Żeby sprawdzić czy dana karta posiada możliwość płacenia paskiem magnetyczny, najprościej jest znaleźć terminal który obsługuje takie płatności i spróbować zapłacić przez przeciągnięcie karty przez czytnik paska magnetycznego.