Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Odwołane loty z norwegian'a

Nie każdy musi podróżować swoim samochodem. Autokar, pociąg, samolot ... możliwości jest wiele. W tym dziale także tematyka promów.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
janel2301
Plażowicz
Posty: 9
Dołączył(a): 14.06.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) janel2301 » 20.06.2009 18:34

niesamowite ... zabezpieczeni sa z każdej strony. Powinni zwrócić pieniądze za bilety w ciągu 7 dni, na infol powiedzieli, że DO 2 TYG. , ciekawe jak będzie w praktyce. Czy ktoś z Was już dostał zwrot ?




dudette napisał(a):Ja najprawdopodobniej wybiore auokar,bo na lot samolotem za ponad 1000zl kasy nie mam...
O odszkodowaniu/rekompensacie nie ma mowy - byłam w biurze praw konsumenta, żeby dostać odszkodowanie za anulowanie lotu, musi on być odwołany 2tyg. wcześniej, jeśli termin jest dłuższy, żadna dodatkowa kasa się nie należy...
dudette
Podróżnik
Posty: 20
Dołączył(a): 17.01.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) dudette » 21.06.2009 10:39

ja jeszcze nie dostałam, ale mi pani z infolinii powiedziala,ze zwrot pieniedzy jest w ciagu 4 tygodni ;>
shysh
Autostopowicz
Posty: 4
Dołączył(a): 10.08.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) shysh » 24.06.2009 08:46

Witam,
Mnie też odwołano lot. Co prawda do Chorwacji jeszcze się załapię z Norwegianem, ale wracam Ryanairem. Dzisiaj za lot 21 sierpnia, z Zadaru przez Dusseldorf do Wrocławia zapłaciłam niecałe 104 euro. Więc nie jest tak źle.
Pozdrawiam
shysh
asiazz
Turysta
Posty: 13
Dołączył(a): 01.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) asiazz » 24.06.2009 15:13

Oto odpowiedź z Urzędu Lotnictwa Cywilnego:

Szanowna Pani,

W odpowiedzi na Pani zapytanie informuję, iż Rozporządzenie nr
261/2004/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiającego
wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy
przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów,
uchylającego rozporządzenie nr 295/91 (Dz.Urz. UE L 46 z dnia 17 lutego 2004),w
przypadku odwołania rejsu zobowiązuje przewoźnika do zorganizowania pasażerom
z opieki w postaci:

1. posiłków oraz napojów w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania,
dwóch rozmów telefonicznych, dwóch dalekopisów, dwóch przesyłek
faksowych lub e-mailowych, oraz

2. zakwaterowania w hotelu oraz transportu pomiędzy lotniskiem a miejscem
zakwaterowania,
w przypadku gdy spodziewany czas odlotu ma nastąpić co najmniej dzień po
terminie poprzednio zapowiedzianego odlotu, oraz

3. zwrotu w terminie siedmiu dni, pełnego kosztu biletu po cenie za jaką
został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży oraz za
część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej
jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażerów, wraz z,
gdy jest to odpowiednie, lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w
najwcześniejszym możliwym terminie, lub

4. zmiany planu podróży, na porównywalnych warunkach do miejsca
docelowego,
w najwcześniejszym możliwym terminie, lub w terminie późniejszym
dogodnym dla pasażera,
w zależności od dostępności wolnych miejsc.

5. wypłaty odszkodowania w wysokości 250 EUR dla wszystkich lotów o
długości do 1500 kilometrów, chyba że:

a) poinformował pasażerów o dowołaniu lotu co najmniej dwa tygodnie
przed planowanym czasem odlotu, lub

b) poinformował o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do 7 dni przed
odlotem planowanym
i zaoferował zmianę planu podróży, umożliwiającą wylot najpóźniej
dwie godziny przed planowanym czasem odlotu i dotarcie do miejsca docelowego
najwyżej cztery godziny po planowanym czasie przylotu, lub

c) poinformował o odwołaniu w okresie krótszym niż 7 dni i zaoferował
podróż umożliwiającą wylot najpóźniej godzinę przed planowanym czasem
odlotu i dotarcie do miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowanym
czasie przylotu, lub

d) przewoźnik mógłby dowieść, że odwołanie lotu było
spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było
uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków (np. nieoczekiwane
wady mogące wpłynąć na bezpieczeństwo lotu).

W przypadku, gdy przewoźnik naruszył ww. przepisy rozporządzenia, zgodnie
z art. 205b ust.1 ustawy– Prawo lotnicze, do Prezesa ULC można wnieść
skargę na naruszenie przez przewoźnika przepisów ww. rozporządzenia.
Skargę do Prezesa ULC należy złożyć po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u
przewoźnika lotniczego. Zgodnie z art. 205b ust. 2 ustawy – Prawo lotnicze
do skargi należy załączyć:
1) kopię skargi skierowanej do przewoźnika,
2) kopię odpowiedzi przewoźnika na skargę pasażera – jeżeli została
udzielona (przewoźnik powinien udzielić odpowiedzi w okresie ok.
miesiąca),
3) kopię potwierdzonej rezerwacji na dany lot.

Ponadto skarga powinna spełniać wymogi formalne określone w Kodeksie
postępowania administracyjnego, tj. powinna być podpisana przez wszystkich
skarżących, bądź do skargi należy załączyć stosowne pełnomocnictwo.

asiazz
Turysta
Posty: 13
Dołączył(a): 01.03.2009

Nieprzeczytany postnapisał(a) asiazz » 25.06.2009 16:33

Zasadność rekompensaty pieniężnej (odszkodowania) zależy od powodu z
jakiego został odwołany lot, jeżeli z przyczyn od niego nie zależnych
(siła wyższa, pogoda, usterka techniczna) to nie jest zasadne, jeżeli z
przyczyn zależnych od przewoźnika to jest zasadne chyba że przewoźnik
powiadomił pasażera na więcej jak 14 dni.
Wysokość odszkodowania jest zależna nie od wysokości rzeczywistej szkody
ale od długości lotu (zgodnie z wystawionym biletem).
Jeżeli przewoźnik przekroczy 7 dniowy termin do zwrotu kosztów
niewykorzystanego biletu to w przypadku wszczęcia postępowania administracyjnego Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego może na przewoźnika nałożyć karę pieniężną. Kary nakładane na przewoźników lotniczych stanowią dochód Skarbu Państwa.
Rolek
Globtroter
Posty: 41
Dołączył(a): 17.05.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rolek » 30.06.2009 15:08

Powiem Wam że jakis czas nie odwiedzałem forum i jak przeczytałem temat to mi sie ciepło zrobiło. na szczęście szybki telefon do informacji Norvegian szybko mnie uspokoił. Loty odwołane sa od 17sierpnia. Na szczęście mój lot 01 i 15 Sierpnia sa bez większych zmian :)
praulinka
Globtroter
Avatar użytkownika
Posty: 49
Dołączył(a): 03.07.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) praulinka » 20.05.2010 23:05

Norwegian właśnie po raz drugi, tym razem w 2010 roku, zrobił ten numer - poniższy mail otrzymałem dziś popołudniu

UWAGA! TO JEST ATOMATYCZNY E-MAIL. ODPOWIEDZ WYSLANA NA TEN ADRES E-MAILOWY NIE ZOSTANIE PRZECZYTANA.

ENGLISH TEXT WILL FOLLOW AT THE BOTTOM!


Witam,


Ważna informacja dotycząca lotu liniami lotniczymi Norwegian, nr rezerwacji: xxx



Norwegian postanowil zawiesić wszystkie loty operowane z Warszawy (WAW) do Splitu (SPU) z dniem 31. sierpnia.



Norwegian zapewnia calkowity zwrot kosztow za bilety lotnicze na kartę kredytową, którą oplacane byly bilety.
Prosimy poinformować towarzyszących pasażerów o wstrzymaniu lotów i potwierdzeniu, że informacja zostala przyjeta.




Prosimy o kontakt z infolinia, tel. 0047 21 49 00 15 lub 0 703 40 30 40 ( tylko z Polski ).

Wiadomosc można przeslać również pocztą elektroniczną na adres adres e-mail widoczny tylko dla zalogowanych na cro.pl z dopiskiem “ schedule change- full refund ” i nr rezerwacji w tytule.




Norwegian przeprasza za wszelkie niedogodnosci zwiazane z zawieszeniem lotów.



Z poszanowaniem

Norwegian Air Shuttle



Czyli we wrześniu tego roku żona samolotem już nie wróci.

Ja już napisałem im co o nich myślę, to naprawdę nadaje się do TV.
Adam Sz.
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 207
Dołączył(a): 03.04.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) Adam Sz. » 20.05.2010 23:26

praulinka napisał(a):Norwegian właśnie po raz drugi, tym razem w 2010 roku, zrobił ten numer - poniższy mail otrzymałem dziś popołudniu ... Czyli we wrześniu tego roku żona samolotem już nie wróci.


Niekoniecznie, może wróci ... :lol:
Pozostaje Germanwings. Na razie we wrześniu lata na trasie Split-Kolonia-WWA (www.germanwings.com). Lub Germanwings do Berlina, a potem pociągiem do W-wy.

Mała uwaga.
Niekoniecznie tutaj Norwegian jest do końca winny. "Najlepsze i najważniejsze" loty były w soboty, a w trzy soboty wrześniowe lotnisko w Warszawie jest zamkniete.
joasiasok
Croentuzjasta
Avatar użytkownika
Posty: 249
Dołączył(a): 27.01.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) joasiasok » 21.05.2010 09:01

sprawdź konto, zanim dostałam maila był juz zwrot pieniędzy, tutaj nie mam im nic do zarzucenia
Poprzednia strona

Powrót do Alternatywne środki lokomocji

cron
Odwołane loty z norwegian'a - strona 3
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone