napisał(a) wielbiciel » 09.08.2019 08:43
paulr napisał(a):rocker napisał(a):do mego wyjazdu już tylko 29dni (tak już odliczam
) i śledzę tutaj tę dyskusję. Planuję jechać trasą jaką ostatnio wybiera większość forumowiczów, czyli ze Spiefield na Cvetlin. Mam tylko jedno pytanie, na które nie umiem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy są tam jakieś ograniczenia nocne (wiem UE, głupie pytanie). Będę tam ok 2-3 nad ranem.
Większość chyba jednak jeździ autostradami... objazd autostrady ma jeszcze sens jak jest korek, w szczycie sezonu (zeszłego roku korek był to zjechałem na końcu płatnej na cvetlin co niewiele dało bo tam też korek ale przejście małe i szło znacznie wolniej.
Jadąc po sezonie chcąc robić objazd dokładasz sobie ponad godzinę drogi, kluczenia bo "dziurach" Słowenii. Nie wiem w tym roku jak daleko jest autostrada bo nie śledzę tego. Ale jak dla mnie to bez sensu pchać się w te ich miasteczka...
I tu masz całkowitą rację, jakie oszczędności, czasu i kasy? Guzik prawda, wystarczy na GM wyznaczyć Brno-Lucko i poprowadzić po objeździe i porównać do trasy przez A3(A) - 87 i 86(H) to wychodzi że:
LMPC = 479 km / 5:40 (teoretyczna, bez korków) + 48 kuna + korki
A3-87-86 = 484 / 5:25 (teoretyczna, bez korków) + 47 kuna i bez korków
W obydwu przypadkach mamy tylko dwie winiety, A i CZ. Więc co lepsze.
Wydaje się że objazd płatnego odcinka jest już bez sensu, zawsze w plecy i kosztem i czasem.
Więc albo płacimy albo całkowicie zmieniamy drogę przez inne państwa tym bardziej że mają wyremontowane drogi w zakresie nas interesującym.