paulr napisał(a):Starczy zobaczyć że wiele zdjęć jest z 2011 roku. Więc stan drogi może być diametralnie inny. A drogi w Słowenii są porównywalne jak u nas. Czyli nie ma źle
walp napisał(a):To jest zrozumiałe. Mamy tu do czynienia ze stosunkiem cena/długość płatnego odcinka.
arek_sosnowiec napisał(a):Na Street View jakość nawierzchni wydaje się dość słaba (droga do Cvetlin). Jak jest w rzeczywistości?
Venom555 napisał(a):W Słowenii zawsze tak było - jak pamiętam bodaj w 2000 roku były niesamowite korki przed ich pseudo autostrada , która miała chyba z 800 metrów i płaciło się za nią 80 €centów.
walp napisał(a):Rozumiem, że to jakiś zabójczy przelicznik te 80 centów, bo Słowenia ma euro od 2007 roku. Wychodzi, że przejazd 1 km kosztował 1 euro
Janusz Bajcer napisał(a):Street View – rok 2011, 2013
No ale może ktoś jechał 2015, 2016
Venom555 napisał(a):walp napisał(a):To jest zrozumiałe. Mamy tu do czynienia ze stosunkiem cena/długość płatnego odcinka.
W Słowenii zawsze tak było - jak pamiętam bodaj w 2000 roku były niesamowite korki przed ich pseudo autostrada , która miała chyba z 800 metrów i płaciło się za nią 80 €centów.
Znaleźli sposób na kasę od turystów. Objazdy nie wchodziły w gre bo w Chorwacji nie było autostrad jak obecnie.
wielbiciel napisał(a):Drugim takim miejscem były bramki za Lublaną w kier. Koper, to takie Lučko było.
walp napisał(a):paulr napisał(a):Nikt nie uwaza ze nie bedzie drogi. Tylko moze byc tak ze przejazd autostrada bedzie trwac 40 minut a lokalnymi ponad 2 godziny. Przez co korzystanie z nowego objazdu bedzie nieopłacalne.
To jest zrozumiałe. Mamy tu do czynienia ze stosunkiem cena/długość płatnego odcinka. Do teraz było tak, że ten płatny odcinek
to 15 euro za 50 km autostrady. Z tego powodu wielu wybierało objazd. Mało kto tak robi, jadąc przez Słowenię np. na Istrię.
Marsallah napisał(a):Wg mnie nie cena nie stanowi jedynego czynnika stojącego za wyborem objazdu. Może było tak na początku, ale sądzę, że wielu, którzy przejechali raz i drugi objazdem (tym czy innym) przez Słowenię, docenia ten etap trasy także z uwagi na urozmaicenie podróży, oddech od jednostajności autostrady. Dlatego być może nawet kiedy niektórzy z nas w PL uzyskają możliwość przebycia całej drogi nad Jadran autocestą, będą świadomie wybierać niektóre odcinki prowadzone innymi drogami. Bo przecież ci z nas, którzy nie jadą na Istrię, mają do przebycia bardzo niewielką część trasy przez Słowenię (jeśli w ogóle jej nie omijają).
Marsallah napisał(a):Wg mnie nie cena nie stanowi jedynego czynnika stojącego za wyborem objazdu. Może było tak na początku, ale sądzę, że wielu, którzy przejechali raz i drugi objazdem (tym czy innym) przez Słowenię, docenia ten etap trasy także z uwagi na urozmaicenie podróży, oddech od jednostajności autostrady.
arek_sosnowiec napisał(a):CVETLIN.
Znalazłem na forum parę wpisów o tym przejściu granicznym (są nawet z 2016 r.). Ludzie raczej piszą o tym, że przejście graniczne puste, znudzeni celnicy, zdziwieni że ktoś w ogóle przyjechał . Nikt nie pisze o dziurawej nawierzchni więc może nie jest źle. Wspominają jedynie o tym, że droga jest dość wąska i przed samym przejściem granicznym są serpentyny. Przejście czynne 24h.
Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi