Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Obciążenie auta - większe ciśnienie w oponach.

Którędy jechać? Ile zajmuje pokonanie trasy? Na jakich odcinkach drogi są płatne? Gdzie przekraczać granice? Nocować po drodze czy nie? A jeśli tak, to gdzie? Co zabrać w podróż, na co uważać, jak się zachowywać, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych. Gdzie nie warto tankować i co z LPG.
[Nie ma tutaj miejsca na reklamy. Molim, ovdje nije mjesto za reklame. Please do not advertise.]
Bahama
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1045
Dołączył(a): 29.04.2006
Obciążenie auta - większe ciśnienie w oponach.

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bahama » 04.06.2011 09:00

Zawsze przed wyjazdem wakacyjnym mam zasadę, zamiast książkowych 2,2 atm pompuję do 2,4-2,5. Przy sporym obciążeniu auta, oponki po trasie nadal wyglądają idealnie, do tego spalanie jakby minimalnie niższe.
Polecam, ostatnio sporo na ten temat w prasie motoryzacyjnej.
Rysio
Weteran
Avatar użytkownika
Posty: 13051
Dołączył(a): 23.07.2002

Nieprzeczytany postnapisał(a) Rysio » 04.06.2011 09:09

W mojej Astrze nawet na klapce wlewu paliwa jest informacja, że nominalne ciśnienie dla samochodu nieobciążonego wynosi 2,2atm a dla samochodu obciążonego przód 2,6 a tył 2,8 atm. Dodatkowo należy dopompować poduszki zawieszenia do bodajże 3 atm co zapobiega dobijaniu do odbojników :)
gemidow
Odkrywca
Posty: 89
Dołączył(a): 08.04.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) gemidow » 04.06.2011 09:55

U mnie tez jest informacja, że samochód nieobciążony to 2,2 a obciązony 2,4-2,5 i jak będe wyjeżdżał to koła dopompuje do wyższych wartości
Bahama
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1045
Dołączył(a): 29.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bahama » 04.06.2011 10:05

Imotski napisał(a):Ja uważam, że cisnienie w oponach powinno być takie, jak przewidział konstruktor auta.


No jak na klapce napisane, że dopompować przy obciążeniu to konstruktor przewidział... Zresztą poczytaj artykuły na ten temat, nawet w instrukcji aut są wytyczne jak opona się układa przy obciążeniu większym i mniejszym.

Jak masz zapakowaną calą rodzinę i bagaż to opona z ciśnieniem zalecanym nominalnie będzie nawet bokami bieżnika dociskała do asfaltu - czyli zużycie opony + paliwa większe

Wiadomo jak z wiekszym ciśnieniem pojedziesz na "pusto" podskakiwanie będzie i zuzycie środka bieznika.

Po powrocie z urlopu upuszczamy i po sprawie.

Obrazek

A - Prawidłowe
B - Za małe
C - Za duże

Teraz kwestia obciążenia dochodzi. Chodzi o to, żeby zawsze zbliżone do A było.
krakuscity
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 7920
Dołączył(a): 11.08.2003

Nieprzeczytany postnapisał(a) krakuscity » 04.06.2011 10:50

Bahama napisał(a):Zawsze przed wyjazdem wakacyjnym mam zasadę, zamiast książkowych 2,2 atm pompuję do 2,4-2,5. Przy sporym obciążeniu auta, oponki po trasie nadal wyglądają idealnie, do tego spalanie jakby minimalnie niższe.
Polecam, ostatnio sporo na ten temat w prasie motoryzacyjnej.

Jak dla mnie jest to normalna zasada jaką powinno się stosować przed takim wyjazdem.
Użytkownik usunięty

Nieprzeczytany postnapisał(a) Użytkownik usunięty » 04.06.2011 14:07

No i pamiętajcie :!: - wraz ze zmianą obciążenia auta i ugięciem oponki zmieniają się wskazania licznika :lol:

http://cro.pl/forum/viewtopic.php?t=9450&start=0
romuald22
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5029
Dołączył(a): 22.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) romuald22 » 04.06.2011 15:36

Nikt nie wspomniał o tym, że wraz ze wzrostem temperatury opony wzrasta również ciśnienie w niej.Podobno o jakieś 15-20%. Jadący do Chorwacji (długość trasy, temperatura w Cro) powinni o tym pamiętać.
Generalnie chyba ten fakt nam sprzyja bo opona ze zbyt małym ciśnieniem zużywa się szybciej niż ze zbyt dużym. (Oczywiście wszystko w granicach jakiegoś tam rozsądku).
mireks
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1888
Dołączył(a): 18.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) mireks » 04.06.2011 16:39

Normalne że przy większym obciążeniu większe ciśnienie w oponach,książka serwisowa o tym przypomina.
AndrzejJ.
zbanowany
Posty: 7149
Dołączył(a): 01.12.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) AndrzejJ. » 04.06.2011 17:17

Ciśnienie w oponach to bardzo delikatna sprawa.Ostateczny wynik bierzemy z podzielenia odległości i szybkości przez wieziony towar.
Wiadomo,że im szybciej jedziemy i dalej tym bardziej powinniśmy dodmuchać opony przy obciążeniu dwoma workami ziemniaków i teściową.Teściowa plus 0.1 atmosfery,ziemniaki plus 0.1 atmosfery.
Wiadomo,że po dodaniu 0.2 do 2.2 -2.4 to ciśnienie staje się krytyczne.
I teraz pytanie czy ryzykujemy wystrzał czy wywalamy ziemniaki lub teściową? :roll:
Bahama
Cromaniak
Avatar użytkownika
Posty: 1045
Dołączył(a): 29.04.2006

Nieprzeczytany postnapisał(a) Bahama » 04.06.2011 17:58

Jak to powiedział dr Josef Štrosmajer: "Gdyby głupota potrafiła latać, nie byłoby trzeba opon pompować, czy jakoś tak..." :)
AndrzejJ.
zbanowany
Posty: 7149
Dołączył(a): 01.12.2005

Nieprzeczytany postnapisał(a) AndrzejJ. » 04.06.2011 18:08

Bahama napisał(a):Jak to powiedział dr Josef Štrosmajer: "Gdyby głupota potrafiła latać, nie byłoby trzeba opon pompować, czy jakoś tak..." :)

,,Czy potrafiłby pan obliczyć przekrój kuli ziemskiej?
Nie umiałbym, proszę panów odpowiedział Szwejk ale i ja bym panom też mógł zadać zagadkę. Jest dom o trzech piętrach, każde piętro ma osiem okien. Na dachu są dwa dymniki i dwa kominy. Na każdym piętrze mieszkają dwaj lokatorzy. A teraz powiedzcie, panowie, którego roku umarła babka stróża? "
Ostatnio edytowano 04.06.2011 18:08 przez AndrzejJ., łącznie edytowano 1 raz
romuald22
Koneser
Avatar użytkownika
Posty: 5029
Dołączył(a): 22.03.2007

Nieprzeczytany postnapisał(a) romuald22 » 04.06.2011 18:13

AndrzejJ. napisał(a):...odpowiedział Szwejk ale i ja bym panom też mógł zadać zagadkę. Jest dom o trzech piętrach, każde piętro ma osiem okien. Na dachu są dwa dymniki i dwa kominy. Na każdym piętrze mieszkają dwaj lokatorzy. A teraz powiedzcie, panowie, którego roku umarła babka stróża? "

O kurna blada. Ile lat temu ja to czytałem.
Podobnie jaki pompowałem opony :wink:
KOCHAR1
Odkrywca
Posty: 60
Dołączył(a): 07.08.2010

Nieprzeczytany postnapisał(a) KOCHAR1 » 04.06.2011 19:56

Rysio napisał(a):W mojej Astrze...

Nie wiem dlaczego ale zawsze kojarzyłem Cię z dresem i zagazowaną Calibrą a tu Astra ... :wink:
Nareszcie masz odpowiedni avatar , przecież jesteś jednym z " piesków " Morskiego Psa :D
gemidow
Odkrywca
Posty: 89
Dołączył(a): 08.04.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) gemidow » 04.06.2011 20:19

KOCHAR1 napisał(a):
Rysio napisał(a):W mojej Astrze...

Nie wiem dlaczego ale zawsze kojarzyłem Cię z dresem i zagazowaną Calibrą a tu Astra ... :wink:

Może to zagazowana Astra I GSI :D :D :D
wielbiciel
Cromaniak
Posty: 1278
Dołączył(a): 16.03.2008

Nieprzeczytany postnapisał(a) wielbiciel » 05.06.2011 07:35

Rysiu.
Tam na klapce jest jeszcze napisane EKO 2,7 atm. przód, na tyle nie pamiętam jaka wartość.
Producenci samochodów podają wartości uśrednione tj. czytaj: nie mniej niż ..... Dopiero producent opon dla danego rozmiaru opony i modelu samochodu podaje odpowiednie wartości ciśnienia.
Dla Sonaty EF z 2000 którą miałem instrukcja mówi o wartości 2,1 atm. a już producent podaje wartość 2,3 atm.
To może być pomocne:

http://www.fulda.com/fulda_pl_pl/
Następna strona

Powrót do Samochodem - trasy, noclegi, przepisy, uwagi



cron
Obciążenie auta - większe ciśnienie w oponach.
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2025 Wszystkie prawa zastrzeżone